חדשות העימות הישראלי פלסטיני 15-1 אפריל 2007



בני משפחות אסירים פלסטינים מפגינים ברצועת עזה (“אסלאם אונליין”, 8 באפריל). הפרסומים בכלי התקשורת אודות עסקת החילופים המתרקמת יצרו בקרב המשפחות רף ציפיות גבוה לשחרור אסירים כולל כאלו בעלי “דם על הידיים”.
 

“שיווק” ממשלת האחדות הלאומית. שר החוץ זיאד אבו עמרו במסיבת עיתונאים בוינה (“אסלאם אונליין”, 5 באפריל). מול המסרים של שרי החוץ והאוצר, ששוגרו לאירופה, בולטים התבטאויות דוברי החמא”ס בזכות המשך הטרור ואי הכרה בישראל.

עיקרי תמונת המצב

  לאחרונה העבירה החמא”ס לישראל באמצעות מצרים רשימה של אסירים פלסטינים, שאת שחרורם היא תובעת תמורת החייל החטוף גלעד שליט. בין האסירים מצויים כאלו שהיו מעורבים בתכנון, סיוע לוגיסטי וביצוע של פיגועי הרג קשים. בישיבה שכינס ראש ממשלת ישראל (10 באפריל) צוין כי חלה התקדמות מסוימת במו”מ אך הובעה “אכזבה והסתייגות” מרשימת האסירים שהועברה לישראל.

  ממשלת האחדות הפלסטינית פתחה בקמפיין מדיני-הסברתי המכוון כלפי הקהילה האירופית, שמטרתו להפשיר החרם המדיני והכלכלי שהוטל על “הרשות הפלסטינית”. לשם כך היא שיגרה את שרי החוץ והאוצר, לביקורים במספר מדינות אירופה. לאחר פגישתו עם ראש ממשלת ישראל (15 באפריל) אמור גם אבו מאזן לצאת לסבב ביקורים במדינות אירופה. במקביל, בכירי תנועת החמא”ס, בהתבטאויות המכוונות לקהל התומכים מבית מדגישים את מחויבות חמא”ס להמשך הטרור ונחישותה שלא להכיר בישראל. בלטו במיוחד התבטאויות של אסמאעיל רצ’ואן דובר החמא”ס בהם הוא הטיף למלחמת קודש (ג’האד) נגד ישראל וקרא להרוג ביהודים.

  האירוע הבולט בשטח היה חשיפת תשתית מבצעית של חמא”ס בקלקיליה, שנערכה לביצוע פיגועי תופת במתווים שונים במהלך חג הפסח ובתוכם גם פיגוע התאבדות באזור תל- אביב באמצעות מכונית תופת עמוסה בכ- 100 ק”ג חומרי נפץ. הפיגוע לא יצא לפועל (מסיבה שעדיין אינה ברורה) ומכונית התופת, שכבר הוחדרה לישראל, הוחזרה לאזור קלקיליה שם התפוצצה כתוצאה מ”תאונת עבודה”.

אירועים בולטים בשטח

פיגועי ירי ביהודה ושומרון

  אזרח ישראלי תושב עמנואל נפצע מאש שנורתה לעברו מרכב נוסע בעת שעמד בתחנת הסעה בצומת צפונית לכפר ג’ינספוט כק"מ צפונית לישוב עמנואל (10 באפריל). האש נורתה כנראה ע"י רובה ציד. שני אזרחים נוספים שעמדו בתחנת ההסעה לא נפגעו.

  לעבר שני כלי רכב ישראלים נפתחה אש סמוך לישוב תקוע, מדרום לבית לחם (12 באפריל). לא היו נפגעים. הג’האד האסלאמי בפלסטין נטל אחריות לפיגוע.

פיגוע דקירה בחברון

  סמוך למתחם מערת המכפלה בחברון דקר צעיר פלסטיני שני שוטרי משמר הגבול (8 באפריל). כוח משמר הגבול במקום פתח בירי לעבר הדוקר ופצע אותו. על פי אתר האינטרנט של החמא"ס הדוקר הינו תלמיד בן 17 מחברון.

ירידה בהיקף ירי רקטות

  במחצית הראשונה של אפריל אותרו 6 נפילות בשטח ישראל (ועוד שלוש נפילות בשטח הרצועה). זוהי ירידה ניכרת בהיקף ירי הרקטות. אחת הרקטות נחתה באזור התעשייה של שדרות (8 באפריל) ופגעה בסככה של אחד המפעלים. למפעל נגרם נזק אך לא היו נפגעים בנפש. את מרבית נטילות האחריות על אירועי הירי נטלו גורמי פת"ח ברצועה.

  ירי הרקטות, העומד בניגוד להסכם הפסקת האש ברצועת עזה, זכה לגינויים מצידם של אבו מאזן ושר החוץ המצרי:

•  בנאום שנשא אבו מאזן בטקס סיום קורס של המשמר הנשיאותי הוא קרא לכוחות הביטחון לעשות כל מאמץ כדי להפסיק את האנרכיה "ולהפסיק את ירי הרקטות חסרות תועלת". (סוכנות הידיעות פלסטינית, 7 באפריל) .

•  שר החוץ המצרי קרא לישראל "לדבוק ברגיעה" ולפלסטינים קרא להפסיק את ירי הרקטות. לטענתו משמש ירי הרקטות עילה עבור ישראל להסלמת פעילותה (סוכנות הידיעות המזרח תיכונית, 7 באפריל).

פעילות סיכול ומנע של כוחות הביטחון

רצועת עזה

  במסגרת פעילות צה"ל נגד חוליות מניחי מטענים על גדר המערכת, ירה כלי טייס של חיל האוויר לעבר אחת החוליות סמוך למחנה הפליטים ג’באליה (7 באפריל). כתוצאה מהירי נהרג פעיל טרור, שהשתייך לזרוע המבצעית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין.

  למרות הפסקת האש ברצועה ממשיכים ארגוני המחבלים להניח מטענים על גדר המערכת לעיתים קרובות. בחודשים האחרונים הונחו כמה עשרות מטענים במטרה לפגוע בכוחות צה"ל הנעים בקרבת גדר המערכת.

יהודה ושומרון

סיכול פיגוע התאבדות בישראל במהלך חג הפסח

  במהלך חודש מרץ 2007 ביצעו כוחות הביטחון הישראלים גל מעצרים בקלקיליה במהלכו נעצרו 19 פעילי חמא"ס. מחקירת העצורים עולה כי תשתית החמא"ס בקלקיליה נערכה לביצוע פיגועי תופת במתווים שונים במהלך חג הפסח ובתוכם גם ביצוע פיגוע התאבדות באזור תל- אביב .

  מחקירת פעילי החמא"ס עולים הפרטים הבאים אודות פיגוע ההתאבדות:

•  הפיגוע אמור היה להתבצע באזור תל- אביב באמצעות מכונית תופת מסחרית עמוסה בכ-100 ק"ג חומרי נפץ. מכונית התופת הוכנה ואף הוחדרה לשטח ישראל כשהיא מלאה במטעני נפץ רבי עוצמה וברסס רב.

•  המחבל המתאבד הגיע עם מכונית התופת למרכז הארץ אולם הפיגוע לא יצא לפועל ומכונית התופת הוחזרה בסופו של דבר לקלקיליה. בעת ביצוע גל המעצרים באזור קלקיליה התפוצצה מכונית התופת כתוצאה מ"תאונת עבודה".

•  המחבל המתאבד הינו בעל תעודת זהות ישראלית אותה קיבל במסגרת איחוד משפחות, בהיותו בן של תושב קלקיליה שהתחתן עם תושבת טייבה. הדבר איפשר לו להיכנס לישראל והקל על איסוף המידע לקראת הפיגוע. כמו כן איפשר הדבר לתשתית חמא"ס בקלקיליה להשתמש במכונית של המחבל המתאבד הנושאת לוחית זיהוי ישראלית 1.

פעיל מבצעי בכיר בפתח נפצע ונמלט

  אחמד סנאכרה, פת"ח מפקד גדודי חללי אלאקצא בשכם, נפצע ככל הנראה קשה לאחר שכוחות הביטחון הקיפו את הבית בו הסתתר במחנה הפליטים בלאטה שבפאתי שכם (1 באפריל). אחמד סנאכרה, שהצליח (פעם נוספת) להימלט, אחראי לביצוע פיגועים רבים, כולל פיגועי התאבדות. בעקבות האירוע הודיע פת"ח גדודיחללי אלאקצא כי יסלים את פעילותו הצבאית ויבצע פעולות התאבדות בשטח ישראל (אתר פת"ח גדודי חללי אלאקצא).

מאבק בכספי טרור

  במהלך פעילות כוחות הביטחון באזור שכם נעצר חמיד מאג’ד מחמד דראע’מה, סייען של תשתית הג’האד האסלאמי בפלסטין באזור ג’נין (2 באפריל). בחשבון הבנק של העצור, תושב הכפר טובאס, נמצא סכום של 80,000 ש"ח, שהופקדו בחשבון שבבעלותו.

  תשתית הג’האד האסלאמי בפלסטין בצפון השומרון, אליה יועדו הכספים הללו, אחראית לפיגועי התאבדות קשים בישראל והיא ממשיכה להיות מעורבת גם בימים אלה בתכנון ניסיונות פיגוע. יצויין כי לאחרונה עושות תשתיות הטרור של הארגון שימוש בחשבונות בנק של מוטבי כספים, שאליהם מעבירה מפקדת הג’האד האסלאמי בסוריה סכומי כסף גדולים (אתר האינטרנט של דובר צה"ל, 13 באפריל).

פציעת זכריא זבידי בעת פעילות צה"ל בג’נין

  במחנה הפליטים ג’נין התחוללו חילופי אש בין חוליית מחבלים לבין כוח צה"ל שערך במקום חיפוש אחר מבוקשים. במהלך חלופי אש נפצע באורח בינוני זכריא זבידי מפקד פת"ח גדודי חללי אלאקצא בג’נין (7 באפריל).

נתונים סטטיסטיים 

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי

נפגעים בחתך חודשי

הזירה הפנים-הפלסטינית

נמשכים העימותים והאנרכיה המתמקדים ברצועת עזה

  גם לאחר הקמת ממשלת האחדות הלאומית נמשכים העימותים האלימים בין תומכי פת"ח לחמא"ס וגילויי האנרכיה, המתמקדים ברצועת עזה. במקביל נמשכים מלחמת התעמולה וההכפשות ההדדיות בין הצדדים היריבים. להלן כמה מהאירועים הבולטים:

•  1 באפריל- מטען נפץ פוצץ בדירתו של מחמד זיאדה (שנחטף בעבר על ידי הכוח המבצע של החמא"ס), לא היו נפגעים.

•  1 באפריל – חמושים פתחו באש לעבר שומרי ראשו של בכיר בביטחון המסכל.

•  3 באפריל- עימותים בין הכח המבצע לבין בני חמולת אלכפארנה בבית חאנון.

•  5 באפריל – מספר אירועי חטיפות. בין החטופים פעילי פת"ח.

•  6 באפריל – שמונה פצועים בעימותים בין פעילי פת"ח וחמא"ס.

•  8 באפריל – כ-12 פלסטינים נפצעו במהלך חילופי אש בהם היו מעורבים פעילי הכוח המבצע של החמא”ס.

•  9 באפריל – ארבעה פלסטינים נהרגו ושלושה נפצעו בח’אן יונס במהלך עימות מזוין בין שתי חמולות.

•  9 באפריל – בשכם התנהלו עימותים אלימים בין שוטרים ואנשי מנגנוני הביטחון פלסטינים לבין חמושים. בעימותים נפצעו שני פעילי פת"ח גדודי חללי אלאקצא ושוטר פלסטיני.

•  10 באפריל- אש נפתחה בח’אן יונס לעבר קצין הביטחון המסכל ואיש פת"ח בעת שנסע ברכבו ופצעה אותו קשה. הקצין מת מפצעיו.

  האנרכיה הנמשכת גבתה במהלך חודש מרץ מחיר של 29 הרוגים פלסטינים 2. שר הפנים החדש האני אלקואסמי הודיע כי משרדו הכין תוכנית להשבת הסדר ומיגור האנרכיה. התוכנית הוצגה בישיבת הקבינט (7 באפריל). תחת הכותרת "תוכנית מאה הימים" והיא כוללת פריסה מחדש של כוחות ביטחון פלסטינים על מנת להחזיר את החוק והסדר לרחובות ולשים קץ להתנכלויות לרכוש פרטי וציבורי.

מסע "שווק" של ממשלת האחדות הפלסטינית

  ממשלת האחדות הפלסטינית פועלת כלפי חוץ (בדגש על הקהילה האירופית) להשיג לגיטימציה בינלאומית לממשלה החדשה ולהביא להפשרת החרם המדיני והכלכלי מעל "הרשות הפלסטינית". לשם כך היא שיגרה את שרי החוץ והאוצר, המקובלים על הקהילה הבינלאומית, לסבב ביקורים במדינות אירופה.

  במסגרת זאת ביקר שר החוץ זיאד אבו עמר במספר מדינות:

•  בצרפת נועד השר עם עמיתו שר החוץ הצרפתי ודן עימו בנושא חידוש היחסים עם הממשלה הפלסטינית ובחידוש הסיוע הכלכלי הישיר לרשות הפלסטינית. הוא טען בפני בני שיחו כי הממשלה הפלסטינית עמדה בתנאי העם הפלסטיני וכי קווי היסוד של הממשלה משקפים קונצנזוס לאומי ולא את קווי היסוד של החמא"ס. הוא שיבח גם את "יוזמת השלום הערבית" בציינו כי היא מהווה פיתרון אטרקטיבי יותר למשבר הישראלי- פלסטיני מאשר מפת הדרכים האמריקאית (לה מונד, 3 באפריל).

•  מצרפת יצא שר החוץ לביקור באוסטריה . בפגישותיו ובראיונות לתקשורת טען זיאד אבו עמר כי אין בנמצא פרטנר ישראלי לשלום, שיבח את היוזמה הערבית, וטען כי משמעות הסעיף אודות כיבוד ההסכמים עליהם חתם אש"פ, המופיע בקווי היסוד של ממשלת האחדות, הינו "הכרה בישראל, יותר מאשר במשתמע".

•  ב-11 באפריל אמור היה שר החוץ להיפגש עם נציבת החוץ של האיחוד האירופאי בבריסל . השנים אמורים היו לדון בדרכים לחדש את הסיוע האירופאי הכספי לרשות הפלסטינית (סוכנות הידיעות הפלסטינית, 6 באפריל).

  שר האוצר סלאם פיאד ביקר בבריסל שם נפגש עם נציגי האיחוד האירופי (11 באפריל). במסיבת עיתונאים, שקיים עם נציבת קשרי החוץ באיחוד האירופי, ציין פיאד כי הפלסטינים זקוקים לסיוע בהיקף של 1.3 מיליארד יורו כדי למנוע קריסה הומניטארית (אלחיאת אלג’דידה, 12 באפריל). מבלגיה יצא פיאד לביקור בנורבגיה. שר החוץ הנורוגי הודיע בתום פגישתו עם פיאד כי ארצו מוכנה לחדש את הסיוע התקציבי הישיר למשרד האוצר הפלסטיני כשהתנאים יאפשרו זאת (12 באפריל).

  בימים הקרובים אמור גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לצאת לסבב ביקורים באירופה: על פי הודעת לשרת אבו מאזן המסע יתחיל בביקור בצרפת ולאחריה יבקר בפולין, שבדיה, בולגריה, יוון, איטליה ושוויץ. מטרת סבב הביקורים לקדם שתוף פעולה של מדינות אירופה עם ממשלת האחדות ולהניע את יוזמת השלום הערבית (רדיו קול פלסטין 11 באפריל; סוכנות הידיעות הצרפתית 13 באפריל).

רטוריקה קיצונית של בכירי חמא"ס

  בעוד שרי החוץ והאוצר עושים מאמץ "לשווק" את ממשלת האחדות ואת היוזמה הערבית בפני מדינות אירופה החריפו פעילי החמא"ס את הרטוריקה האנטי-ישראלית שלהם, תוך שהם שבים ומדגישים את מחויבותה של החמא"ס להמשך הטרור ונחישותה שלא להכיר בישראל.

  במסגרת זאת בלטו התבטאויותיו של אסמאעיל רצ’ואן דובר חמא"ס:

•  בעצרת שהתקיימה בח’אן יונס (31 במרץ) הוא ציין כי "ירושלים לא תשוחרר באמצעות ועידות [רמז לועידות ריאד], החלטות ומו"מ אלא באמצעות הרובה, הקסאם והרקטות". הוא קרא למאזיניו להכין עצמם לג’האד (מלחמת קודש) משום שהאויב "מכיר אך ורק את שפת הכוח…" (אתר פאל-מדיה המזוהה עם החמא"ס, 31 במרץ).

•  בדרשה שנשא אבראהים רצ’ואן במסגד בעזה, שהועברה בשידור חי בטלוויזיה הפלסטינית הכפופה לאבו מאזן (30 במרץ), הוא קרא להילחם ביהודים ולהרוג בהם (תוך שהוא מצוטט דברים מתוך מסורת מוסלמית המיוחסת למחמד). בדרשה הוא חזר על הקביעה כי פלסטין ומסגד אלאקצא לא ישוחרו באמצעות ועידות או באמצעות מו"מ "אלא הם ישוחררו באמצעות הרובה", "…פלסטין לא תשוחרר אלא בג’האד ו"התנגדות" כפי שבישר לנו אללה בקוראן…" 3.

•  בהודעה שפירסמה החמא"ס על רקע ביקורי שרי החוץ והאוצר באירופה נאמר כי ההבחנה בין מתונים לקיצונים בחמא"ס מכוונת ליצור מחלוקות בזירה הפלסטינית והערבית והיא מהווה תמיכה בישראל והתכחשות לרצון העם הפלסטינית. דובר החמא"ס אסמאעיל רצ’ואן הדגיש בהקשר לכך כי אין בכוונת החמא"ס להתמתן: "אם המתינות משמעותה הפקרה הזכויות והעקרונות הרי שאנו לא נפקיר את עקרונותינו, ואם הנוקשות משמעותה דבקות בעקרונות, הרי שאנו דבוקים בעקרונות עמנו הפלסטיני" (אתר פאל-מדיה של החמא"ס 31 במרץ).


אסמאעיל רצ’ואן נושא את דרשת יום השישי: קריאה לשחרר את פלסטין באמצעות רובים ורקטות ולהרוג יהודים
(30 במרס, טלוויזיה פלסטינית)

המו"מ לשחרור גלעד שליט

  אתר האינטרנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין (Paltoday) , ואתר אינטרנט המזוהה עם האסלאם הרדיקלי ( Islam Online ), פרסמו רשימה של 45 שמות המהווה לדבריהם חלק מרשימה שהועברה לישראל ב-5 באפריל ע"י מצרים. על פי "מקורות פלסטינים", המצוטטים באתרים הללו, הרשימה אינה סופית והיא ניתנת לשינויים. על פי אתרי האינטרנט הללו אמורה עסקת החליפין, במהלכה ישחררו כ- 1400 אסירים, להתבצע בשלושה שלבים:

•  במסגרת השלב הראשון ישוחררו 400 אסירים פלסטינים, בהם יכללו נשים, קטינים כמו גם צירי הפרלמנט וחברי הממשלה הקודמת. בתום שלב זה יימסר גלעד שליט למצרים.

•  בשלב השני – ישוחררו 450 אסירים השוהים תקופה ארוכה בכלא הישראלי וכאלה שנשפטו לתקופות מאסר ארוכות. במקביל יעבירו המצרים את גלעד שליט לידי ישראל.

•  בשלב השלישי – שיתבצע כחודש לאחר שחרורו של גלעד שליט, ישוחררו כ-500- 550 אסירים נוספים.

  45 העצורים ששמותיהם הופיעו באתרי האינטרנט הללו אמורים להשתחרר בשלב השני של העסקה. בין השמות שפורסמו מצויים מחבלים בכירים בארגוני הטרור השונים (כגון מרואן ברגותי מפת"ח ואחמד סעדאת המזכיר הכללי של החזית העממית לשחרור פלסטין). כמו כן מצויים מחבלים שהיו מעורבים בתכנון סיוע לוגיסטי וביצוע של פיגועי הרג קשים שגרמו למותם של ישראלים רבים (הוזכרו, בין השאר, שמות מחבלים שהיו מעורבים בפיגועים במסעדת סבארו, קפה הילל, קו 18 בירושלים, רצח אבי סספורטס, אילן סעדון ועוד). כמו כן דווח כי רשימת האסירים שהעבירה חמא"ס כוללת גם ערבים ישראלים הכלואים בשל מעורבותם בסיוע לארגוני הטרור (הארץ, 11 באפריל).

  ב-10 באפריל כינס ראש הממשלה אהוד אולמרט דיון ביטחוני ראשון שעסק ברשימה האסירים, שאת שחרורם דורש החמא"ס, אשר הועברה לישראל ע"י מצרים. בדיון נטלו חלק שר הביטחון, ראש השב"כ, ראש המוסד והמתאם המיוחד לשחרור החיילים החטופים עופר דקל. בתום הדיון פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה המביעה "אכזבה והסתייגות מרשימת האסירים, אשר החמא"ס מבקש את שחרורם" . בהודעה נאמר כי "אומנם חלה התקדמות מסוימת במשא ומתן" אולם עד להשלמתו עוד ארוכה הדרך. ההודעה ציינה גם כי "ישראל תמשיך את מגעיה עם מצרים בנושא זה" (אתר האינטרנט של משרד ראש הממשלה, 10 באפריל).

שיקום כוחו הצבאי של פת"ח

  בשנה האחרונה פועל פת"ח לשיקום כוחו באמצעות חיזוק מנגנוני הביטחון ואחוד פלגי הארגון השונים הפועלים ברצועה. זאת על מנת לתת מענה לתשתית הצבאית שמקים החמא"ס, ובמיוחד ל"כוח המבצע". דובר פת"ח בעזה, עבד אלחכים עוצ’, הודיע כי לאחרונה מתמקד הארגון באיחוד, בנייה מחדש ורה-ארגון של כלל הזרועות הצבאיות למנגנון צבאי אחד. עוצ’ ציין, כי הגרעין הראשון של הכוח, שיקרא "כוחות אלעאצפה", יהיה מורכב מ-5,000 לוחמים שיצוידו בציוד איכותי (סוכנות הידיעות מען, 1 באפריל).

  מחמוד אל זהאר, מבכירי חמא"ס, יצא בהתקפה חריפה על תנועת פתח והאשים אותה בהפרת הסכם מכה ובהכנות לעימות מזויין עם חמא"ס. אל זהאר הזכיר כי פתח הקימה מחנות אימונים בהם מתאמנים 4000 חיילים כדי להוות "כח מבצעי" שייטול חלק בעימותים עתידיים עם חמא"ס (אסלאם און ליין, 3 באפריל).

פגישת "הוועדה המרובעת"

  עיתון "הארץ" דיווח כי בסוף מרץ נפגשו בקהיר בכירים ישראלים, מצרים, אמריקאים ופלסטינים במסגרת "הועדה המרובעת" בראשות המתאם הביטחוני האמריקאי, הגנרל קית דייטון. בפגישה נדון נושא הברחת אמצעי הלחימה מסיני לעזה דרך המנהרות. המשתתפים תארו את הדיון כ"חיובי". "מקורות פלסטינים" מסרו לכתב "הארץ" כי המצרים אמרו שהם יגבירו את שיתוף הפעולה המודיעיני בנושא הברחות הנשק ויטפלו במבוקשים פלסטינים שיגיעו לצד המצרי של מעבר רפיח. המצרים התבקשו גם לפעול בסיני באופן נרחב נגד תאי הטרור האסלאמיים הקיצונים שהוקמו שם ולהביא להפסקת הזרמת אמצעי הלחימה לחצי האי (כתבתו של אבי יששכרוף, הארץ, 4 באפריל 2007).

  דוברי חמא"ס גינו בחריפות את פגישת התאום הביטחוני והציגו אותם כ"נעיצת סכין בגב ההתנגדות" וכפגיעה באוירת הפיוס הלאומי ובממשלת האחדות (אתר האינטרנט של החמא"ס, 2 אפריל, 4 אפריל). סגן יו"ר סיעת חמא"ס במועצה המחוקקת ציין בראיון לרדיו צוח אלאקצא (4 באפריל) כי לעם הפלסטיני אין שום עניין לקיים תאום ביטחוני עם "האויב הציוני" וכי תאום שכזה הינו "חזרה אחרונה להסכמי אוסלו אותם עקף העם הפלסטיני בבחירות האחרונות". גם הג’האד האסלאמי בפלסטין הצטרף להודעות הגינוי על הפגישה.


1 פרוט ראו: "מחקירת פעילי חמא"ס שנעצרו בקלקיליה עולה כי תשתית החמא"ס בעיר עוסקת בתכנון פיגועי תופת נגד ישראל. במסגרתם אמור היה להתבצע במהלך חג הפסח פיגוע התאבדות באזור תל אביב באמצעות מכונית תופת. גם לאחר הקמת ממשלת האחדות ואשרור "היוזמה הערבית" ממשיכים איפא ארגוני הטרור, ובתוכם גם החמא"ס, במאמצים לבצע פיגועי תופת קטלניים בישראל." (10 באפריל 2007)

2 על פי דו"ח של ארגון זכויות אדם פלסטיני בשם "הרשות הפלסטינית העצמאית לזכויות האדם" (אלחיאת אלג’זירה, 5 במרץ).

3 פרוט ראה לקט מידע : "אסמאעיל רצ’ואן, דובר חמאס, נשא דרשה ארסית הקוראת ל"שחרור פלסטין" באמצעות הטרור ולא באמצעות ועידות בינערביות ובינלאומית. הדרשה, שנישאה יומיים לאחר פסגת ריאצ’ וכללה גם קריאה להרוג יהודים, שודרה בטלוויזיה הפלסטינית הכפופה לאבו מאזן" (11 באפריל, 2007).

לראש העמוד