טרור ואינטרנט: השימוש הנרחב שעושה חזבאללה באינטרנט כאמצעי להפצת הסתה אנטי-ישראלית, אנטי-יהודית ואנטי-אמריקנית במסגרת המלחמה על התודעה



אתרי האינטרנט של חזבאללה: אמצעי חשוב במלחמה על התודעה בידי הארגון והמשטר האסלאמי בטהראן

המכוון לקהל יעד מגוון ברחבי העולם

כללי

1. במסגרת הדגש ששם ארגון חזבאללה על המלחמה התודעתית הוא עושה שימוש נרחב באינטרנט, בדומה לשימוש שעושה בו תנועת חמאס. לאחר מלחמת לבנון השנייה (שבמהלכה נפלו או הופלו אתרים רבים של הארגון) שיקם ואף שידרג הארגון את תשתית אתרי האינטרנט שלו בהוסיפו אתרים חדשים, שעד לאחרונה לא היו קיימים. באתרים החדשים ניכר שיפור הן במישור הטכנולוגי והן ברמת העדכון בהשוואה לאתרים שהפעיל הארגון לפני המלחמה.

2. תשתית אתרי האינטרנט של חזבאללה מנוהלת על בסיס אסטרטגיה הסברתית-תעמולתית אחודה הבאה לשרת את מערכת ההסתה האנטי-ישראלית, האנטי-יהודית והאנטי-אמריקנית שמנהלים חזבאללה והמשטר האיראני. באתרי האינטרנט של הארגון בולטים פולחן האישיות של חסן נצראללה, טיפוח פיגועי הטרור ומיתוס השהידים, הסתה ארסית נגד ישראל וקריאה לחיסולה בצד אנטישמיות בוטה ואנטי-אמריקניזם. הביקורת שספג הארגון לאחר המלחמה הניעה אותו למאמץ הסברתי-תודעתי בה מושם דגש על קיבוע מיתוס "הניצחון" על ישראל ומתן מענה למבקריו מבית.

3. קהלי היעד של הארגון הנם מגוונים וכוללים הן את לבנון ומדינות המזרח התיכון (כולל ישראל) והן מדינות ברחבי העולם, בדגש על ריכוזי קהילות מוסלמיותערביות במדינות המערב. האתרים מופיעים במגוון שפות: ערבית (בעדיפות ראשונה) אנגלית (בעדיפות שנייה) ושפות נוספות כגון צרפתית, ספרדית ואף עברית (בעדיפות שלישית).

4. תשתית האינטרנט של חזבאללה חורגת בברור בהיקפה ובאיכותה מיכולותיו של ארגון טרור ומהווה ביטוי נוסף לסיוע המגוון שמגישה איראן לארגון. הסיוע האיראני מתבטא, להערכתנו, בהקצאת סכומי כסף ניכרים הדרושים להפעלת התשתית הרחבה של אתרי האינטרנט של חזבאללה בשפות רבות כמו גם באיכות וברמת עדכניות גבוהה. להערכתנו, איראן עושה זאת בראותה את תשתית האינטרנט של חזבאללה כאמצעי נוסף להפצת האידיאולוגיה והמסרים של משטר אסלאמי רדיקלי בטהראן, בלבנון, במזה"ת וברחבי העולם. בכמה מאתרי האינטרנט ניכרים בברור "טביעות האצבע" של המשטר האיראני והדים למסרים הסברתיים ותעמולתיים שלו.

5. את אתרי האינטרנט של חזבאללה ניתן לחלק לחמש קבוצות עיקריות:

א. קבוצה א – אתרי חדשות מובילים של חזבאללה עליהם נמנים: "אלמקאומה [אלאסלאמיה]", קרי – "ההתנגדות האסלאמית"; "העוינות הישראלית כלפי לבנון"; "מקמאומת" ("ההתנגדות" בשפה הפרסית); "שיעה ווב".

ב. קבוצה ב – אתרי כלי התקשורת של "חזבאללה" עליהם נמנים: טלוויזיית "אלמנאר"; רדיו "אלנור"; בטאון חזבאללה "אלאתקאד".

ג. קבוצה ג – אתרי חדשות נוספים של חזבאללה עליהם נמנים: "ועד", קרי – "ההבטחה"; "אסלאמיק דייג’סט"; " צמוד ", קרי – "עמידה איתנה".

ד. קבוצה ד – אתרי אינטרנט מקומיים של חזבאללה בלבנון עליהם נמנים אתרי אינטרנט של הכפרים והעיירות: בנת ג’ביל, טיבה, דיר קאנון אלנהאר וחולא.

ה. קבוצה ה – אתרי גופים חברתיים ואתרים יעודיים של חזבאללה עליהם נמנים: אתר "מאס’סת אלשהיד", קרי – "מוסד החלל"; אתר "צופי האמאם אלמהדי" והאתר סמיר אלקנטאר, שנועד לקדם שחרורו של הרוצח הכלוא בישראל (אתרים אלו אינם פעילים לאחרונה).

6. בנוסף לאתרים הללו מצויים גם אתרים המזדהים עם חזבאללה בשפה הספרדית בדרום אמריקה (מרביתם בוונצואלה). לאתרים אלו סממנים דרום אמריקניים מובהקים אולם הם גם קוראים לעצמם חזבאללה, משתמשים בסמלי הארגון ובטרמינולוגיה המאפיינת אותו ומזדהים עם מסרי האלימות והשנאה שלו. עם האתרים הללו נמנים: אתר "חזבאללה" באמריקה הלטינית; בלוג של חזבאללה באמריקה הלטינית ; אתר של חזבאללה בוונצואלה; בלוג של חזבאללה בקראקס, ונצואלה; אתר נוסף בוונצואלה על שם שבט אינדיאני בשם Mayu ואתר חזבאללה באל סלוודור.

7. באשר לחברות ספקיות שירותי האינטרנט (Webhost) 1 שבהן נעזרים אתרי חזבאללה:

א. רוב האתרים המובילים של חזבאללה נעזרים בחברות ספקיות שירותי אינטרנט המצויות במדינות ערביות/מוסלמיות במזה"ת (סוריה, איראן, לבנון, כווית וקטר) ומחוצה לו (מלזיה וטנזניה).

ב. בין הספקיות הערביות בולטת חברת תקשורת סורית בשם: Syrian Telecommunication Establishment החברה מספקת שירותי אינטרנט לאתר "ההתנגדות [האסלאמית]", אתר החדשות המוביל של חזבאללה.

ג. בנוסף לכך, ישנם מספר אתרים הנעזרים בספקיות שירותי אינטרנט הנמצאות בארה"ב (למרות שחזבאללה מוגדר בה כארגון טרור) ובשבדיה (באמצעות תושבים מקומיים, שמוצאם כנראה מלבנון).

ד. שלושה אתרים בדרום אמריקה המזדהים עם חזבאללה ועם המסרים שלו נעזרים בשירותי חברות אינטרנט אמריקניות. שניים מהם נעזרים בחברות המצויות בארגנטינה ובספרד.

8. להלן פירוט אפיון האתרים השונים ופרטים טכניים אודות החברות בהן הם נעזרים 2:

הסתה נגד ארה"ב והנשיא בוש


נשיא ארה”ב, ג’ורג’ בוש, מניף יד באופן שנראה כמו מועל יד, מאחוריו נמצא דגל ארה”ב ועליו דמותו של ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, לו צורף שפם כשל היטלר. מתחת מופיעות פנים של ילד עצוב ומתחתיו להבות, ומעל נכתב “המזרח התיכון החדש”
(המקור: אתר האינטרנט ” מוקאומה”,
7 בנובמבר 2006)
 
נשיא ארה”ב כשטן המחסל את ארה”ב המיוצגת ע”י פסל החירות. (המקור: אתר האינטרנט “ועד”,
7 בנובמבר 2006)



גורג’ בוש עם קלשון, כלומר השוואתו לשטן, לצד דגל ארה"ב. בכיתוב נכתב "ראש הטרור" (המקור: "שיעה ווב", 7 בנובמבר 2006.
הצילום לקוח ממערוץ הטלוויזיה "אלמנאר",
7 בנובמבר 2006)

 

 
תמונה אנטישמית ואנטי-אמריקנית בעמוד הבית של האתר "מוקאומאת": ישראל וארה"ב מוצגות כ"ציר הרשע" (1 בנובמבר 2006).

הסתה אנטי-ישראלית ואנטישמית

 

קריקטורות אנטישמיות בעמוד הבית של אתר "מוקאומת" (31 באוקטובר 2006). בקריקטורה מימין: המילה "שנאה" באנגלית ומעליה מופיע מגן דויד, שהוא סמל היהדות, ותחתיו זרועות של תמנון, המביע בקריקטורות ובאיורים אנטישמיים רבים את חתרנותם כביכול של היהודים ואת שאיפתם לשלוט בעולם. הרעיון חוזר בקריקטורה השנייה בה נמצא עכביש בעל תווי פנים של יהודי סטריוטיפי ועל גבו כתוב "ציונות" בשפה הרוסית. העכביש מהלך על קורי עכביש שבמרכזם מופיע מגן דויד. המוטיב של היהודים כעכבישים שטווים את קוריהם כדי להפיל בהם יצורים אחרים הנו מוטיב שחוזר באיורים ובקריקטורות אנטישמיות, והמסר שנובע מכך הוא שהיהודים רוקמי מזימות שתכליתן להזיק לאחרים.


ראש ממשלת ישראל בדמותו של היטלר. הכתובת בערבית” “אדולף אולמרט” (המקור: אתר “שיעה ווב”, 7 בנובמבר 2006 . הצילום לקוח מ ערוץ הטלוויזיה “אלמנאר”,
7 בנובמבר 2006)
 
הכיתוב בערבית “מראות מהמלחמה של אמריקה וישראל נגד הטרור!” מתחת נמצאת תמונה של גופה חרוכה של ילד. מתחת לתמונה זו מופיעות תמונות רבות של ילדים שנהרגו במסגרת המלחמה נגד הטרור האסלאמי. המסר: ארה”ב וישראל הורגות אך ורק חפים מפשע במהלך המלחמה בטרור האסלאמי (המקור: אתר האינטרנט “מוקאומה”,
7 בנובמבר 2006)

אתרי החדשות המובילים של חזבאללה
אתר "ההתנגדות [האסלאמית]" www.moqawama.org


דף הבית של האתר

9. אתר "ההתנגדות [האסלאמית]" הנו אתר החדשות המוביל של "חזבאללה". כתובת האתר הנוכחית היא: www.moqawama.org ניתן גם להגיע לאתר דרך הכתובות: www.moqawama.tv , www.ghaliboun.net , www.hizbollah.org , www.nasrollah.org , www.hizbollah.tv . בעבר היו פעילות גם הכתובות www.moqawama.info ו- www.moqawama.net .

10. הטרמינולוגיה בה משתמש האתר לכינויי כתובות אתר האינטרנט שלו מהווה אבן יסוד בתפיסת עולמו של חזבאללה: המונח "אלמקאומה" משמעותו התנגדות אקטיבית ליריב או לאויב, כלומר אלימות וטרור 3; המונח "ע’אלבון" (המופיע בכתובת אחרת) משמעותו בערבית: מנצחים/מתגברים על… ובנוסף מהווה חלק מסיסמת חזבאללה הלקוחה מפסוק בקוראן "אן חזב אללה הם אלע’אלבון" – "מפלגתו של אללה הנם המנצחים". מונחים נוספים המופיעים בכתובות הם: חזבאללה (שם הארגון שפירושו "מפלגת אללה"); "נצראללה" (ניצחון אללה ובו-זמנית מציין גם את שם מזכ"ל החזבאללה, חסן נצראללה).

11. האתר מופיע בשתי שפות, ערבית ואנגלית, המשקפות את קהלי היעד העיקריים של האתר. התכנים בשתי השפות מקבילים פחות או יותר. בראש דף הבית של האתר מופיעה תמונתו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה. באתר מתפרסמות חדשות המתמקדות באיראן, בלבנון ובפלסטינים. האידיאולוגיה של חזבאללה משתקפת היטב בתכני האתר הכוללים מסרים אנטי-ישראליים ואנטי-אמריקניים. מאז מלחמת לבנון מתמקד האתר בקיבוע "הניצחון" של חזבאללה במלחמה נגד ישראל ומרבה לטפח את פולחן האישיות של מנהיג הארגון חסן נצראללה (באמצעות תמונותיו וציטוטים מדבריו).

12. מאתר זה מסתעף אתר נוסף בשם "העוינות הישראלית כלפי לבנון". וכתובתו: www.moqawama.org/aggression/index.php . לאתר גם נוסח באנגלית. האתר נפתח לאחרונה ומלווה בתמונות של ילדים לבנונים הרוגים ופצועים, שנועדו לטפח שנאה כלפי ישראל.


דף הבית של האתר

13. להלן פרטים טכניים אודות האתר:

א. שם האתר: http://www.moqawama.org

ב. כתובת האתר (IP): 82.137.205.249

ג. ספק גישה לרשת ( network access provider 4) וספקית שירותי האינטרנט ( webhost) :
Syrian Telecommunication Establishment

כתובת : 1 Mazza Autostrad Damascus Syria P.O.Box 11774

טל.

2311293

11 +963 פקס. 2319975

11 +963


טיפוח מיתוס "הניצחון": קריקטורה מתוך האתר www.moqawama.org : ספינת סער, טנק מרכבה ומסוק אפאצ’י פגועים ניצבים בטור לחדר שמעל דלתו נכתב "מרכז לניתוחים פלסטיים", קרי- כלי הנשק המתקדמים של ישראל שנפגעו ע"י חזבאללה ממתינים עתה לשיקום.

14. להלן פרטים טכניים אודות כתובות נוספות של האתר:

א. שם האתר: http://www.moqawama.tv

1) כתובת האתר (IP) : 82.137.205.247

2) ספקית שירותי האינטרנט ( webhost ):
Syrian Telecommunication Establishment

3) איש קשר: מחמד חג’אזי, חרת חריכ בירות טל. 009613216933

4) Email: [email protected]

ב. שם האתר: www.ghaliboun.ne

1) כתובת האתר (IP) : 202.75.42.155

2) ספקית גישה לרשת: Berhad Telekom Malaysia

3) ספקית שירותי האינטרנט ( webhost ): בירות, לבנון
(ללא פירוט שם)

ג. שם האתר: www.hizbollah.org

1) כתובת האתר ( IP ): 205.178.189.131

2) ספקית שירותי האינטרנט: Network Solutions ארה"ב.

ד. שם האתר: www.nasrollah.org

1) כתובת האתר (IP ): 82.137.205.247

2) ספקית שירותי האינטרנט (webhost) :
Syrian Telecommunication Establishment

3) איש קשר: מחמד חג’אזי, Hadeelnet חרת חריכ , בירות .

ה. שם האתר: www.hizbollah.tv

1) כתובת האתר (IP ): 216.21.229.196

2) ספקית שירותי האינטרנט: Register.com.Inc ניו יורק, ארה"ב.

3) האתר רשום על שם מחמד חג’אזי Hadeelnet חרת חריכ, בירות .

אתר "מוקאומאת" ( www.moqavemat.com )


דף הבית של האתר "מוקאומאת". צלומו של חסן נצראללה מופיע בראש העמוד, לידו מחבלים חמושים מחזבאללה. הקישורית הראשונה עוסקת ב"יום ירושלים" הניזום ע"י איראן 5 והקישורית השנייה בצילומים מה"שטחים" בעלי מסרים אנטי-ישראליים מובהקים.

15. אתר חדשות נוסף, בעל אופי איראני מובהק הנקרא "מוקאומאת", "התנגדות" בפרסית. המונח מקביל למונח "מקאומה" בערבית. כתובת האתר: www.moqavemat.ir כלומר כתובת המצויה באיראן. ניתן להגיע לאתר גם דרך www.moqavemat.com . לאתר יש גרסאות בארבע שפות: ערבית, אנגלית, צרפתית ועברית. התכנים בשפות השונות חופפים פחות או יותר. בראש העמוד מופיעה תמונתו של מנהיג חזבאללה חסן נצראללה .

16. באתר מופיעות חדשות בעלות אופי דומה לזה המופיעות באתר "מוקאומה". בכתבות ישנם תכנים אנטי-אמריקניים ואנטי-ישראליים מובהקים ופרו-איראניים. הכותרת בדף הבית (26 באוקטובר 2006): "מנהיג המהפכה [האיראנית, קרי: עלי ח’אמנא’י] קורא לעמי האזור להתאחד כדי להתעמת עם מזימות אמריקה והישות הציונית".


האתר "מוקאואמאת" בגירסתו העברית. התרגום הנו ברמה ירודה מאוד (רצוף שגיאות דקדוקיות). האתר כולל דברי הסתה אנטישמיים. התרגום, ככל הנראה, מתבצע ע"י תוכנת תרגום.

17. להלן פרטים טכניים אודות האתר:

א. שם האתר: http://www.moqavemat.ir

ב. כתובת האתר ( IP ): 202.71.104.241

ג. ספקית שירותי האינטרנט:

Information Technology Company (ITC) P.O.Box 16315-737 Tehram , Iran

האתר "שיעה ווב" www.shiaweb.org


דף הבית של האתר "שיעה ווב"

18. "שיעה ווב" ( www.shiaweb.org ) הנו אתר של חזבאללה המשלב תכנים שיעיים דתיים יחד עם מסרים פוליטיים של חזבאללה. באתר קישורית לאתר פנימי נוסף, שכתובתו: http://www.shiaweb.org/hizbulla/index.html . באתר מופיעים נאומי נצראללה [שמע], כמו כן מצויה קישורית לאתר הנקרא "צמוד" (ראו פרטים בהמשך). האתר מרבה לפרסם את דמותו של נצראללה ולהפיץ מסרים בעלי אופי אנטישמי ואנטי-אמריקני.



מתוך דף הבית של האתר: ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, מופיע בדמות היטלר, וזוכה לכינוי אדולף אולמרט. מתחתיו מופיע נשיא ארה"ב, ג’ורג’ בוש, עם גרזן ביד – מעין שטן. באתר מופיעים סרטוני הסתה נגד ישראל מתוך ערוץ "אלמנאר". אחד מהם קורא לחיסול מדינת ישראל. שם הסרטון "קמה מדינה לטרור [היא מדינת ישראל]".

19. להלן פרטים טכניים על האתר:

א. שם האתר: www.shiaweb.org

ב. כתובת האתר ( IP ): 209.85.5.112

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Everyones Internet יוסטון טקסס, ארה"ב.

ד. ספקית שירותי אינטרנט: USBHOST NET יוסטון טקסס.

ב. האתר רשום על שם: מאליכ אלהאשמי, יוסטון טקסס, ארה"ב.

אתרי כלי התקשורת של חזבאללה (טלוויזיה, רדיו ועיתונות)

אתר ערוץ הטלוויזיה "אלמנאר" ( www.manartv.com.lb )


דף הבית של אתר ערוץ הטלוויזיה "אלמנאר" ( www.almanar.com.lb )

1.  זהו אתר ערוץ הטלוויזיה של ארגון חזבאללה, "אלמנאר" ("המגדלור"), נושא הדגל של תעמולת חזבאללה. כתובות האתר: www.manartv.com.lb ו- www.almanar.com.lb . לאתר גרסאות בשתי שפות: ערבית ואנגלית.

2.  האתר שואב את ידיעותיו מערוץ הטלוויזיה של "אלמנאר". האתר, כמו גם ערוץ הטלוויזיה, מרבה בהסתה נגד ישראל וארה"ב. תחומי התעניינותו העיקריים הנם עיראק, ה"שטחים" ולבנון.


שידורי ערוץ טלוויזיה "אלמנאר", ובכללם נאומיו נוטפי הארס של חסן נצראללה, מועברים דרך אתר הערוץ באינטרנט.
בצילום: נאום נצראללה מה-31 באוקטובר 2006.

3.  גרסה של ערוץ "אלמנאר" בשפה האנגלית הנה אתר www.islamicdigest.net/almanar/start.php . באתר קישוריות לאתר "מקאומה" ולשידורי "אלמנאר". אתר זה מהווה חלק מאתר באנגלית של חזבאללה – www.islamicdigest.net (ראה להלן). באמצעות האינטרנט יכול איפא חזבאללה לעקוף את המגבלות שהוטלו ע"י מדינות אירופה וארה"ב על שידורי "אלמנאר" באמצעות לוויני התקשורת 6.


דף הבית של אתר "אלמנאר" בשפה האנגלית (www.islamicdigest.net/almanar/start.php)

4.  להלן פרטים טכניים על האתר:

א. שם האתר: www .manartv.com.lb

ב. כתובת האתר (IP) : 203.121.71.217

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Time Telecommunications Sdn Bhd Malaysia

ד. ספקית שירותי אינטרנט: cyberia.net.lb בירות, לבנון.

ה. איש קשר: עלי אלחסני, בירות.

אתר רדיו "אלנור" (www.al-nour.net)


דף הבית של אתר רדיו "אלנור": פורמט פשוט יחסית המכיל קישוריות למהדורות החדשות היומיות של התחנה

5. אתר רדיו "אלנור" הנו אתר של תחנת הרדיו של חזבאללה בשפה הערבית. התחנה מפיצה דברי הסתה נגד ישראל וארה"ב. תכניה דומים לאלו המופיעים בערוץ הטלוויזיה "אלמנאר". האתר מציג את מהדורות החדשות של התחנה בפורמט שמע.

6.  להלן פרטים טכניים על האתר:

א. שם האתר: www.al-nour.net

ב. כתובת האתר (IP) : 82.137.205.249

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Syrian Telecommunication Establishment

ד. ספקית שירותי אינטרנט: cyberia.net.lb בירות, לבנון.

ה. האתר רשום על שם: האדי עבדאללה ג’עפר, בירות.

אתר ביטאון חזבאללה "אלאנתקאד" ( www.intiqadonline.com )



דף הבית של אתר "אלאנתקאד": ח’מיני משקיף מלמעלה, נצראללה מופיע במרכז עיקרי החדשות.

7.  עיתון "אלאנתקאד" [בערבית "אנתקאד" פירושו מתיחת ביקורת] הוא הביטאון הראשי של חזבאללה. אתר זה הנו אתר העיתון, וכתובותיו באינטרנט הן: www.intiqadonline.com , www.alintiqad.com
ו- www.alahed.org (בעבר הייתה הכתובת www.intiqad.net פעילה גם כן). לאתר גרסאות בערבית ובאנגלית.

8.  זהו אתר חשוב המתעדכן בזמן אמת. באתר מבזקי חדשות, ערוצים שונים וביניהם: ערוץ "התנגדות", ערוץ "חדשות מקומיות בלבנון", ערוץ "פלסטין" ונוסחים של עיתון "אלאנתקאד" אותם ניתן למצוא בקבצים סרוקים (כלומר בפורמט PDF ). האתר מפיץ מסרי שנאה נגד ישראל ומרבה לסקר את לבנון ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאתר גם גרסה באנגלית.

9.  להלן פרטים טכניים על האתר:

א. שם האתר: http://www.intiqadonline.com

ב. כתובת האתר (IP): 82.137.205.249

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Syrian Telecommuting Establishment

ד. ספקית שירותי האינטרנט: Terra.net.lb לבנון.

ה. האתר רשום על שם: מצטפא חאזם מלבנון.

ו. E-Mail : [email protected]

10.  להלן פרטים טכניים על כתובת נוספת של האתר:

א. שם האתר: www.alintiqad.com http://

ב. כתובת האתר (IP): 69.10.136.210 207.44.244.117

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Eeveryones Internet יוסטון טקסס, ארה"ב.

ד. ספקית שירותי האינטרנט: לא ידועה.

ו. האתר רשום על שם: Intiqad Magazin , חרת חריכ בירות.

אתרי חדשות נוספים של ארגון החזבאללה

האתר "ועד", "הבטחה" ( http://www.wa3ad.org )



דף הבית של האתר: תמונותיו של נצראללה מעטרות את העמוד ודגלי חזבאללה מונפים לצד דגלי לבנון.

1.  זהו אתר חדשות מרכזי ומעודכן שעלה לאוויר לאחרונה בגרסה בשפה הערבית בלבד. הבחירה בשם "הבטחה" ("ועד") איננה מקרית והוא מונח שגור בטרמינילוגיה של הארגון. מקור השם במונח "ועד אלאח’רה" ("ההבטחה השנייה") השאול מהמסורת המוסלמית. מקור המונח בסורת אלאסאא’ (סורה 17 בקוראן) ופירושו, עפ"י פרשנות החוגים האסלאמיים המודרניים, ההבטחה של אללה לחיסול מדינת ישראל. ביטוי נוסף הרווח בחזבאללה "ההבטחה האלוהית" ("אלועד אלאלהי") – הבטחה האלוהית כללית להצלחת האסלאם והמשך קיומו 7.

2.  תכני האתר "ועד" עולות בקנה אחד עם אלו המופיעים באתר "אלאנתקאד". באתר ערוץ העוקב אחר העיתונות הישראלית, שנקרא "עיתונות האויב", וערוץ נוסף שנקרא "ההיסטוריה של הציונות" המציג את ההיסטוריה הישראלית מנקודת המבט העוינת של חזבאללה כדי

לעורר שנאה כלפי ישראל והמערב. בראש דף הבית ובכתבות רבות מופיעה דמותו של מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה כחלק מטיפוח פולחן האישיות שלו.


מסר אנטי-אמריקני באתר "ועד": הנשיא בוש כשטן-ערפד

3.  להלן פרטים טכניים של האתר:

א. שם האתר: ht tp://www.wa3ad.org

 ב. כתובת האתר (IP) : 66.98.225.220

 ג. ספקית גישה לאינטרנט: Everyones Internet יוסטון טקסס, ארה"ב.

ד. ספקית שירותי אינטרנט: ALNA31.NET מכווית.

ה. האתר רשום על שם: סעד מצטפא

האתר "איסלאמיק דייג’סט" ( www.islamicdigest.net )


דף הבית של אתר "איסלאמיק דייג’סט"

4.  המדובר באתר בשפה האנגלית המכוון להעביר את מסרי החזבאללה למדינות המערב ולקהילות ערביות/מוסלמיות המתגוררות בהן. האתר כולל חדשות, הטפה אסלאמית, תמונות, פורומים, לינקים לאתרי הארגון וסרטי הסתה נגד נשיא ארה"ב ג’ורג’ בוש. לאתר גרסה בשפה האנגלית בלבד. כתובת האתר באינטרנט: www.islamicdigest.net .

5.  להלן פרטים אודות האתר:

א. שם האתר: http://www.islamicdigest.net/almanar/start.php

ב. כתובת האתר (IP) : 209.172.35.181

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Group iWeb Technologies Inc מונטריאול, קנדה.

ד. ספקית שירותי האינטרנט: בטנזניה (אין שם).

ה. האתר רשום על שם: Sabbir and Fatma Hassanally P.O.Box 19915 Dar es-Salaam Tanzania

האתר "צמוד", "עמידה איתנה" ( www.somod.org )


דף הבית של האתר. כותרת הכתבה הראשית: "דברים ציוניים שנשא סעד אלחרירי [בנו של רפיק אלחרירי המתנגד לחזבאללה]. השימוש במונח "דברים ציוניים" נועד להעניק דה-לגיטימציה למתנגדיו של חזבאללה בלבנון ע"י הצגתם כקשורים עם "הציונים" או תומכים בהם. תמונת חסן נצראללה נמצאת בראש העמוד כחלק מפולחן האישיות שלו.

6. זהו אתר חדשותי של חזבאללה המופיע בגרסה ערבית בלבד. גם הוא, כמו האתר "ועד", עלה לאוויר לאחר "מלחמת לבנון השנייה". המונח "צמוד" בערבית מציין עמידה איתנה או החזקת מעמד, מרכיב מתוך תפיסת "ההתנגדות" – הנכונות להחזיק מעמד למרות הקשיים בעיקר בהקשר של "כיבוש" (קרי- להפגין כוח עמידה מול לחצי ישראל והמערב).

7.  האתר מספק חדשות שוטפות בעלות תכנים הדומים לאתרי החדשות האחרים של הארגון. באתר ערוץ המוקדש לחדשות הסכסוך
הישראלי-פלסטיני.


חלק מדף הבית של האתר "צמוד": תמונות של נצראללה המובילות באמצעות קישוריות
לראיונות עימו ולנאומים שלו הנמצאים באתר "שיעה ווב".

8.  להלן פרטים טכניים על האתר:

א. שם האתר: http://www.somod.org

ב. כתובת האתר (IP) : 209.85.5.113.

ג. ספקית גישה לאינטרנט: Everyones Intrnet יוסטון טקסס, ארה"ב.

ד. ספקית שירותי האינטרנט: USBHOST.NET דאלאס טקסס.

ה. האתר רשום בארה"ב על שם Mohd Kumail P.O.Box 133 US .

אתרי אינטרנט בעלי תכנים מקומיים

1.  לחזבאללה אתרי אינטרנט מקומיים בלבנון בשפה הערבית, רבים מהם הוקמו לאחרונה. מטרתם: לחזק את הקשר בין חזבאללה לבין עיירות חשובות בדרום לבנון, ולטפח את דמויות השהידים שמוצאם מהעיירות הללו כמודל לחיקוי. חשיבותו של קשר זה גברה לאחר "מלחמת לבנון השנייה" בשל ההרס הרב שנגרם למקומות ישוב בדרום לבנון שבהם הייתה ממוקמת התשתית הצבאית של חזבאללה והביקורת שנמתחה כלפי הארגון בשל כך.

2.  להלן מאפיינים עיקריים של האתרים הללו:

א. האתר של העיירה בנת ג’ביל ( www.bintjbeil.com ):

1) מדובר באתר וותיק יחסית ובעל התכנים הרבים יותר מבין האתרים המקומיים של החזבאללה. האתר כולל פורומים פעילים מאד, ויש לו גרסה בשפות ערבית ואנגלית. האתר מעודכן למדי, ובו, בין השאר, חדשות ברוח חזבאללה הכוללי דברי שבח ל"התנגדות" ולשהידים. יש באתר ערוץ המוקדש לשהידים של הארגון ותמונות מהעיירה בנת ג’ביל.


דף הבית של האתר


עמוד המוקדש לשהידים של חזבאללה שמוצאם מבנת ג’ביל, שנהרגו במהלך "מלחמת לבנון השנייה".

כשנפתח העמוד נשמע שיר בשבח מות הקדושים.

2. להלן פרטים טכניים על האתר:

    א) שם האתר: www.bintjbeil.com

    ב) כתובת האתר (IP) :208.64.28.10

    ג) ספקית גישה לרשת: versaweb.net מארה"ב.

    ד) ספקית שירותי האינטרנט: Talal Nahle L02 משטוקהולם, שבדיה.

    ה) האתר רשום על שם יתים יתים מנבטיה, לבנון.

ב. אתר של העיירה טיבה http://www.altaybeh.net :

1) מדובר באתר חדש. האתר מהלל את חללי החזבאללה [שהידים] שמוצאם מהעיירה.


דף הבית של האתר חללי חזבאללה מוצגים כדמויות מופת לצד מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה.

1) להלן פרטים טכניים על האתר:

א) שם האתר: http://www.altaybeh.net

ב) כתובת האתר (IP) : 208.64.28.10

ג) ספקית שירותי האינטרנט: FullwebHosting.net משבדיה .

ד) איש הקשר: נח’לה טלאל משבדיה.


עמוד המוקדש לחללי החזבאללה שמוצאם מהעיירה

ג. אתר העיירה דיר קאנון אלנהר ( www.deirqanounalnahr.jeeran.com ):

1) הכתבות והתמונות באתר עוסקות בהרס שישראל גרמה לעיירה ב"מלחמת לבנון השנייה". ניתן להבחין לפחות בחלק מהצילומים בדגלי החזבאללה המונפים מעל הבניינים ההרוסים. באתר קישורים לאתרים נוספים של החזבאללה.


דף הבית של האתר הכולל קריאה לקהל הקוראים לרכוש יורו במקום דולרים.

1) להלן פרטים טכניים על האתר:

   א) שם האתר: www.deirqanounalnahr.jeeran.com

   ב) ספקית גישה האינטרנט: Jeeran Co מעמאן שבירדן. זוהי חברה המספקת
       שירותי אינטרנט בחינם.

   ג) ספקית שירותי האינטרנט : Electric Lifhtwave Inc ארה"ב.

ד. אתר העיירה חולא www.houla.org :

1) האתר מהלל את ערך "הההתנגדות", את חללי החזבאללה ילידי הכפר ומטפח שנאה נגד ישראל.


דף הבית של אתר העיירה חולא.


מתוך העמוד "הכיבוש וההתנגדות" באתר חולא. בעמוד מופיעה רשימת תאריכים "חשובים" וביניהם: תאריך פיגוע ההתאבדות בצור אחמד קציר בשנת 1983 ו"מות הקדושים [אסתשהאד] של סיד האדי נצראללה [בנו של מזכ"ל החזבאללה, שנהרג בהיתקלות עם צה"ל בדרום לבנון בשנת 1997]". התאריכים מופיעים על רקע תמונה של לוחם חזבאללה המניף את דגל הארגון ונער המשליך אבן על טנק ישראלי.


מתוך עמוד "תמונות השהידים": חללי חזבאללה תחת הכותרת "לשהידים שכר אצל ריבונם ואור [מיוחד]",
המסר – לשהידים מובטח תגמול בגן העדן. המטרה: להנציח את זכר השהידים ולהפוך אותם לדמויות מופת
שיש ללכת בדרכם.

1) להלן פרטים טכניים על האתר:

   א) שם האתר: www.houla.org

   ב) כתובת האתר (IP) : 66.199.236.147

   ג) החברה ספקית שירותי האינטרנט: Alameh Issam P.O Box 20764 דוחה, קטר.


אתרי גופים חברתיים ואתרים יעודיים של חזבאללה

(אינם פעילים בעיתוי הנוכחי)

1. אתר "מוסד החלל", "מא’ססת אלשהיד" http://www.alshahid.org (אינו פעיל כרגע): אתר זה, שייך ל"מוסד החלל" ("מא’ססת אלשהיד"), גוף של החזבאללה העוסק בסיוע למשפחות מחבלי החזבאללה שנהרגו. האתר מנציח את חללי הארגון – כולל תמונות וביוגראפיות – ומציין את פעילויותיו של "מוסד החלל" למען משפחות החללים של חזבאללה. האתר מהלל את השהידים של הארגון ואת פועלם.


דף הבית של האתר של "מוסד החלל"


עמוד המנציח את אחד השהידים של הארגון (חסן ח’יר אלדין). בראש העמוד: חסן נצראללה והלוגו של "מוסד החלל"

2. אתר "צופי האמאם אלמהדי", כשאפת אלאמאם אלמהדי" (www.almahdiscouts.org) (אינו פעיל בעיתוי הנוכחי): אתר שאינו פעיל בעיתוי הנוכחי. האתר הוקדש לתנועת הנוער של חזבאללה "כשאפת אלאמאם אלמהדי" ("צופי האמאם אלמהדי") 8.

4.  אתר "ג’האד אלבנאא’ " www.jihadbinaa.org (אינו פעיל בעיתוי הנוכחי): אתר של גוף חברתי-כלכלי של חזבאללה העוסק כיום בשיקומה של לבנון לאחר המלחמה. "ג’האד אלבנאא’ " ("ג’האד הבנייה") הנו מונח אותו קבע איאתאללה ח’מיני, המציין רפורמה חברתית למען המוסלמים, שהנה בגדר מלחמת קודש בפני עצמה. האתר אינו פעיל לאחרונה.

3.  האתר של סמיר אלקנטאר www.samirkuntar.org (אינו פעיל בעיתוי הנוכחי):

 
תמונתו של סמיר אלקנטאר לצד תמונתו של חסן נצראללה בדף הבית של האתר המוקדש לסמיר אלקנטאר. בכותרת נכתב "אלועד אלצאדק" ההבטחה האמיתית [קרי:שקוימה], שהיא כינוי למבצע חטיפת החיילים הישראלים ב-12 ביולי 2006 ( אירוע שהוביל ל"מלחמת לבנון השנייה").

א. אתר שנועד לקדם את שחרורו של הרוצח סמיר אלקנטאר, נושא העומד במוקד דרישות חזבאללה. מדובר בדרוזי מהר הלבנון, חבר ארגון הטרור הפרו-עראקי "חזית השחרור הפלסטינית", אשר נדון בישראל למאסר ממושך בשל השתתפותו בפיגוע טרור בנהריה 9. ישראל סירבה בעבר לשחרר את אלקנטאר במסגרת מו"מ עם חזבאללה. חזבאללה, המכנה את אלקנטאר "בכיר האסירים הלבנוניים בבתי הכלא הישראליים", הפך אותו לסמל למאבק לשחרור האסירים הלבנוניים בישראל. כחלק מהלגיטימציה לה הוא טוען לחטיפת חיילים ואזרחים ישראלים כקלפי מיקוח.

ב. לאתר גרסאות בערבית, באנגלית, בצרפתית ובעברית. האתר קורא לשחרורו של אלקנטאר ומציג אותו כגיבור. התכנים כולם נוגעים לשחרורו של אלקנטאר, והאידיאולוגיה במסרים שלו עולים בקנה אחד עם האידיאולוגיה האנטי-ישראלית והאנטי-אמריקנית של חזבאללה. בגירסה העברית ישנו ראיון עם אלקנטאר בו הוא מוצג באופן אנושי, כמי שמצר על מות הילדה שרצח. האתר אינו פעיל לאחרונה.


אתרים המזוהים (או מזדהים) עם חזבאללה בדרום אמריקה

1. להלן אתרים בשפה הספרדית בדרום אמריקה בעלי אופי דרום אמריקני שאינם בהכרח אתרים של חזבאללה. אולם האתרים הללו מזהים עצמם כחזבאללה, משתמשים בסמלים ובטרמינולוגיה של הארגון ומזדהים עם מסרי האלימות והשנאה שלו. ייתכן כי לפחות בחלק מהאתרים הללו מעורבים לבנונים (שיעים) שהיגרו לאמריקה הלטינית .

א. http://es.groups.yahoo.com/group/Hezboallah_latino

1) אתר בשם חזבאללה באמריקה הלטינית. זהו אתר חדשות בשפה הספרדית.


דף הבית של אתר חזבאללה באמריקה הלטינית: סמל חזבאללה, כתבות
והלוגו של נותן החסות – חברת "יאהו".

2) להלן פרטים טכניים על האתר:

   א) שם האתר: http://es.groups.yahoo.com/group/Hezboallah_latino

   ב) כתובת האתר (PI) : 66.218.66.241

   ג) ספקית גישה לרשת: Yahoo קליפורניה, ארה"ב.

   ד) ספקית שירותי האינטרנט: Yahoo קליפורניה, ארה"ב.

ב. אתר בוונצואלה בשם: http://groups.msn.com/justiciadivinavenezuela

 
מתוך האתר של חזבאללה בוונצואלה: רעול פנים מחזיק במטען חבלה עם שעון עצר כשברקע
הכתובת חזבאללה וסמל חזבאללה.

1) אתר בשפה הספרדית המוקדש לחזבאללה. האתר כולל כתבות ותמונות המסיתות לאלימות.

2) בוונצואלה פועל ארגון המתקרא "חזבאללה וונצואלה" . בראשו עומד Teodoro Rafael Darnott" ". הארגון החותר לשינויים חברתיים בוונצואלה שם לדוגמא את חזבאללה. הארגון טוען כי עומדים ברשותו, "לוחמי ג’האד" (מג’האדין), המוכנים למות למען מטרות הארגון (המקור: עיתון El National הוצא לאור בקרקאס, גרסה אינטרנטית www.EL-National.com ).

2.  עלי פיאצ’, חבר "המועצה המדינית" של חזבאללה ומנהל "המרכז למחקרים ולתיעוד" סיפר בראיון לאתר על המתרחש בלבנון
(25 ביולי 2006). ייתכן כי עלי פיאצ’ משמש מעין איש קשר של "חזבאללה" לאתרים הללו (ראה להלן).

א. להלן פרטים טכניים על האתר:

1) שם האתר: http://groups.msn.com/justiciadivinavenezuela

2) כתובת האתר (IP) : 65.54.134.94 ,

3) ספקית גישה לרשת: Microsoft Inc מארה"ב.

4) ספקית שירותיה האינטרנט: Microsoft Inc מארה"ב .

ב. בלוג של חזבאללה בקראקס – ונצואלה http://bloggy.com.ar/caracas

1) הבלוג בנוי כאתר לכל דבר ומופיע בשפה הספרדית בלבד. נותן החסות: אתר בלוגים בארגנטינה שכתובתו http://bloggy.com.ar .


דף הבית של האתר

2) להלן פרטים טכניים על האתר:

א) שם האתר: http://bloggy.com.ar/caracas

ב) כתובת האתר (IP) ): 200.122.70.209

ג) ספקית גישה לרשת: prima.com.ar מארגנטינה.

ד) החברה ספקית האינטרנט:
    Bloggy.com.ar Buenos Aires
מארגנטינה .

ג. אתר נוסף של החזבאללה בוונצואלה: http://groups.msn.com/autonomiaislamicawayuu

1) האתר נועד במקור להפיץ את האידיאולוגיה האסלאמית תחת הסיסמא: "פעילות פוליטית היא חובה דתית". האתר נקרא על שם שבט אינדיאני בשם Mayuu המתגורר באזור הגבול שבין קולומביה לבין וונצואלה מקום מושבם של שיעים רבים שמוצאם מלבנון.

2) באתר נוטל חלק פעיל גם מנהיג חזבאללה בוונצואלה Teodoro Rafael Darnott המנצל את האתר לתיאור אסטרטגית הארגון בוונצואלה. כמו כן, משתתף בו באופן פעיל עלי פיאצ’, חבר "המועצה המדינית" של חזבאללה ומנהל "מרכז המחקרים והתיעוד" של הארגון. עלי פיאצ’ נוהג לעדכן את האתר על הנעשה בלבנון .


דף הבית של האתר

3) להלן פרטים טכניים על האתר:

א) שם האתר: http://groups.msn.com/autonomiaislamicawayuu

ב) כתובת האתר (IP) : 65.54.134.94

ג) ספקית גישה לרשת: Microsoft Inc. וושינגטון ארה"ב.

ד) ספקית שירותי האינטרנט: Microsoft Inc וושינגטון ארה"ב.

ד. אתר חזבאללה באל סלוודור: http://groups.msn.com/Hezbollahelsalvador

1) האתר פועל בפורמט דומה לזה של האתר הוונצואלי, וגם הוא מופיע בשפה הספרדית בלבד.


דף הבית של האתר

2) להלן פרטים טכניים על האתר:

א) שם האתר : http://groups.msn.com/Hezbollahelsalvador

ב) כתובת האתר (IP) : 65.64.134.94.

ג) ספקית גישה לאינטרנט: Microsoft Inc מארה"ב.

ד) ספקית שירותי אינטרנט: Microsoft Inc מארה"ב.

ה. בלוג של החזבאללה באמריקה הלטינית: http://hezboallahpartidoislamico.blogspot.es/

1) בלוג בשפה בספרדית הכולל תמונות המסיתות לאלימות. נותן החסות הוא אתר בלוגים ספרדי שכתובו: http://www.blogspot.es .


תמונות מתוך הבלוג ובהם מסרי אלימות

2) להלן פרטים טכניים על האתר:

א) שם האתר: http://hezboallahpartidoislamico.blogspot.es/

ב) כתובת האתר (IP) : 213.228.192.182

ג) ספקית גישה לאינטרנט: blogspot.es San Sebastian

ד) ספקית שירותי האינטרנט: Blogspot.es San Sebastian בספרד.


1 עפ"י אתר האינטרנט Hagana ואתרי who is , נכון ל-30 בנובמבר 2006.

2 שם.

3 ארגון חזבאללה מכנה עצמו לעיתים קרובות בשם "אלמקאומה אלאסלאמיה פי לבנאן" ("ההתנגדות האסלאמית
בלבנון").

4 החברה המספקת את כתובת ה- IP ואת החיבור הפיזי לחברה בה רשות האתר. חברה שכזו מכונה לעיתים גם בשם Datacenter

5 ראה בהקשר לקט "מרכז המידע למודיעין ולטרור" : " ‘תעשיית השנאה’: ‘יום ירושלים’, הניזום ע"י איראן, עמד גם השנה בסימן קריאות לחיסולה של ישראל בדרך של אלימות וטרור. הכרזות ברוח זאת הושמעו בטהראן, בבירות, בערי הרצועה והגדה, באיסטנבול ובלונדון. בלטה קריאתו של נשיא איראן אחמדי נז’אד להפסקת קיומו של ‘המשטר הציוני’ ואזהרתו למערב מפני "הוריקן" שיצא מהאזור (2 בנובמבר, 2006)

6 בהקשר זה ראה לקטי המידע בנושא לדוגמא :" צעד נוסף במסגרת הטלת המגבלות על הפצת שידורי ערוץ
"אלמנאר" של החזבאללה ברחבי העולם: משרד האוצר האמריקני הודיע על הפעלת הצו הנשיאותי 13224 נגד
ערוץ הטלוויזיה "אלמנאר" ורדיו "אלנור" של החזבאללה, הנותן בידיו כלים משפטיים להפעלת סנקציות על
פעילותן בארה"ב"
(27 במרס, 2006).

7 מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה, מרבה להזכיר מונח זה. כך למשל, בערוץ "אלמנאר" ב-7 במאי 1998, הצהיר נצראללה: "גוברת התקווה להגשמת ההבטחה האלוהית בדבר חיסולו של הנגע הסרטני הזה [קרי: ישראל]". מונח נוסף הקשור לעניין הוא "אלועד אלצאדק" (ההבטחה האמיתית [שקוימה]), כינוי שקבע החזבאללה למבצע חטיפת שני החיילים הישראלים תאריך, האירוע שהוביל ל"מלחמת לבנון השנייה". שימוש נוסף במונח "הבטחה" הנו בהקשר של מחויבות הארגון לשחרר אסירים לבנוניים ופלסטיניים.

8 ראו בהקשר :" ארגון "חזבאללה" מפעיל בקרב העדה השיעית תנועת נוער בשם "צופי האמאם אלמהדי" המונה עשרות אלפי חברים. ממסמכי שלל עולה כי בני נוער אלה עוברים אינדוקטרינציה, במסגרתה מוטמעים בהם ערכי האסלאם השיעי בגרסתו האיראנית, פולחן אישיות סביב דמותו של המנהיג האיראני עלי ח’אמנאי ו"מורשת קרב" של "חזבאללה" תוך הצנעת סמלים לבנוניים לאומיים" (11 בספטמבר 2006).

9 הפיגוע בוצע ב-22 באפריל 1979 ע"י חולייה בראשות סמיר אלקנטאר שהגיעה לנהריה בדרך הים 1979. בפיגוע נרצחו שלושה בני משפחת הרן ז"ל והשוטר אליהו שחר ז"ל. את רצח בתם בת הארבע של דני וסמדר הרן, ביצע סמיר קנטאר במו ידיו.

לראש העמוד