זרקור לאיראן (לשבוע שבין 3/3/11 –10/3/11)

זרקור לאיראן

זרקור לאיראן

זרקור לאיראן

זרקור לאיראן

זרקור לאיראן

זרקור לאיראן

איתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני

איתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני

ערב הבחירות הפנימיות למועצת המומחים קרא רפסנג'אני לחזק את האחדות והסולידריות במדינה

ערב הבחירות הפנימיות למועצת המומחים קרא רפסנג'אני לחזק את האחדות והסולידריות במדינה

השלטונות נערכים לקראת חגיגות האש (צ'הארשנבה סורי)

השלטונות נערכים לקראת חגיגות האש (צ'הארשנבה סורי)

המנהיג מבקר בתערוכת פעילויות והישגי לוחמי מיניסטריון המודיעין

המנהיג מבקר בתערוכת פעילויות והישגי לוחמי מיניסטריון המודיעין

מסך הכניסה לאתר החדש: www.karmandiran.ir

מסך הכניסה לאתר החדש: www.karmandiran.ir

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן


במוקד אירועי השבוע:

  • לקראת דחיקתו הסופית של רפסנג’אני מדרג קבלת החלטות באיראן: מועצת המומחים בחרה במהדוי-כני כיו"ר במקומו.

  • השלטונות נערכים לקראת "חגיגות האש" (צ’הארשנבה סורי).

  • על רקע חידוש הפגנות האופוזיציה: מיניסטריון המודיעין מגביר את פעילותו.

  • בדרך ל"ממשל אלקטרוני": תשלום משכורות עובדי המדינה יתבצע באמצעות האינטרנט.

  • תמונות השבוע: תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן.

עיקרי דברים:

לקראת דחיקתו הסופית של רפסנג’אני מדרג קבלת ההחלטות באיראן: 
מועצת המומחים בחרה במהדוי-כני כיו"ר במקומו.

מועצת המומחים בחרה השבוע באיש הדת השמרני, איתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני, לתפקיד יו"ר המועצה לאחר הסרת מועמדותו של איתאללה עלי-אכבר האשמי רפסנג’אני, ששימש בתפקיד זה מאז ספטמבר 2007. דחיקתו של רפסנג’אני מראשות מועצת המומחים צפויה לחזק את שליטת האגף הימני-רדיקלי במועצה, שאינה מעורבת אומנם בחיים הפוליטיים היומיומיים באיראן אך עתידה למלא תפקיד חשוב במאבק הירושה לאחר מותו של המנהיג העליון הנוכחי.

ערב הבחירות הפנימיות קרא רפסנג’אני לחזק את האחדות והסולידריות במדינה על מנת להגן על האינטרסים של המדינה והמשטר. בתוך כך התפטר השבוע בנו של רפסנג’אני, מחסן האשמי, מתפקידו כמנהל רשת הרכבת התחתית (המטרו) של טהראן על רקע מחלוקת קשה בין הנהלת המטרו ועיריית טהראן לבין הממשלה בנוגע לסיוע הממשלתי לרשת הרכבת התחתית.

השלטונות נערכים לקראת חגיגות האש (צ’הארשנבה סורי):

בכירים בכוחות ביטחון הפנים הזהירו בימים האחרונים מפני ניסיונות מצד מתנגדי המשטר לנצל את חגיגות האש הצפויות בליל יום רביעי האחרון של השנה האיראנית (16-15 מרץ) להפרות סדר.  ערב ראש השנה האיראנית שבו וטענו אנשי דת שמרנים בכירים גם השנה, כי חגיגות צ’הארשנבה סורי מבוססות על אמונות תפלות המנוגדות להלכה האסלאמית.

על רקע חידוש הפגנות האופוזיציה: מיניסטריון המודיעין מגביר את פעילותו.

המנהיג העליון, עלי ח’אמנהאי, קיים בסוף השבוע שעבר ביקור במטה מיניסטריון המודיעין בטהראן. המנהיג הדגיש את חשיבות המיניסטריון וקרא לעובדיו לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח וכוללת ולעקוב אחר ההתפתחויות במזרח התיכון. בעקבות ביקור המנהיג הצהיר שר המודיעין, כי בכוונת המיניסטריון לאמץ תוכנית התקפית להתמודדות עם שירותי המודיעין הזרים.ביקורו של ח’אמנהאי מבטא מאמץ גובר מצד השלטונות לשפר את המענה הניתן באמצעות מיניסטריון המודיעין לפעילותה הנמשכת של האופוזיציה, במיוחד לנוכח חששו של המשטר מפני קשריה עם גורמי מודיעין מערביים.

בדרך לממשל אלקטרוני: תשלום משכורות עובדי המדינה יתבצע באמצעות האינטרנט.

לשכת הנשיא הוציאה לאחרונה תקנה המחייבת את עובדי המדינה להירשם לאתר אינטרנט חדש באמצעותו יועברו משכורותיהם ודמי הביטוח שלהם. השקת האתר החדש משקפת את מדיניות השלטונות להגביר את השימוש בשירותי אינטרנט לייעול הקשר עם האזרחים במסגרת מדיניות ממשל אלקטרוני. לאחרונה דווח, כי לשכת הנשיא העבירה למוסדות הממשלתיים מסמך ובו התייחסות ל-260 פרויקטים בתחום הממשל האלקטרוני, שאמורים להיות מיושמים בשלוש השנים הקרובות.

 

לקראת דחיקתו הסופית של רפסנג’אני מדרג קבלת ההחלטות באיראן:
מועצת המומחים בחרה במהדוי-כני כיו”ר במקומו

מועצת המומחים בחרה ביום שלישי (8 מרץ) באיתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני (Ayatollah Mohammad-Reza Mahdavi Kani ) לתפקיד יו"ר המועצה במקומו של איתאללה עלי-אכבר האשמי רפסנג’אני, שהחליט שלא להציג את מועמדותו. מהדוי-כני (בן 80), המשמש כמזכיר אגודת אנשי הדת הלוחמים השמרנית, נבחר לתקופת כהונה של שנתיים ברוב מוחלט של 63 מבין 86 חברי המועצה.

איתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני
איתאללה מחמד-רזא מהדוי-כני

בנאום, שנשא בפתח כינוס המועצה, אמר רפסנג’אני, כי אם מהדוי-כני מוכן לקבל על עצמו את תפקיד היו"ר, אין בכוונתו להציג את מועמדותו על מנת למנוע חילוקי דעות בין חברי המועצה (איסנ"א, 8 מרץ).

רפסנג’אני נבחר לשמש כיו"ר המועצה בספטמבר 2007 בעקבות מותו של יו"ר המועצה הקודם, איתאללה עלי משכיני (Ali Meshkini ). במועצת המומחים (מג’לס-י ח’ברגאן-י רהברי, Majles-e Khobregan-e Rahbari ) חברים 86 אנשי דת והיא אחראית לפי חוקת הרפובליקה האסלאמית לפקח על פעילות המנהיג העליון, למנות לו יורש ואף להדיחו אם מצאה, כי אינו כשיר עוד להמשיך ולמלא את תפקידו. רוב חברי המועצה נמנים כיום על הזרם השמרני-המסורתי המזוהה עם המנהיג העליון, עלי ח’אמנהאי. דחיקתו של רפסנג’אני מראשות מועצת המומחים צפויה לחזק את שליטת האגף הימני-רדיקלי במועצה, שאינה מעורבת אומנם בחיים הפוליטיים היומיומיים באיראן אך עתידה למלא תפקיד חשוב במאבק הירושה לאחר מותו של המנהיג העליון הנוכחי.

מאז הבחירות לנשיאות איראן בקיץ 2009 העמיק השסע הפוליטי בין רפסנג’אני לבין הזרם השמרני-המסורתי. מבקריו של רפסנג’אני טענו כנגדו, כי לא התייצב באופן חד-משמעי לצד המנהיג והמשטר במאבקם כנגד האופוזיציה הרפורמיסטית ואף שיתף פעולה עם מנהיגיה. גם מעמדו במועצת המומחים הלך ונשחק בשנה האחרונה. בספטמבר 2009 ובפברואר 2010 קיימה המועצה שני כינוסים בצל דיווחים על מחלוקת חריפה בין רפסנג’אני לבין רוב חבריה בנוגע לאסטרטגיה שיש לאמץ לנוכח המשבר הפוליטי במדינה. רפסנג’אני אף נעדר מישיבת הסיכום של המועצה בחודש ספטמבר, במהלכה הביעו חברי המועצה את תמיכתם הבלתי-מסויגת במנהיגותו של ח’אמנהאי.

ערב הבחירות הפנימיות למועצת המומחים קרא רפסנג'אני לחזק את האחדות והסולידריות במדינה

ערב הבחירות הפנימיות למועצת המומחים קרא רפסנג’אני לחזק את האחדות והסולידריות במדינה על מנת להגן על האינטרסים של המדינה והמשטר. בפגישה עם ראשי המגזר החקלאי התייחס רפסנג’אני למצב באיראן ואמר, כי יש למנוע החרפת חילוקי הדעות והמתחים ולא לפעול על בסיס אינטרסים אישיים. הוא התייחס גם להתפתחויות בעולם הערבי ואמר, כי בעולם של ימינו לא ניתן עוד לשלוט באמצעות הפחדה ואיומים (איסנ"א, 6 מרץ). רפסנג’אני צפוי להמשיך ולכהן בתפקידו כיו"ר "המועצה לקביעת האינטרס של המשטר".

בתוך כך התפטר השבוע בנו של רפסנג’אני, מחסן האשמי (Mohsen Hashemi ), מתפקידו כמנהל רשת הרכבת התחתית (המטרו) של טהראן לאחר 17 שנים בתפקיד. במכתב ההתפטרות, שהגיש לראש עיריית טהראן, מחמד באקר קאליבאף (Mohammad Baqer Qalibaf ), טען האשמי, כי בשל העדר שיתוף פעולה מצד הממשלה אין ביכולתה של מנהלת המטרו בטהראן להוציא לפועל תוכניות פיתוח הנדרשות על מנת לשפר את הרשת. לדבריו, הבעיות והסיבות להעדר תמיכה מצד הממשלה נובעות בחלקן מן העובדה, שהוא הנושא בתפקיד מנהל רשת המטרו, ולפיכך החליט להגיש את התפטרותו (מהר, 5 מרץ). בעקבות התפטרותו מונה האשמי על-ידי ראש עיריית טהראן כיועצו לענייני תחבורה (פארס, 7 מרץ).

יוזכר, כי בשנים האחרונות מתנהל מאבק חריף בין עיריית טהראן לבין הממשלה סביב הסיוע הממשלתי לרשת המטרו. לטענת עיריית טהראן והנהלת המטרו, לא העבירה הממשלה בשנים האחרונות את חלקה בתקציב הדרוש להפעלת הרשת ולהרחבתה. הנשיא אחמדינז’אד שב וטען בחודשים האחרונים, כי הממשלה העבירה למטרו סיוע ניכר וכי הבעיות הכלכליות הקשות מהן סובלת הרשת נובעות מניהול לקוי. מבקרי הנשיא טענו, לעומת זאת, כי סירובה של הממשלה להגיש את הסיוע הנדרש להפעלת הרשת נובע בעיקרו משיקולים פוליטיים הקשורים ליריבות הפוליטית החריפה בינו לבין ראש עיריית טהראן, מחמד באקר קאליבאף, ומנהל המטרו, בנו של רפסנג’אני.

השלטונות נערכים לקראת חגיגות האש (צ’הארשנבה סורי)

בכירים בכוחות ביטחון הפנים הזהירו בימים האחרונים מפני ניסיונות מצד מתנגדי המשטר לנצל את חגיגות האש (צ’הארשנבה סורי, Chaharshanbeh Souri ) הצפויות בליל יום רביעי האחרון של השנה האיראנית (16-15 מרץ) להפרות סדר.

סגן מפקד כוחות ביטחון הפנים, בהמאן כארגר (Bahman Kargar ), הצהיר השבוע, כי כוחות ביטחון הפנים יהיו בכוננות מלאה במהלך החגיגות והזהיר, כי מפרי סדר, שייעצרו במהלך החגיגות, יישארו במעצר עד לתום חופשת ראש השנה האיראנית (נורוז, Norouz ) הנמשכת כשבועיים. כארגר ציין, כי המשטרה אינה מתנגדת לגילויי שמחה מצד אזרחים במהלך החגיגות, אך מתכוונת לאכוף את האיסור על שימוש בחומרים דליקים ומסוכנים שעלולים לסכן את שלום הציבור. גם התובע הכללי של טהראן, עבאס ג’עפרי דולת-אבאדי (Abbas Ja’fari Dowlatabadi ) הזהיר, כי הרשות השופטת תפעל נגד כל מי שימכור או ירכוש חומרים מסוכנים לקראת חגיגות האש (ח’בר אונליין, 2 מרץ).

מפקד כוחות ביטחון הפנים במחוז ח’ראסאן רזוי (Khorasan Razavi ) שבצפון-מזרח איראן הזהיר אף הוא, כי בכוונת כוחות הביטחון לפעול בתוקף נגד מפרי סדר במהלך החגיגות. במסיבת עיתונאים הודיע הבכיר, כי כוחות הביטחון לא יאפשרו לאף אחד לנצל את החגיגות לצרכים פוליטיים לשם הפרות סדר או פגיעה בביטחון הציבור. הוא הצהיר, כי סבלנותם של כוחות הביטחון כלפי מפרי הסדר והמסיתים פקעה וכי המשטרה תיאבק נגדם מעתה בתקיפות (פארס, 3 מרץ).

ערב ראש השנה האיראנית שבו גם השנה אנשי דת שמרנים בכירים וטענו, כי חגיגות הצ’הארשנבה סורי מבוססות על "אמונות תפלות", שאינן עולות בקנה אחד עם ההלכה האסלאמית.

בדרשת יום שישי שעבר (4 פברואר) אמר דרשן תפילות יום השישי בטהראן, איתאללה אחמד ח’אתמי (Ahmad Khatami ), כי אין לערב אמונות תפלות בשמחת ראש השנה וכי אמונות כאלה, כדוגמת חגיגות האש, אינן משרתות את תרבות האומה האיראנית (מהר, 4 מרץ). 

גם איתאללה נאצר מכארם-שיראזי (Naser Makarem-Shirazi ) הגדיר לאחרונה את חגיגות האש כ"אמונה תפלה". בשיעור דת, שהעביר איש הדת השמרני הבכיר, אמר מכארם-שיראזי, כי יש לבטל את החגיגות ולקיים במקומן טקסים ומסורות ראויים יותר. הוא פסק, כי קניה, מכירה, אחזקה ונשיאה של חומרים דליקים לצורך החגיגות אסורות על-פי ההלכה המוסלמית. מכארם-שיראזי ציין, כי חלק מהמנהגים הנהוגים בראש השנה האיראנית, ובהם: ביקורים משפחתיים, ניקוי הבית והגשת סיוע לאחרים, הם טובים ויש לשמרם, אך יש לבטל מנהגים אחרים שמקורם באמונות תפלות, ובהם חגיגות האש (www.hawzanews.com , 13 פברואר).  

השלטונות נערכים לקראת חגיגות האש (צ'הארשנבה סורי)

 מאז המהפכה האסלאמית מתנהל מדי שנה ויכוח סביב חגיגות האש הנהוגות ביום הרביעי האחרון של השנה האיראנית בשל שורשיו הטרום-אסלאמיים של הצ’הארשנבה סורי, שמקורו בדת הזורואסטרית. במהלך הלילה נוהגים האיראנים להדליק מדורות ולדלג מעליהן. מנהג זה מבטא את השאיפה לסלק את הרוע ערב השנה החדשה. בשנים הראשונות שלאחר המהפכה האסלאמית ניסו שלטונות איראן לבטל טקסים אלה.

ניסיונות אלה נחלו, עם זאת, כישלון חרוץ, כיוון שהחגיגות מושרשות כה עמוק בקרב האיראנים. השלטונות נאלצו, לפיכך, להשלים עם קיומן ולהסתפק בפיקוח, שנועד למנוע הפיכתן לזירת התנגשויות בין צעירים לבין כוחות הביטחון, כפי שארע במספר הזדמנויות. בנוסף פועלים השלטונות לצמצם את הפגיעות בנפש כתוצאה משימוש בחומרים דליקים ומסוכנים, כגון: נפצים וזיקוקין.

על רקע חידוש הפגנות האופוזיציה:
מיניסטריון המודיעין מגביר את פעילותו

המנהיג העליון, איתאללה עלי ח’אמנהאי, קיים ביום חמישי שעבר (3 מרץ) ביקור בן מספר שעות במטה מיניסטריון המודיעין בטהראן. ח’אמנהאי ביקר בתערוכה, שעסקה בפעילות לוחמי המודיעין ובהישגיהם, קיבל סקירה על ההתקדמות בפעילות המיניסטריון וקיים פגישה עם בכיריו ועובדיו.

בשיחה, שקיים המנהיג עם עובדי המיניסטריון, הביע ח’אמנהאי את הערכתו הרבה לפעילותם והעלה על נס את הישגי המיניסטריון בשירות המהפכה מאז כינון הרפובליקה האסלאמית. הוא ציין, כי מיניסטריון המודיעין משמש כיום בסיס חשוב למאבק ולג’האד בתחום מלחמת המודיעין המתנהלת בעולם. לדבריו, אחד ממאפייניו הבולטים של המודיעין האיראני הוא בכך, שהוא פועל באופן ייחודי ואינו מחקה את המודלים המשמשים ארגוני מודיעין אחרים בעולם. המנהיג העליון קרא לעובדי המיניסטריון לשמר את רמתו העליונה באמצעות מסירות לעקרונות המהפכה ולהלכה האסלאמית. עוד הדגיש ח’אמנהאי את הצורך להשתית את עבודת המיניסטריון על אסטרטגיה ארוכת טווח וכוללת, לעקוב אחר ההתפתחויות הפוליטיות במזרח התיכון ובצפון-אפריקה ולהגן מפני ניסיונות חדירה מצד אויביה הפנימיים והחיצוניים של איראן.

בראשית ביקורו של המנהיג סקר שר המודיעין, חידר מצלחי (Heidar Moslehi ), את הישגי מיניסטריון המודיעין בשנים האחרונות ואמר, כי אלה התאפשרו בזכות שיתוף פעולה בין כוחות צעירים ואדוקים לבין כוחות מהפכניים ובעלי ניסיון. מסירות לערכי המהפכה לצד ידע, ניסיון ומומחיות ייחודיים מהווים מאפיינים בולטים של המיניסטריון והם שאיפשרו את השינויים בתחומים המודיעיניים והטכניים השונים, אמר מצלחי. בהתייחסו ל"מלחמה הרכה" המנוהלת על-ידי אויביה של איראן אמר שר המודיעין, כי בידי לוחמי המודיעין יכולות ופוטנציאל גבוהים, וכי המיניסטריון פועל על בסיס גישה התקפית (www.khamenei.ir , 3 מרץ).

המנהיג מבקר בתערוכת פעילויות והישגי לוחמי מיניסטריון המודיעין
המנהיג מבקר בתערוכת פעילויות והישגי לוחמי מיניסטריון המודיעין
 (הכרזה בה צופה המנהיג עוסקת בתולעת המחשב Stuxnet )

ביקורו של המנהיג העליון במטה מיניסטריון המודיעין מבטא מאמץ גובר מצד השלטונות לשפר את המענה הניתן באמצעות המיניסטריון לפעילותה הנמשכת של האופוזיציה הרפורמיסטית, במיוחד לנוכח חששו של המשטר מפני קשריה עם גורמי מודיעין מערביים. בראיון, שהעניק שר המודיעין לתוכנית "אתמול, היום, מחר", ששודרה ב-24 בפברואר בטלוויזיה האיראנית, הדגיש מצלחי את חשיבות מיניסטריון המודיעין בהתמודדות עם גורמים חתרניים מאז המהפכה האסלאמית. הוא האשים את מנהיגי האופוזיציה הרפורמיסטית בקיום קשרים עם גורמים זרים במערב החותרים לערער את יציבות המשטר.

מצלחי ציין, כי שירותי מודיעין מערביים היו מעורבים בארגון הפגנות האופוזיציה ב-14 בפברואר, בהם נטלו, לטענתו, חלק גורמים מלוכניים ואנטי-מהפכניים. לדבריו, עשו שירותי המודיעין הזרים שימוש ברשתות מחשבים וברשתות חברתיות על מנת לסייע בארגון ההפגנות. מצלחי הדגיש את חשיבותה של המלחמה המודיעינית בהתמודדות עם מזימותיהם של אויבי המשטר וציין, כי משרדו אסף בחודשים האחרונים מידע משמעותי על פעילות האופוזיציה, שיאפשר לו לפעול נגדה בעתיד.

בראשית השבוע פרסם מצלחי באתר הרשמי של הממשלה דיווח על ביקורו של המנהיג במטה המיניסטריון. המנהיג התייחס, לדבריו, במהלך הביקור למלחמה המתנהלת בין שירותי המודיעין הזרים לבין המשטר האיראני, ביטא את הסכמתו עם מדיניות המיניסטריון כלפי האופוזיציה והדגיש את הצורך להעביר לידי המיניסטריון את כלל המידע הנאסף ממקורות המודיעין השונים. מצלחי ציין, כי  ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה ובכוונת מיניסטריון המודיעין לאמץ, לפיכך, תוכנית התקפית על מנת להתמודד עם שירותי המודיעין הזרים (www.dolat.ir , 5 מרץ).

ביקורו של המנהיג העליון במטה מיניסטריון המודיעין זכה לסיקור נרחב באמצעי התקשורת האיראנים, שהדגישו את חשיבות המערכה המודיעינית בהתמודדות איראן עם האתגרים הניצבים בפניה מבית ומחוץ. במאמר מערכת, שהתפרסם ביומון השמרני כיהאן, נכתב, כי על מיניסטריון המודיעין לזהות מבעוד מועד את אלה המבקשים לפגוע בביטחון המדינה ולמנוע כל התארגנות עוינת. המיניסטריון חייב לשמור על סולידריות פנימית ואסור לו להיות מושפע מיריבויות פוליטיות וסיעתיות. כמו כן, הוא נדרש לגלות רגישות ביחס לניסיונותיהם הגוברים של אויבי איראן להעמיק את השפעתם במדינה. אויביה של איראן פועלים כיום בשיטות רבות ומגוונות ועל המודיעין מוטלת האחריות לפעול בכל הדרכים האפשריות על מנת להתמודד עם ניסיונותיהם לחדור לאיראן. לטענת היומון, חשיבותם של ארגוני המודיעין עולה כיום על זו של הכוחות הצבאיים (כיהאן, 5 מרץ).

בדרך לממשל אלקטרוני: תשלום משכורות עובדי המדינה יתבצע באמצעות האינטרנט

ראש האגף לפיתוח ניהול ולהון אנושי בלשכת הנשיא הוציא לאחרונה תקנה המחייבת את עובדי המדינה להירשם לאתר אינטרנט מיוחד באמצעותו יסופקו שירותים שונים, ובהם העברת משכורות ודמי הביטוח של העובדים ובני משפחותיהם. השקת האתר נועדה לייעל את העברת התשלומים בצורה מרוכזת לכלל העובדים המועסקים על-ידי הממשלה.

על כלל עובדי המדינה להירשם לאתר באמצעות הזנת מספר תעודת הזהות שלהם, חוזה העסקתם ותמונתם האישית. סוכנות הידיעות "אקו ניוז" (www.econews.ir ) דיווחה בראשית השבוע, כי עד כה נרשמו לאתר 38 אלף עובדי מדינה (www.econews.ir , 4 מרץ).

מסך הכניסה לאתר החדש: www.karmandiran.ir
מסך הכניסה לאתר החדש: www.karmandiran.ir

השקת האתר החדש משקפת את מדיניות השלטונות להגביר את השימוש בשירותי אינטרנט לשם ייעול הקשר עם האזרחים במסגרת מדיניות ממשל אלקטרוני. לאחרונה דיווחה סוכנות הידיעות מהר, כי לרגל חגיגות יום השנה למהפכה האסלאמית הפיצה לשכת הנשיא לגופים ולארגונים ממשלתיים מסמך הכולל הנחיות ליישום תוכנית ממשל אלקטרוני באיראן. המסמך מתייחס ל-260 פרויקטים בתחום הממשל האלקטרוני, שהוגדרו ליישום על-ידי הממשלה ואמורים להיות מבוצעים במהלך שלוש השנים הקרובות.

המסמך גובש על-ידי צוות, שכלל נציגים מלשכת הנשיא, מוסדות ממשלתיים, המחוזות, הארגון למרשם אוכלוסין, המועצה העליונה לטכנולוגית מידע, המרכז למחקרי תקשורת והמגזר הפרטי. הוא מתייחס ל-23 שירותים, שהוגדרו ליישום בעדיפות עליונה וכוללים, בין היתר: הצגת מידע, כגון: מספרי טלפון, מקומות בהם נערכות בחינות ומקומות בהם ניתן לקבל מסמכים שונים; מתן מענה לשאלות אזרחים באינטרנט; שירותי קבלת מידע מאזרחים באמצעות האינטרנט, כגון: דיווחים והבעת דעה; שירותי רישום באינטרנט (רישום מכוניות, רישום בתים, רישום מנויי מים, חשמל וגז, רישום למבחני כניסה באוניברסיטאות); שירותי הוצאת אישורים של ארגונים ממשלתיים; שירותים המאפשרים מעקב אחר טיפולים בעניינים ממשלתיים שונים, כגון: מעקב אחר דברי דואר; שירותים הקשורים בשירותי זיהוי, חתימה דיגיטלית, ניתוח מידע, איתור מקומות, חיפוש במאגרי מידע; שירותי לימוד אלקטרוני; ושירותים כספיים שונים, כגון: הפקדת כספים והעברתם (מהר, 11 ינואר).

יוזכר, כי גם העברת הקצבאות לחשבונות הבנקים של האזרחים במסגרת הרפורמה במדיניות הסובסידיות, שהחלה לפני חודשים ספורים, מתבצעת על בסיס נתונים, שהוזנו על-ידי האזרחים לאתר אינטרנט ייעודי שנפתח על-ידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים במסגרת הרפורמה.

תמונות השבוע: תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

תערוכת לבוש בסגנון איראני-אסלאמי בטהראן

לראש העמוד