יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חוזר על סירוב הרשות הפלסטינית להכיר בישראל כמדינת לאום בעלת אופי יהודי

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן


יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן
יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בנאומו בראמאללה

(פאל-פרס, 27 באפריל)

1. בנאום שנשא בפני ועדת ההכנה ל"פרלמנט הנוער של פלסטין", שהתכנסה בראמאללה ב-27 באפריל 2009, ציין אבו מאזן , יו"ר הרשות הפלסטינית, כי הפלסטינים מחויבים להתחייבויות של אש"פ והם רוצים להמשיך את המו"מ המדיני על יסוד יוזמת השלום הערבית, עיקרון שתי המדינות ומפת הדרכים. בו בזמן חזר אבו מאזן על התנגדותו להכרה באופייה היהודי של מדינת ישראל באומרו :"בעניין המדינה היהודית, אנו אומרים: ‘מדינת ישראל’. אתם הישראליים חופשיים [לעשות כעולה על רוחכם], קראו לה כרצונכם, אבל אני לא אקבל [את הגדרת ישראל כמדינה יהודית]. בוושינגטון [קרי, בעת ועידת אנאפוליס] דנו בנושא זה ארוכות ואמרנו להם [קרי, לישראלים]: אנחנו אומרים רק מדינת ישראל, ואתם חופשיים לקרוא לה בעצמכם [כעולה על רוחכם]". (סוכנות ופא, 27 באפריל 2009).

2. להלן תגובת משרד החוץ הישראלי לדברי אבו מאזן (27 באפריל):

"The recognition of Israel as the sovereign state of the Jewish people is an essential and necessary step in the historic process of reconciliation between Israel and the Palestinians. The more the Palestinians assimilate this fundamental and substantive fact, the sooner the peace between the two peoples will progress toward fruition"


1 בהמשך ללקט מידע מה-19 באפריל 2009: "מחלוקת מהותית סביב תפיסת שתי מדינות לשני עמים: סוגיית סירובם של הפלסטינים להכיר במדינת ישראל כמדינת לאום בעלת אופי יהודי צפה ועלתה עתה מחדש, כפי שארע בעת מפגש אנאפוליס".

 

לראש העמוד