עמאר אלמוסוי , חבר המועצה המרכזית של חזבאללה, מדגיש בהתבטאויותיו כי בעוד שהמדיניות הבריטית כלפי חזבאללה השתנתה, ארגון חזבאללה לא השתנה.

עמאר אלמוסוי

עמאר אלמוסוי

חזבאללה הינו ”גוף אחד“

חזבאללה הינו ”גוף אחד“

דברי עמאר אלמוסוי באתר בטאון חזבאללה אלאנתקאד

דברי עמאר אלמוסוי באתר בטאון חזבאללה אלאנתקאד


עמאר אלמוסוי
עמאר אלמוסוי, חבר המועצה המרכזית של חזבאללה וציר בפרלמנט הלבנוני לשעבר
(צילום: האתר מחיט, 20 בנובמבר 2001)

1. בעקבות הודעת בריטניה על כוונתה לפתוח ערוץ הידברות ישיר עם חזבאללה הבהיר הארגון כי הוא לא יסכים לשום התגמשות מדינית בתמורה. מבין ההתבטאויות של פעילי החזבאללה בלטו במיוחד שתי התבטאויות של עמאר אלמוסוי , חבר המועצה המרכזית של חזבאללה וציר בפרלמנט הלבנוני לשעבר. להלן מובאות שתי התבטאויות שלו העוסקות בתגובת חזבאללה להודעה הבריטית.

חזבאללה הינו "גוף אחד" ולא ניתן להבחין בו בין זרוע צבאית לפוליטית

2. על פי העיתון הלבנוני אלמסתקבל (12 במרץ) אמר עמאר אלמוסוי בראיון לערוץ הלבנוני LBC : "אף אחד, לא יכול לומר ‘אנו יוצרים קשר עם הזרוע הפוליטית של חזבאללה ולא [עם הזרוע] הצבאית, כיוון שחזבאללה הוא גוף אחד [ ג’סם ואחד ], וחידוש הדיאלוג של הבריטים עם חזבאללה מהווה שינוי בעמדתם ולא בעמדת חזבאללה".

חזבאללה הינו ”גוף אחד“

חזבאללה ימשיך בפעילותו הטרוריסטית ולא יכיר בישראל

דברי עמאר אלמוסוי באתר בטאון חזבאללה אלאנתקאד
דברי עמאר אלמוסוי באתר בטאון חזבאללה אלאנתקאד (16 במרץ 2009)

3. להלן תרגום קטע מדברי עמאר אלמוסוי (הקטע המסומן בצהוב) כפי שהם מובאים באתר של בטאון חזבאללה אלאנתקאד של חזבאללה:
"אנו סמוכים ובטוחים שננצח בבחירות, ושאנו מסוגלים לנהל את המדינה. אנו לא חוששים מאף מצור בינלאומי, שכן לאחר שננצח בבחירות, לא יתקיים חרם [על חזבאללה] מטעם אף גורם. שכן כולם מוכנים לשתף פעולה עם האופוזיציה, כפי שקרה בעבר. למדינות [השונות בעולם] יש אינטרסים [משלהן], והן אינן פועלות מתוך עשיית חסד [עבור חזבאללה]…".
עמאר אלמוסוי הוסיף: "עדות לכך היא שהיום ישנה פתיחות עצומה כלפי חזבאללה, ובריטניה, לאחר חרם שנמשך שנים ארוכות, מכריזה היום על פתיחות מחדש כלפי חזבאללה וקיום דיאלוג עימו. [זאת] למרות שחזבאללה לא השתנה ועודנו חזבאללה ‘המתנגד’ [קרי: המקיים את ה"התנגדות" כלפי ישראל, קרי: פעילות הטרור] והמסרב להכיר ב[מדינת] ישראל. מי שהשתנה הוא הצד השני [קרי, בריטניה], אשר נסוג ממדיניותו הקודמת, לאחר שגילה כי באמצעות החרמת חזבאללה ינותק הדיאלוג עם קבוצה מרכזית בזירה הלבנונית ובאזור [כולו, קרי: המזרח התיכון]. ניתוק שכזה [כבר] החליש את השפעת תפקידה של בריטניה [באזור]".


1 בהמשך ללקט המידע מה-17 במרץ 2009: "חזבאללה מקדם בברכה הודעת בריטניה על פתיחת ערוץ הידברות ישיר עימו, אולם מבהיר לבריטניה ולארה"ב, כי הוא אינו מוכן לשום התגמשות מדינית בתמורה. דובר הארגון מדגיש כי חזבאללה לעולם לא יכיר בישראל, לא יזנח את דרך האלימות והטרור ולא יסכים להשתלב בשום מהלך מדיני עימה, גם כזה שסוריה תהיה מעורבת בו" .

2 ראו אתר אלמסתקבל ( http://www.almustaqbal.com/stories.aspx?StoryID=336599 ). במסמך הקודם (שהסימוכין שלו מובא בהערת שוליים מס’1) נכתב בטעות כי דברי עמאר אלמוסוי פורסמו בעיתון הלבנוני אלספיר. דבריו הובאו בעיתונים הלבנונים אלמסתקבל ואלנשרה, כמצוטט לעיל.

לראש העמוד