חדשות העימות הישראלי-פלסטיני ( 9 – 16 בספטמבר 2008)

צילום:זאב טרכטמן, 14 בספטמבר

צילום:זאב טרכטמן, 14 בספטמבר

צילום: משטרת ישראל

צילום: משטרת ישראל

זירת האירועים ביצהר והכפר הפלסטיני עצירה אלקבליה

זירת האירועים ביצהר והכפר הפלסטיני עצירה אלקבליה

מטען צינור

מטען צינור

שוטרים פלסטיניים בפעילות משטרתית בעיר חברון

שוטרים פלסטיניים בפעילות משטרתית בעיר חברון


צילום:זאב טרכטמן, 14 בספטמבר

הפרה נוספת של ה”הרגעה”: מקום נפילת רקטה בשדרות ב- 14 בספטמבר

(צילום:זאב טרכטמן, 14 בספטמבר)

עיקרי הדו"ח

  השבוע אירעו שתי הפרות של הסדר ה"הרגעה". רקטה נורתה לעבר שדרות ומטען צד הופעל בסמוך לגדר המערכת. בתגובה לירי הרקטה סגרה ישראל את המעברים.

  בבקעת הירדן נדקר חייל צה"ל ע"י פלסטיני בצומת אלמוג ונפצע באורח בינוני. בישוב יצהר שבשומרון נדקר ילד ע"י פלסטיני שחדר למקום והצית שני מבנים. בעקבות הפיגוע הגיעו מתיישבים מיצהר לכפר עצירה אלקבליה והתפרעו במקום. כתוצאה מההתפרעות האלימה נפצעו באורח קל עד בינוני שלשה תושבים. צה"ל הפריד בין הצדדים.

  המטה ללוחמה בטרור שבמשרד ראש הממשלה הוציא אזהרת מסע לפיה קיים "איום קונקרטי, מיידי וחמור" לחטיפת ישראלים מחופי סיני והברחתם לרצועת עזה. בתכנון החטיפה מעורב חזבאללה. בכירים בחמאס איימו בחטיפות נוספות של ישראלים, אם לא תענה ישראל לדרישותיהם לשחרור אסירים פלסטינים תמורת שחרורו של גלעד שליט.

אירועים בולטים בשטח

רצועת עזה

   בשבוע החולף בוצעו שתי הפרות של הסדר ה"הרגעה":

•  14 בספטמבר – אותרה נפילת רקטה בשטח פתוח, סמוך לאחת השכונות בשדרות. הרקטה נפלה באזור בו מתקיימות עבודות בנייה, במרחק של כ- 50 מטרים מבתי מגורים. תושב מקומי לקה בחרדה. במקום הנפילה פרצה שריפה. בעקבות הירי החליט שר הביטחון על סגירת המעברים בין ישראל לרצועת עזה.

•  11 בספטמבר – מטען הופעל על כוח צה"ל שסייר סמוך לגדר הביטחון הגובלת ברצועת עזה, דרומית למוצב כיסופים . גוף פיקטיבי המתקרא "פלוגות הייחוד על שם החלל אימן פאיד’ " נטל אחריות לאירוע (אתר קדסנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין, 11 בספטמבר).

   מאז כניסת הסדר ה"הרגעה" לתוקפו אותרו 18 נפילות רקטות בשטח ישראל ונורו 15 פצצות מרגמה לעבר ישראל. שלוש רקטות נוספות נורו לעבר ישראל, אך נפלו בשטח רצועת עזה. כמו כן, אירעו שני אירועים של הפעלת מטענים נגד כוחות צה"ל בקרבת גדר הגבול.

יהודה שומרון ובקעת הירדן 

פלסטיני דקר חייל בבקעת הירדן

צילום: משטרת ישראל
הסכין אשר שמשה את המחבל שדקר את חייל צה"ל בצומת אלמוג

(צילום: משטרת ישראל, דוברות מחוז ש"י , 15 בספטמבר)

   15 בספטמבר – חייל צה"ל נפצע באורח בינוני על ידי מחבל פלסטיני שדקר אותו בצומת אלמוג שבצפון ים המלח וחטף את נשקו של החייל. כוחות משטרה שהגיעו לאזור עצרו את המחבל ותפסו את נשקו של החייל . מאוחר יותר באותו יום עצר כוח צה"ל ברמאללה חשוד נוסף המעורב בפיגוע הדקירה החשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון (אתר דובר צה"ל, 15 בספטמבר).

פיגוע בישוב יצהר שבשומרון ובעקבותיה התפרעות אלימה של מתיישבים

   ב- 13 בספטמבר חדר מחבל פלסטיני למאחז "שלהבת ים" הסמוך ליישוב יצהר שבשומרון (דרומית מערבית לשכם). הפלסטיני הצית בית מגורים, ומשעבר לבית נוסף, נתקל בילד בן 9 שזעק לעזרה. הפלסטיני תקף את הילד, דקר אותו באמצעות סכין ולאחר מכן דחף אותו מן המבנה ונמלט. הילד הפצוע הועבר במצב קל לקבלת טיפול בבית חולים.

   בעקבות הפיגוע הגיעו מתיישבים מיצהר לכפר עצירה אלקבליה הסמוך, והחלו להתפרע ולהתעמת עם תושביו. כתוצאה מההתפרעות האלימה נפצעו שלשה פלסטינים, שניים מהם באורח קל עד בינוני, ואחד באורח קל. כוחות צה"ל, משמר הגבול, ומשטרת ישראל הגיעו למקום האירוע, הפרידו בין הצדדים והחרימו שני כלי נשק של המתפרעים הישראלים (אתר דובר צה"ל, 13 בספטמבר).

  זירת האירועים ביצהר והכפר הפלסטיני עצירה אלקבליה
זירת האירועים ביצהר והכפר הפלסטיני עצירה אלקבליה

תקיפת חייל במחסום חווארה

   10 בספטמבר – אישה פלסטינית שהגיעה למחסום חווארה, שמדרום לשכם, שפכה על חייל צה"ל חומר חומצתי ופצעה אותו באורח קל בפניו. האישה נמלטה מהמקום. האישה, שהגיעה מכיוון שכם, ניסתה לעבור במסלול ההומניטארי שמיועד למקרים דחופים בלבד ומשמש כמסלול ללא בידוק. החייל קיבל טיפול רפואי במקום ופונה להמשך טיפול בבית החולים.

עלייה בהיקף הפרות הסדר ביהודה ושומרון

   בשבוע החולף נרשמה עלייה בהיקף הפרות הסדר ביהודה ושומרון. להלן אירועים בולטים:

•  13 בספטמבר – נער פלסטיני בן 16 נפגע ומת מפצעיו אחר הצהריים במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה סמוך לכפר תקוע , דרומית לבית-לחם. הפרת הסדר כללה חסימת צירי תנועה וכן יידוי אבנים, סלעים ומוטות ברזל. כוח צה"ל הגיע למקום לאחר שאוטובוס תיירים שעבר באזור הותקף באבנים וכתוצאה מכך נפצעו שתי תיירות מארצות הברית. כוח צה"ל השיב לעבר מפרי הסדר באמצעים לפיזור הפגנות וירה כדור בודד. צה"ל מדגיש כי בתקופה האחרונה מורגשת עלייה בכמות יידוי האבנים באזור הכפר תקוע. צה"ל בודק את נסיבות האירוע (אתר דובר צה"ל, 13 בספטמבר).

•  12 בספטמבר- קצין ולוחם ממשמר הגבול נפצעו באורח קל מאבנים שיודו לעברם בהפרת סדר אלימה שהתקיימה סמוך לנעלין , מערבית לראמאללה. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות לעבר מיידי האבנים. במקביל התקיימה הפרת סדר נוספת בבלעין , מערבית לראמאללה. יוזכר כי לפני כשבוע נפצעו שני לוחמי משמר הגבול, סמוך לתוואי גדר הביטחון שליד נעלין מאבנים שיידו לעברם מפגינים (אתר דובר צה"ל, 12 בספטמבר).

פעילות סיכול ומנע

יהודה ושומרון

  כוחות הביטחון המשיכו לבצע פעילות סיכול ומנע אינטנסיבית ביהודה ושומרון:

•  16 בספטמבר – עקב ריבוי מקרים בהם הושלכו בקבוקי תבערה לעבר היישוב בית-אל במהלך הימים האחרונים , בוצעה פעילות סיכול באזור. במהלכה זיהה כוח צה"ל שלושה פלסטינים ובידם בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה. הכוח ביצע ירי לעבר פלג גופם התחתון של המשליכים וזיהה פגיעה בשניים מהם. השניים הועברו לבית חולים בישראל לקבלת טיפול רפואי ובסיומו יועברו לחקירת כוחות הביטחון (אתר דובר צה"ל, 16 בספטמבר).

•  14 בספטמבר – כוח צה"ל חשף בקלקיליה למעלה מ- 160 קילוגרם ו- 56 ליטר של חומרים מסוכנים. במקרה אחר באותו יום, נתפסו כ- 50 ק"ג אשלגן חנקתי במעבר תרקומיא, צפונית מערבית לחברון החומרים שנחשפו עלולים לשמש לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ ועל כן אסורים לשימוש ואחזקה ביהודה ושומרון (אתר דובר צה"ל, 15 בספטמבר).

•  9 בספטמבר – כוחות הביטחון חשפו בג’נין מטען צינור במשקל של כ- 15 ק"ג . המטען פוצץ באופן

מטען צינור
המטען שנחשף בג’נין ב- 9 בספטמבר (אתר דובר צה"ל, 10 בספטמבר )

המשך פתיחת המעברים והסרת המחסומים ביהודה ושומרון

  ב- 11 בספטמבר נפתח מעבר חלחול, המחבר בין מעבר תרקומיה לעיר חברון, למעבר כלי רכב ומשאיות בשעות היום. יצוין כי, בחודשים האחרונים הסיר צה"ל כמה וכמה מחסומים מרכזיים באזור יהודה ושומרון, נוסף על הסרתן של כ-100 חסימות הנדסיות אחרות. הסרתם הביאה לשיפור ניכר בחופש התנועה של האוכלוסייה הפלסטינית, דבר שתרם להתאוששות הכלכלה הפלסטינית (ראה פרק הזירה הפנים-פלסטינית).

הזירה הלבנונית

  שר הביטחון אהוד ברק התבטא לאחרונה כי מערכת הביטחון הישראלית סיכלה לאחרונה שני ניסיונות לפיגועים שיזם חזבאללה נגד ישראלים בחו"ל . אהוד ברק ציין כי "יש איום. הוא נובע מהעובדה שחזבאללה מייחס לישראל את חיסול מע’ניה ורוצה לנקום. אנחנו כבר סיכלנו, בשיתוף פעולה עם גורמים זרים, שני פיגועים לפחות בפינות שונות של העולם…" (הארץ, 11 בספטמבר).

הסדר ה”הרגעה”- תמונת מצב

המצב במעברים

   בתחילת השבוע החולף נמשכה הפעילות במעברים בין ישראל לרצועת עזה, בממוצע של מעל ל- 80 משאיות ליום, דרך מעבר סופה. כאמור, בעקבות ירי הרקטה ב- 14 בספטמבר הוחלט על סגירת המעברים ב- 15 בספטמבר. שר הביטחון, אהוד ברק , בהתייעצויות עם סגן שר הביטחון, ח"כ מתן וילנאי, וגורמי הביטחון החליטו על סגירת המעברים גם ב- 16 בספטמבר (הודעות משרד הביטחון, 14 ו- 15 בספטמבר).

   חמאס הגיבה בביקורת חריפה על סגירת המעברים וכינתה אותה "שיבוש בכוונה תחילה" של הסעיף החשוב ביותר בהסדר ה"הרגעה" (תוך התעלמות מירי הרקטה לעבר ישראל). דובר חמאס, פוזי ברהום , האשים את ישראל ב"שימוש באמתלות דמיוניות לסגירתם הממושכת של המעברים" (ראמתאן, 15 בספטמבר). סאמי אבו זהרי , דובר נוסף של חמאס, טען כי מדובר בהוכחה נוספת לגבי חוסר רצינותה של ישראל להסדר ה"הרגעה" (פאל מדיה, 15 בספטמבר). הג’האד האסלאמי בפלסטין התייחס להחלטה על סגירת המעברים כ"תירוצים משוללי יסוד" וקראו לארגוני הטרור הפלסטיניים "לשוב ולבחון את כדאיות ה’הרגעה’ " (אתר נדאא’ אלקדס, 15 בספטמבר).

מעבר רפיח

   שר ההקדשים בממשל חמאס, טאלב אבו שער , מסר כי מצרים אישרה יציאתם של 600 מתושבי רצועת עזה לעלייה לרגל לסעודיה, וכי הם צפויים לצאת ב- 20 בספטמבר. לדבריו, מדובר ב-600 מתוך 2,200 תושבים שהגישו בקשה. הוא הוסיף כי שלטונות מצרים החרימה כ- 500 דרכונים של תושבים שבקשתם נדחתה (פאל-מדיה, 16 בספטמבר).

התבטאות ח’אלד משעל בעניין גלעד שליט

   בנאום שנשא ח’אלד משעל , ראש הלשכה המדינית של חמאס, הוא התייחס בין השאר לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. בדבריו ציין ח’אלד משעל: "חמאס לא עיכבה את המו"מ בנושא זה… חמאס מתנגדת לסחיטה מהצד הציוני [שמטרתה] להקטין את המספר [של האסירים הפלסטיניים שישוחררו תמורת גלעד שליט], והיא שואפת להשלים את העסקה בהקדם האפשרי . אנו נשתף פעולה עם כל המאמצים, כיוון שאנו מעוניינים במה שיוביל אותנו למטרה" ( Palestine-info 1).

איומי חטיפה של ישראלים

   המטה ללוחמה בטרור שבמשרד ראש הממשלה הוציא אזהרת מסע לפיה "איומי הטרור בסיני הולכים מחריפים". על פי האזהרה " נחשף עתה איום קונקרטי, מיידי וחמור לחטיפת ישראלים מחופי סיני והברחתם לרצועת עזה . מעורבות חזבאללה בפעולת טרור זו מגבירה את חומרתה". המטה ללוחמה בטרור קרא לישראלים לצאת מסיני באופן מיידי, להימנע מכל ביקור במצרים ולצאת ממנה לאלתר.

   לדברי ראש המטה ללוחמה בטרור תא"ל (מיל’) ניצן נוריאל "זו פעם ראשונה שאנחנו רואים הכנות של חזבאללה לחטוף ישראלים בסיני" (הארץ, 16 בספטמבר ( . כוחות הביטחון חוששים כי מחבלים פלסטינים המופעלים ע"י חזבאללה יחטפו נופשים בחצי האי סיני, החשש העיקרי הוא לגבי ישראלים הנמצאים באזור החופים של סיני (שם).

   בתוך כך, המשיכו בכירים בחמאס לאיים בחטיפות נוספות של ישראלים , אם לא תענה ישראל לדרישותיהם:

•  פתחי חמאד , מנכ"ל רשת התקשורת אלאקצא של חמא"ס, התבטא כי לוחמי הג’האד של חמאס " ימשיכו בדרך החטיפות עד אשר, בעזרת אללה, תהיה עסקה…". הוא הוסיף כי חטיפת שליט אינה משכנעת את ישראל להשלים את העסקה ולכן פעילי חמאס " מתכננים חטיפות רבות נוספות עד אשר ישתכנע האויב לקיים את העסקה הזו ועסקאות נוספות בעזרת אללה" (ערוץ אלאקצא, 8 בספטמבר; ערוץ אלג’זירה, 7 בספטמבר).

•  מחמוד אלזהאר , בכיר בחמאס, הזהיר את ישראל לבל תבצע פעילות צבאית על מנת לאלץ את חמאס לוותר בעניינו של גלעד שליט. הוא ציין כי כל פעולה ישראלית ברצועת עזה תביא לשביית חיילים נוספים ולהעלאת מספר העצורים הפלסטינים שישראל תידרש לשחררם (אלשרק אלאוסט, 10 בספטמבר).

תהליך אנאפוליס

פגישות צפויות של אבו מאזן עם ראש ממשלת ישראל ונשיא ארה”ב

   ב- 16 בספטמבר מתוכננת פגישה בין יו"ר הרשות אבו מאזן לבין ראש ממשלת ישראל המוגדרת ע"י הרשות הפלסטינית "מפגש הסיכוי האחרון" (אלחיאת אלג’דידה, 15 בספטמבר). צ’אאב עריקאת , ראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, עדכן כי פגישת אבו מאזן עם נשיא ארה"ב ג’ורג’ בוש תיערך ב- 25 בספטמבר. קודם לכן צפוי אבו מאזן להשתתף בפתיחת עצרת האו"ם.

ראיון אבו מאזן ל"הארץ" 

   יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק ראיון לכתבי "הארץ" עקיבא אלדר ואבי יששכרוב. להלן עיקרי דבריו (על פי אתר "הארץ", 13 בספטמבר):

•  תהליך אנאפוליס עדיין לא הניב שום הישג: אבו מאזן ציין כי 15 שנים עברו מאז הסכמי אוסלו "ועדיין אנו רחוקים מהסכם". הוא הדגיש כי "עלינו לדבוק במימוש פיתרון של שתי מדינות לשני עמים. זו ההצעה הטובה ביותר אך אל לכם למנוע את הפיתרון הזה ולדחוק את האנשים לפינה…". אבו מאזן הוסיף כי ברמה האישית הוא מעריך מאוד את ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט אולם "אנחנו נכבד את מה שהציבור [הישראלי] יחליט. ננהל מו"מ מול כל ראש ממשלה שייבחר…". אבו מאזן הביע ספק לגביי סיכויי השגת הסכם עד לסוף 2008, , גם אם אהוד אולמרט היה נשאר בתפקיד. "עד עתה", ציין אבו מאזן, "אין שום הישג במו"מ המתנהל בינינו… אני לא יכול לומר שסוכם אפילו על סוגיה אחת. הפער בין הצדדים גדול מאוד…".

•  נכונות לפשרה בעניין מספר הפליטים שישובו לישראל במסגרת "זכות השיבה": אבו מאזן נשאל האם ברור לפלסטינים שהפליטים ישובו לתחומי המדינה הפלסטינית בלבד? תשובתו: " כלל וכלל לא . עניין זה לא ברור בכלל. יש כיום חמישה מליון פליטים פלסטיניים, שאבותיהם גורשו מתחומי ישראל, לא מהגדה ומעזה. אנחנו מבינים שאם נדרוש מכם שכל חמשת המיליונים ישובו לישראל, מדינת ישראל תיהרס. אך חייבים לדבר על פשרה ולראות לאיזה מספרים תוכלו להסכים". הוא הוסיף ואמר כי על ישראל להכיר באחריותה לבעיית הפליטים ואז לדון על מימוש "זכות השיבה" בפועל. לדבריו, אותם הפליטים שלא יחזרו לישראל יוכלו לשוב למדינת פלסטין או, אם יחליטו, להישאר במדינות שבהן הם נמצאים תמורת פיצוי שינתן להם ולמדינות שיקלטו אותם. אבו מאזן ציין כי סוגיית נכסי הנפקדים הינה "נושא מרכזי, שבישראל נוטים להתעלם ממנו".

•  היחסים עם חמאס והבחירות לפרלמנט ולנשיאות: אבו מאזן ציין כי ממשלת אחדות של אנשי מקצוע שתקום בעתיד תהיה חייבת לכבד את כל ההתחייבויות וההסכמים שהרשות הפלסטינית חתמה עליהם כגון מפת הדרכים. "לא נוכל להסכים לשום יוזמה שלא תקבל זאת. וכמובן שצריך לקבל את היוזמה הערבית לשלום [מ- 2002]". לשאלה מתי מסתיימת כהונתו השיב אבו מאזן כי מתקיימות עתה התייעצויות בנושא. "אני חושב שהבחירות לפרלמנט ולנשיאות צריכות להתקיים יחד, בינואר 2010. נחליט ונוציא צו נשיאותי בהתאם. ובהחלט נדרוש שהבחירות יערכו גם בירושלים". אבו מאזן הדגיש כי "עזה והגדה חייבות להתאחד… אך לא נשתמש בכוח כדי לעשות זאת. יש מגעים לפיוס, שהמצרים מנהלים…".

   בכירים בחמאס תקפו בחריפות את דברי אבו מאזן, בעיקר בכל הנוגע להתייחסותו ל"זכות השיבה":

•  ח’אלד משעל , ראש הלשכה המדינית של חמאס, תקף בחריפות את דברי אבו מאזן: "תארו לכם, שמנהיג פלסטיני נחרד ומזהיר שהסכמה שלנו לשיבה של חמישה מליון או שישה מליון אינה הגיונית, מחשש לקיומה של מדינת ישראל…". לדבריו, אל לפלסטינים לחשוב על האינטרס הישראלי אלא על הפלסטיני בלבד: "זכות השיבה בסכנה, ירושלים בסכנה, העם הפלסטיני המתייסר תחת הכיבוש בסכנה…". הוא התייחס בלגלוג על הצעות ישראליות להשיב 6,000 פליטים או 20,000 פליטים לישראל בציונו כי אף מנהיג ציוני לא יסכים להיענות לתביעות הפלסטינים בעניין "זכות השיבה" ובעניין ירושלים. לדבריו, הסכם אוסלו, שעתה מלאו לו 15 שנים, "הניב פירות סרק" (ערוץ אלג’זירה, 14 בספטמבר).

•  פוזי ברהום , דובר חמאס, תקף את נכונותו של אבו מאזן לוותר על חזרת חמישה מליון פליטים לישראל ולהתפשר על מספרם של הפליטים שיחזרו. לדבריו, הדבר מהווה "מחיקה של זכות השיבה… זוהי מחיקה של עקרונות היסוד שלנו ושל זכויותינו…". הוא הוסיף כי אין לאבו מאזן זכות לכך "מפני שישנה הסכמה לאומית על כך שהפליטים כולם ישובו למשפחותיהם ובתיהם, מהם היגרו". פוזי ברהום תקף את המו"מ שמנהל אבו מאזן עם ישראל, בציינו כי "תוצאותיו לא יניבו דבר" ולא ישפיעו על החלטת חמאס "להכשיל את התוכניות הציוניות-אמריקאיות, יחד עם הנשיא אבו מאזן…" (אתר פאל-מדיה, 13 בספטמבר).

הזירה הפנים-פלסטינית

עימותים אלימים בעזה

   ב- 15 בספטמבר פרצו עימותים במערב העיר עזה בין כוחות הביטחון של חמאס לבין אנשי חמולת דע’מוש, אחת החמולות החשובות ורבות הכוח ברצועה. העימותים פרצו על רקע ניסיון כוחות הביטחון לעצור שני מבוקשים, אנשי החמולה, על רקע פלילי. 10 מבני החמולה נהרגו ו 46 נפצעו. בהתנקשויות נהרג שוטר מכוחות הביטחון של חמאס ושוטר נוסף נפצע.

התאוששות הכלכלה הפלסטינית ביהודה ושומרון

   מנתונים שפרסם המנהל האזרחי עולה כי במחצית הראשונה של השנה חלה התאוששות בכלכלה הפלסטינית ביהודה ושומרון. ההתאוששות מצאה ביטוייה בגידול משמעותי בהיקפי תנועת הסחורות ועלייה במשכורת היומית לעובד (76.9 שקלים ליום לעומת 70 שקלים ליום בעבר). בין הסיבות להתאוששות ניתן למנות את ההקלות שהנהיג צה"ל בחופש התנועה של האוכלוסייה הפלסטינית, העלייה במספר האישורים למסחר ותעסוקה בישראל ובישובים ישראלים והמעורבות הענפה של גורמים בינלאומיים במיזמים לרווחת האוכלוסייה הפלסטינית.

נמשכת פעילות אינטנסיבית של כוחות הביטחון הפלסטיניים נגד מוסדות חמאס ביהודה ושומרון

   מנגנון המודיעין הצבאי הודיע ב- 9 בספטמבר כי חומרי הסתה ותעמולה נתפסו בשישה מסגדים שונים בחברון , על בסיס מידע שהגיע מעצורים מתנועת חמאס. כמו כן, נתפסו עלוני הסתה נגד הרשות הפלסטינית וחשבונות וקבלות בלתי חוקיות באוניברסיטת הפוליטכניקום שבחברון (סוכנות מען, 9 בספטמבר). יצוין כי רבים מהמסגדים ביהודה, שומרון ורצועת עזה נמצאים בשליטת חמאס . המסגדים הללו משמשים מקום הטפה לאנשי הדת המזוהים עם חמאס, מוקד הסתה נגד ישראל והרשות הפלסטינית ומקום מסתור לפעילי טרור ולאמצעי לחימה.

שוטרים פלסטיניים בפעילות משטרתית בעיר חברון
שוטרים פלסטיניים בפעילות משטרתית בעיר חברון

(רויטרס, צילום: עמר עוואד, 11 בספטמבר)

   חמאס דיווחה כי אנשי המודיעין הכללי פשטו על מספר תחנות רדיו מקומיות המזוהות עם חמאס בחברון ובראמאללה והחרימו את משדריהן (פורום חמאס, 15 בספטמבר). כמו כן, מסרו כלי תקשורת המזוהים עם חמאס כי אנשי פתח ירו בליל ה- 14 בספטמבר על רכבו של ג’מאל אלטויל, ראש עיריית אלבירה, סמוך לביתו. על פי אחד הדיווחים ביקשו היורים למחות נגד כוונת העירייה לפנות דוכנים שבבעלות פעילי פת"ח בשוק העירוני (אתר אלביאן, 15 בספטמבר).


1 התייחסותו זו של ח’אלד משעל לגלעד שליט לא הופיעה בנוסח נאומו, ששודר בערוץ אלג’זירה ב- 14 בספטמבר.

לראש העמוד