חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (6-2 ביוני 2017)

מפגינים מרצועת עזה מתעמתים עם כוחות צה

מפגינים מרצועת עזה מתעמתים עם כוחות צה"ל. המפגינים הגיעו למקום בעקבות קריאת חמאס לקיים שבוע הפגנות בגבול ישראל רצועת עזה במחאה על ה"מצור" המוטל עליה (חשבון הטוויטר QUDSN, 2 ביוני 2017)

מפגינים מרצועת עזה מתעמתים עם כוחות צה

מפגינים מרצועת עזה מתעמתים עם כוחות צה"ל. המפגינים הגיעו למקום בעקבות קריאת חמאס לקיים שבוע הפגנות בגבול ישראל רצועת עזה במחאה על ה"מצור" המוטל עליה (חשבון הטוויטר QUDSN, 2 ביוני 2017)

מקבץ תמונות מהמיצג של ילדי גן אלהדא האסלאמי בשכונת זיתון בעזה  (דף הפייסבוק של גן הילדים אלהדא האסלאמי, 2 ביוני 2017)

מקבץ תמונות מהמיצג של ילדי גן אלהדא האסלאמי בשכונת זיתון בעזה (דף הפייסבוק של גן הילדים אלהדא האסלאמי, 2 ביוני 2017)

ראיון  ג'בריל לערוץ 2 (יוטיוב, 4 ביוני 2017)

ראיון ג'בריל לערוץ 2 (יוטיוב, 4 ביוני 2017)

  • השבוע לא בוצעו פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון או מרצועת עזה. בעקבות קריאת חמאס לתושבי הרצועה לקיים הפגנות בסמוך לגבול עם ישראל התקיימו הפגנות במשך מספר ימים, בכמה מוקדים, בהשתתפות כמה מאות פלסטינים בכל מוקד.
  • בתקשורת הערבית דווח כי קטר העבירה לחמאס רשימה של 12 פעילים, אשר נדרשים לעזוב את דוחה באופן מיידי. הרשימה כוללת בעיקר פעילי חמאס המפעילים התארגנויות טרור ביהודה ושומרון, עליהם נמנה גם צאלח אלעארורי. חמאס הכחישה בתוקף ידיעות אלה. 
  • השבוע יצאה למצרים משלחת של בכירי חמאס בראשות יחיא סנואר, ראש הלשכה המדינית החדש ברצועה. על פי כלי התקשורת של חמאס תדון המשלחת עם המצרים ביחסים שביניהם ובמצב ההומניטארי המחמיר ברצועה. כמו כן תבקש המשלחת לפתוח את מעבר רפיח ולהקל על ה"מצור". 

 

הפגנות, עימותים והפרות סדר
  • השבוע נמשכו הפגנות והפרות סדר ברחבי יהודה ושומרון בעיקר אירועי יידויי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה. כוחות הביטחון הישראליים עצרו מספר חשודים בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה.  להלן מספר אירועים בולטים:
  • 5 ביוני 2017 – כוחות הביטחון הישראליים תפסו בכפר עסירה אלשמאליה (אזור שכם) אמצעי לחימה ביניהם אקדח, כוונות, תחמושת ועוד(דף הפייסבוק צבע אדום, 5 ביוני 2017).  
  • 5 ביוני 2017 – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לנבי אליאס (שומרון). לא היו נפגעים. נגרם נזק לשמשת כלי הרכב(דף הפייסבוק צבע אדום, 5 ביוני 2017).  
  • 3 ביוני 2017 – כוחות צה"ל ניסו לעצור פלסטיני בנקודת בידוק סמוך לנבי צאלח (אזור בנימין). על רקע זה החלו פלסטינים להתעמת עם כוחות הביטחון. כתוצאה מכך נפצע פלסטיני באורח קשה. צה"ל חוקר את נסיבות האירוע (דף הפייסבוק צבע אדום, 3 ביוני 2017).  
  • 2 ביוני 2017– בקבוק תבערה הושלך לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לישוב כוכב השחר. לא היו נפגעים (דף הפייסבוק צבע אדום, 2 ביוני 2017).
  • 2 ביוני 2017 – במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראליים בחרבת עקבה (מערבית לשכם)  נתפסו אמצעי לחימה רבים (דף הפייסבוק צבע אדום, 2 ביוני 2017).

פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה

גינוי מותה של מבצעת פיגוע הדקירה
  • ב-1 ביוני 2017 ביצעה נערה פלסטינית פיגוע דקירה סמוך למבוא דותן. חייל נפצע באורח קל. הפלסטינית נורתה ונפצעה ומתה מאוחר יותר מפצעיה בבית החולים. משרד החוץ הפלסטיני פרסם הודעה בה גינה את "משפט השדה" שביצעו חיילי צה"ל נגד הנערה. לדברי ההודעה "משפטי שדה" הללו שמבצעים חיילי צה"ל מעידים על ירידה מוסרית בשורות צה"ל בהובלתו של בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל. בהודעה גם הופנתה קריאה למועצת הביטחון של האו"ם ולארגונים בינלאומיים לחקור את האירוע לדאוג שישראל תישא באחריות למעשיה ותפעל בהתאם לחוק הבינלאומי (ופא, 2 ביוני 2017).
  • זוהי דוגמא נוספת לכך שהרשות הפלסטינית ופתח תולים באופן שיטתי בישראל את האחריות למותם של מבצעי הפיגועים. זאת, תוך התעלמות מוחלטת מהקשר שבין התוצאה (מות המחבל) לסיבה (ניסיון הפיגוע)[2].
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות רקטות בשטח ישראל.
ירי רקטות לעבר ישראל

הפגנות על גבול רצועת עזה ישראל
  • "רשות הפעילות הלאומית לשבירת המצור", גוף המזוהה עם חמאס,  הפיצה קריאה לתושבי רצועת עזה לקיים הפגנות בסמוך לגבול עם ישראל למשך שבוע ימים תחת הסיסמא "התראת הזעם". זאת, במחאה על הידוק "המצור" על הרצועה (אלאקצא, 1 ביוני 2017). בעקבות הקריאה התקיימו במשך כמה ימים ההפגנות על גבול ישראל רצועת עזה. ההפגנות התקיימו במספר מוקדים (אותם קבעה חמאס) במקביל בהשתתפות כמה מאות פלסטינים בכל אחד מהמוקדים. במהלך האירועים הבעירו המפגינים צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל (חשבון הטוויטר של ערוץ אלאקצא, 2 ביוני 2017 כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מספר פצועים במהלך ימי ההפגנות (פלסטין אליום, אלאקצא,ופא,  5-2 ביוני 2017).
 
משלחת חמאס יצאה למצרים
  • משלחת מטעם חמאס בראשות יחיא סנואר, ראש הלשכה המדינית ברצועת עזה, יצאה למצרים דרך מעבר רפיח. במשלחת משתתפים ח'ליל אלחיה, ורוחי משתהאבכירי חמאס, ותופיק אבו נעים, תת סגן שר הפנים ברצועה האחראי על כוחות הביטחון. המשלחת יצאה כדי להפגש עם בכירי ממשל מצריים ביניהם ראש המודיעין הכללי. חברי משלחת ידונו  עם המצרים במגוון נושאים הקשורים לרצועת עזה וליחסי חמאס מצרים (פלסטין אליום, 4 ביוני 2017).
  • לדברי צאלח ברדאויל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, מטרת הביקור במצרים היא לפתח את היחסים בין הצדדים ולדון בעתיד הסוגיה הפלסטינית. כמו כן תעלה המשלחת את נושא המצב ההומניטארי ברצועת עזה ותפקידה של מצרים בהקלה על המצור והצורך לפתוח את מעבר רפיח (אלרסאלה.נט, 4 ביוני 2017). זהו ביקורו הראשון של יחיא סנואר במצרים, מאז נבחר לראשות הלשכה המדינית של חמאס ברצועה ב-13 בפברואר 2017.
יחסי החוץ של חמאס
  • אסאמה חמדאן אחראי יחסים בינלאומיים בחמאס, התייחס ליחסי חמאס איראן.לדבריו הדיווח של העיתון אלשרק אלאוסט על הידוק הקשרים עם איראן אינו חדש מפני שהיחסים לא נפסקו וכבר שנתיים שהם הולכים ומשתפרים. לדבריו הפעם האחרונה שהוא ביקר באיראן הייתה לפני שלושה חודשים. לגבי פגישה עם גורמים ישראליים אמר חמדאן, כי אין גורם בחמאס שמותר לו להפגש עם ישראלים או לנהל עימם משא ומתן מטעם התנועה. אם מישהו יפגש עם גורמים ישראלים ימוצה עימו הדין (אלמיאדין, 31 במאי 2017). 
יחסי חמאס עם קטר
  • ערוץ הטלוויזיה אלמיאדין המזוהה עם חזבאללה מצטט מקורות דיפלומטיים לפיהם העבירה קטר לחמאס רשימה של 12 פעילי חמאס אשר נדרשים לעזוב את דוחה בירת קטר באופן מיידי.  על פי הדיווח הרשימה כוללת בעיקר פעילי חמאס אשר עוסקים בתיאום הפעילות עם הנהגת התנועה ביהודה ושומרון. קטר הביעה צער על הצעד אותו היא נאלצת לנקוט לדבריה "עקב לחצים חיצוניים" (אלמיאדין, 3 ביוני 2017). על פי העיתון הירדני אלע'ד צלאח אלערורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כבר עזב את קטר (אלע'ד, 3 ביוני 2017).
  • חמאס הכחישה בפומבי את הידיעות על גירוש בכיריה מקטר:
  • חסאם בדראן, דובר חמאס, הדגיש כי מדובר בידיעה שקרית המעוותת את תמונת המצב ומנסה להשפיע על יחסי החוץ של חמאס. הוא הודה לקטר על תפקידה החיובי בתמיכה בעם הפלסטיני (אלרסאלה.נט, 4 ביוני 2017).
  • ·  צלאח ברדאויל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי השיח על הרחקת הנהגת חמאס מקטר הוא חלק מקמפיין תקשורתי מתוכנן היטב שיזמו גורמים הרוצים לפגוע בחמאס מפני שהם מרגישים שבקרוב היא תצא מהמשבר בו היא נתונה כשידה על העליונה (חשבון הטוויטר של צלאח אלברדויל, 4 ביוני 2017).
הפסקת תשלום משכורות לאסירים משוחררים
  • אסירים משוחררים ברצועת עזה הודיעו כי הרשות הפלסטינית הפסיקה לשלם את משכורותיהם של 277 אסירים פלסטינים ששוחררו במסגרת "עסקת שליט" והורחקו לרצועת עזה. הם ציינו כי הם פנו לבנקים כדי לקבל את משכורותיהם שם נאמר להם, כי טרם התקבלו הכספים. הם פנו לכל הנוגעים בדבר וביקשו ללחוץ על הרשות הפלסטינית כדי שכספם יועבר אליהם (אלראי, 4 ביוני 2017). אבו ג'ראד, יו"ר איגוד עובדי הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, גינה צעדי הרשות והודיע על שורה של צעדי מחאה שינקוט האיגוד נגד הרשות הפלסטינית (סמא ניוז, 4 ביוני 2017).
  • פוזי ברהום, דובר חמאס, גינה את החלטת הרשות הפלסטינית להפסיק את התשלומים. הוא ציין כי מעשה זה משרת את ישראל ואת עמדותיה. הוא קרא לאבו מאזן לסגת מיד מהחלטה זו (אתר חמאס, 5 ביוני 2017).
טקס סיום שנה בגן ילדים בעזה
  •   אגודת דאר אלהדא האסלאמית, המזוהה עם הג'האד האסלאמי בפלסטין, ערכה טקס סיום שנת לימודיםשל ילדי גן  ילדים אותו היא מפעילה. בטקס הופגנו  מסרי השנאה והאלימות כלפי ישראל שהוטמעו בקרב ילדי הגן.
  • בטקס, שנערך בסוף חודש מאי בגן הילדים שמפעילה האגודה בשכונת זיתון בעזה, הציגו ילדי הגן לבושי מדים תקיפה והריגה של שני יהודים חרדים, אשר על פי המיצג הרגו פלסטינית. במהלך האירוע הניפו ילדים, שלבשו בגדי הסוואה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, תמונות של רמצ'אן שלח, מזכ"ל הארגון, ופתחי שקאקי, מייסד הארגון (דף הפייסבוק של גן הילדים אלהדא האסלאמי, 2 ביוני 2017) טקס דומה נערך גם בשנה שעברה[3].
תגובות להחלטת ארה"ב לדחות את העברת השגרירות לירושלים
  • נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ חתם על פטור הדוחה בחצי שנה(עד ל-1 בדצמבר 2017) את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. שון ספייסר, דובר הבית הלבן, אמר כי אין להתייחס להחלטה כנסיגה של טראמפ מהחלטתו ומתמיכתו האיתנה בישראל וכי ארה"ב עדיין מתכוונת להעביר את השגרירות לירושלים והשאלה היחידה היא מתי יצא הדבר לפועל (ניו יורק טיימס, 1 ביוני 2017).
  • ברשות הפלסטינית ברכו על המהלך, אשר לדבריהם עולה בקנה אחד עם הקונצנזוס הבינלאומי ונותן סיכוי לשלום. במקביל החלו לבחון ברשות שיגור משלחת בכירים פלסטינים לוושינגטון כהכנה לתחילת המשא ומתן עם ישראל (אלקדס, 2 ביוני 2017).להלן מספר תגובות:
  • נביל אבו רדינה, דובר הנשיאות,אמר כי החלטת טראמפ היא צעד חיובי שיגביר את הסיכויים לשלום. צעד זה גם מוכיח את רצינותו של הממשל האמריקאי לגבי תהליך השלום ואת כוונותיו לבנות גשרי אמון (ופא, 1 ביוני 2017).
  • אחמד מג'דלאני, חבר הועד הפועל של אש"ף,שיבח את ארה"ב על שלא נכנעה ללחצים שהפעילה עליהם ישראל בנושא.הוא הוסיף, כי החלטת הנשיא האמריקאי היא צעד נכון המוכיח כי אפשר לבטוח בממשל האמריקאי החדש הפועל למען שלום (דניא אלוטן, 2 ביוני 2017).
  • חסאם זמלט, ראש נציגות הרשות הפלסטינית בוושינגטון, אמר כי להחלטה שלוש משמעויות חשובות: הנשיא טראמפ ממשיך במדיניות שלא להכיר בשלטונה הצבאי של ישראל על ירושלים המזרחית והמערבית; הנשיא טראמפ רציני בכוונתו להגיע לפתרון כולל לעניין הפלסטיני; ראש הממשלה נתניהו אינו רציני בכוונתו להשיג שלום. לדבריו, הנחיותיו של אבו מאזן לפעול למניעת העברתה של השגרירות לירושלים היו ברורות ולממשל ארה"ב הועבר המסר לפיו העברת השגרירות תחסל כל אפשרות להגיע להסדר מדיני ותגביר את הקיצוניות ואי היציבות באזור (סמא, 1 ביוני 2017).
התבטאות ג'בריל רג'וב בנושא הכותל המערבי
  • בראיון שהעניק ג'בריל רג'וב, חבר הועד המרכזי של פתח, לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 הישראלי אמר בהתייחס לביקור טראמפ בכותל המערבי שהכותל צריך להישאר תחת ריבונות ישראלית אך על הר הבית להישאר בידי הפלסטינים. עוד ציין כי בנושא הכותל המערבי אין שום ויכוח לגבי היותו מקום קדוש ליהודים.
  • דבריו של ג'בריל רג'וב בנושא הכותל המערבי עוררו סערה ברשתות החברתיות הפלסטיניות. גולשים מתחו ביקורת על דבריו. רג'וב עצמו הכחיש, בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, את ההצהרות שיוחסו לו בנוגע לכותל. הוא ציין שמספר אתרי אינטרנט ו"צהובונים" פרסמו דיווחי שווא לפיהם בראיון שקיים בעברית הוא ויתר על הכותל המערבי ועל ירושלים. אולם, לטענתו, הוא התכוון לכך שהבחירה של טראמפ לבקר בכותל מבלי לאפשר לאף ישראלי להתלוות אליו מעבירה מסר שהוא אינו מכיר בלגיטימציה של הריבונות הישראלית על המקום (דף הפייסבוק של ג'בריל רג'וב, 4 ביוני 2017).

תגובת ג'בריל רג'וב לביקורות שנמתחו עליו (דף הפייסבוק של ג'בריל אלרג'וב, 3 ביוני 2017)
תגובת ג'בריל רג'וב לביקורות שנמתחו עליו (דף הפייסבוק של ג'בריל אלרג'וב, 3 ביוני 2017)

  • חזאם קאסם, דובר חמאס, מסר בהודעה מטעם חמאס כי הוא מגנה את הצהרותיו של ג'בריל רג'וב. לדברי ההודעה דבריו של רג'וב הם "פשע לאומי" ומסר ברור לישראל שהפלסטינים מוותרים באופן רשמי על מקום קדוש להם המהווה אתר לאומי והיסטורי. לדברי ההודעה דבריו מבטאים את השפל שאליו הגיע חלק מהנהגת פתח והצהרות שכאלה מזלזלות במאבקו של העם הפלסטיני (אתר חמאס, 4 ביוני 2017).
  • דאוד שהאב, מנהל לשכת ההסברה של הג'האד האסלאמי בפלסטין, כתב כי דבריו של ג'בריל רג'וב הם חמורים ומכשירים את הקרקע להכרה בישראל כמדינה יהודית. עוד הוסיך כי דרך  המחשבה של "חבורת המשא ומתן  של אוסלו" מתעלמת מדברים מקודשים וכל דבר אצלם פתוח למשא ומתן, וזו הסיבה לאסונות (paltoday, 4 ביוני 2017).

קריקטורות  שפרסמה  חמאס.  מימין : "רג'וב מעניק את הכותל המערבי האסלאמי ליהודים" (חשבון הטוויטר PALINFO, 5 ביוני 2017). משמאל : "אלרג'וב: הכותל המערבי צריך להישאר תחת ריבונות יהודית..." (חשבון הטוויטר PALINFO, 4 ביוני 2017).
קריקטורות  שפרסמה  חמאס.  מימין : "רג'וב מעניק את הכותל המערבי האסלאמי ליהודים" (חשבון הטוויטר PALINFO, 5 ביוני 2017). משמאל : "אלרג'וב: הכותל המערבי צריך להישאר תחת ריבונות יהודית..." (חשבון הטוויטר PALINFO, 4 ביוני 2017). סקר דעת קהל בנושא התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים

  • סקר דעת קהל אינטרנטי שקיימה סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מבית לחם (הנחשבת לאחת הבולטות במדיה הפלסטינית) בנושא חידוש המשא והמתן בחסות הנשיא טראמפ העלה, כי כ-88% מהגולשים סבורים כי דונלד טראמפ ייטה בדומה לקודמיו לטובת ישראל וכי אין בכהונתו בשורות חדשות. 8.4% בלבד סבורים שקיימת אפשרות שחזרה למשא ומתן תביא להקמת מדינה פלסטינית (מען, 4 ביוני 2017).

קריקטורה של  ח'ליל אבו ערפה בה הוא מתאר  (בהגזמה יתרה) את הבנייה בהתנחלויות לפני עידן טראמפ (מימין), לעומת המצב שלאחר טראמפ (משמאל) (דף הפייסבוק של ח'ליל אבו ערפה, 4 ביוני 2017)
קריקטורה של  ח'ליל אבו ערפה בה הוא מתאר  (בהגזמה יתרה) את הבנייה בהתנחלויות לפני עידן טראמפ (מימין), לעומת המצב שלאחר טראמפ (משמאל) (דף הפייסבוק של ח'ליל אבו ערפה, 4 ביוני 2017)

לקחי שביתת האסירים
  • במאמר שכתב אשרף אלעג'מי, לשעבר שר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, בנושא שביתת האסירים טען כי עצם סיום השביתה לאחר משא ומתן עם ישראל אשר בתחילה סירבה לשאת ולתת עם האסירים מהווה ניצחון. אך יחד עם זאת היא מגלה אמת קשה ומטרידה, שכן רק כ-10% מכלל האסירים בבתי הכלא הישראליים הצטרפו לשביתה ובכך הופגנה רמת סולידריות נמוכה בין האסירים אשר הציגה את היותה של תנועת האסירים מפולגת בדומה לחברה הפלסטינית (אלאיאם, 5 ביוני 2017).
יום השנה החמישים למלחמת ששת הימים ("הנכסה")
  • גם ברשות הפלסטינית ציינו השבוע חמישים שנה למלחמת ששת הימים ("הנכסה"). לשכת אבו מאזן פרסמה הודעה שבה הדגישה כי סיום הכיבוש וכינון המדינה הפלסטינית העצמאית בגבולות 1967, שבירתה מזרח ירושלים, הם הדרך האמיתית להשגת ביטחון ויציבות. עוד נאמר בהודעה, כי הפלסטינים דבקים בזכויות הלאומיות ובעקרונות היסוד שלהם שלמענם הקריבו אלפי שהידים ופצועים. בהודעה נקרא העולם החופשי לפעול לשים קץ לכיבוש "האחרון בעולם" ולאפשר לפלסטינים לקבל את מלוא זכויותיהם הלגיטימיות (ופא, 4 ביוני 2017).
  • צאא'ב עריקאת, מזכיר הוועד הפועל של אש"פ, הדגיש בהודעה שפרסם כי הפלסטינים לא יאפשרו לישראל ולמי שתומך בה לעקור אותם פעם נוספת מאדמתם, הם לא יוותרו על זכויותיהם הלאומיות המעוגנות בחוק הבינלאומי, וימשיכו במאבקם נגד הכיבוש בכל האמצעים הקיימים. עריקאת הדגיש, כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסיום הכיבוש, וכי ההנהגה הפלסטינית לא תסכים לפתרונות זמניים וחלקיים או לפתרון אזורי. הוא קרא לקהילה הבינלאומית ובפרט לאו"ם, לשאת באחריותם ולפעול לסיום הכיבוש הישראלי ולהעמדתם לדין של פושעיו על פשעי המלחמה והפשעים נגד האנושות שביצעו נגד הפלסטינים במשך 50 שנה. עריקאת הוסיף, כי בהעדר "פיתרון שתי המדינות" ובהעדר תמיכה, הם לא יישב בחיבוק ידיים, וייאבקו להביס את "משטר האפרטהייד" שישראל מנסה לכפות (ופא, 4 ביוני 2017).

קריקטורות שפורסמו בעיתונות הפלסטינית לציון יום השנה החמישים למלחמת ששת הימים (מימין לשמאל: אלרסאלה.נט, 5 ביוני 2017; חשבון הטוויטר של פלסטין אלא'ן, 5 ביוני 2017; העיתון פלסטין, 6 ביוני 2017)
קריקטורות שפורסמו בעיתונות הפלסטינית לציון יום השנה החמישים למלחמת ששת הימים (מימין לשמאל: אלרסאלה.נט, 5 ביוני 2017; חשבון הטוויטר של פלסטין אלא'ן, 5 ביוני 2017; העיתון פלסטין, 6 ביוני 2017)

[1]"פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.
[2]ראו בהקשר פרסום מרכז המידע מ-5 ביוני 2017: "ההסתה נגד ישראל ברשות הפלסטינית: שורשיה ומאפייניה"
[3]ראו פרסום מרכז המידע מ-2 ביוני 2016: "מסיבת סיום בגן ילדים ברצועת עזה, המופעל על-ידי אגודת צדקה המזוהה עם ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין, שימשה הזדמנות נוספת להטמעת מסרי שנאה ואלימות כלפי ישראל באמצעות מופע של הילדים" .