חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (6 – 12 בספטמבר 2017)

פלסטינים מיידים אבנים במהלך ההפגנה בכפר קדום (ופא, 8 בספטמבר 2017).

פלסטינים מיידים אבנים במהלך ההפגנה בכפר קדום (ופא, 8 בספטמבר 2017).

עימותים בנעלין (חשבון הטוויטר PALINFO, 8 בספטמבר 2017)

עימותים בנעלין (חשבון הטוויטר PALINFO, 8 בספטמבר 2017)

ג'לאל אלסויטי (דף הפייסבוק של ג'לאל אלסויטי, 13 בינואר 2015)

ג'לאל אלסויטי (דף הפייסבוק של ג'לאל אלסויטי, 13 בינואר 2015)

קבלת פנים חגיגית במעבר רפיח לעולי הרגל השבים ממכה (אתר משרד הפנים בעזה, 8 בספטמבר 2017)

קבלת פנים חגיגית במעבר רפיח לעולי הרגל השבים ממכה (אתר משרד הפנים בעזה, 8 בספטמבר 2017)

  • השבוע לא בוצעו פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון, אולם בשלושה אירועים שונים נעצרו פלסטינים בעמדות הבידוק סמוך למערת המכפלה בחברון שברשותם נמצאו סכינים. כמו כן, לא אותרו נפילות רקטות בדרום ישראל.
  • משלחת גדולה של בכירי חמאס יצאה מרצועת עזה למצרים. אל חברי המשלחת חברו גם פעילי “חוץ” של חמאס, שהגיעו מאיסטנבול שבתורכיה. חברי המשלחת נועדו עם ראש המודיעין הכללי המצרי ודנו בעיקר בנושאים הקשורים למצב ההומניטארי והביטחוני ברצועת עזה.
  • עם פתיחת מושב העצרת הכללית של האו”ם בניו יורק (19 בספטמבר 2017) מתכוונים הפלסטינים להגיש עשרים הצעות החלטה. אבו מאזן צפוי לנאום בעצרת. לפי שעה מכחישים הפלסטינים אפשרות לקיום מפגש משולש בין נשיא ארה”ב, ראש ממשלת ישראל ואבו מאזן בשולי העצרת.
הפגנות, עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו הפרות הסדר וההפגנות ביהודה ושומרון. בשלושה אירועים שונים במהלך השבוע נעצרו פלסטינים בעמדות בידוק, סמוך למערת המכפלה בחברון, לאחר שנמצאה ברשותם סכין. כמו כן נמשכו יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה. בפעילות סיכול ומנע שביצעו כוחות הביטחון הישראליים ברחבי יהודה ושומרון נעצרו חשודים בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה ואמצעים להפרות סדר. להלן אירועים בולטים:
    • 12 בספטמבר 2017 – נער פלסטיני כבן 15 הגיע לאחת מעמדות הבידוק במערת המכפלה בחברון. לאחר שעורר את חשד כוחות הביטחון נערך חיפוש בבגדיו ונמצאה סכין שהחביא מתחת לחולצתו. הצעיר נעצר לחקירה (דוברות המשטרה, 11 בספטמבר 2017).
    • 8 בספטמבר 2017 – כוחות הביטחון הישראליים המוצבים במערת המכפלה בחברון עצרו פלסטיני שהגיע לאחרת מעמדות הבידוק. לאחר שעורר את חשדם הם ביקשו ממנו להציג את כל חפציו. בחיפוש על גופו התגלתה סכין. הפלסטיני נעצר לחקירה (דוברות המשטרה, 8 בספטמבר 2017).
    • 8 בספטמבר 2017 – סמוך לערד נעצר פלסטיני, שוהה בלתי חוקי שהיה חמוש בסכין. הפלסטיני תושב יטא (דרומית לחברון) נעצר ונלקח לחקירה (דף הפייסבוק צבע אדום, 8 בספטמבר 2017).
סכינים שנמצאו ברשות פלסטינים בעמדת הבידוק סמוך למערת המכפלה בחברון     סכינים שנמצאו ברשות פלסטינים בעמדת הבידוק סמוך למערת המכפלה בחברון
סכינים שנמצאו ברשות פלסטינים בעמדת הבידוק סמוך למערת המכפלה בחברון
(משטרת ישראל, 8 , 11 בספטמבר 2017).
  • 7 בספטמבר 2017 – בעקבות מספר אירועי יידוי אבנים לעבר כלי רכב סמוך לתקוע פעלו כוחות הביטחון הישראליים ועצרו מספר חשודים במעשים. הוגשו 17 כתבי אישום נגד החשודים (דוברות המשטרה, 7 בספטמבר 2017).
  • 7 בספטמבר 2017 אבנים יודו לעבר הרכבת הקלה שחלפה סמוך לצומת ענתות. לא היו נפגעים. נגרם נזקלקרון הרכבת (דף הפייסבוק צבע אדום, 8 בספטמבר 2017).
  • 6 בספטמבר 2017 – לוחמי משמר הגבול שהיו מוצבים באחת מעמדות הבידוק במערכת המכפלה בחברון הבחינו בפלסטיני שעורר את חשדם. בחיפוש על גופו נמצאה סכין . הפלסטיני נעצר לחקירה (דוברות המשטרה, 6 בספטמבר 2017).
פיגועים במהלך אוגוסט 2017
  • על פי נתוני שירות הביטחון הכללי במהלך חודש אוגוסט 2017 נרשמה ירידה במספר הפיגועים שבוצעו ביהודה שומרון, ירושלים וישראל. סה”כ בוצעו במהלך החודש 108 פיגועים. זאת, לעומת 220 פיגועים שבוצעו במהלך חודש יולי 2017 . ביהודה ושומרון בוצעו 83 פגועים, בירושלים 24 פיגועים ובתחומי הקו הירוק בוצע פיגוע אחד (פיגוע דקירה ביבנה). רוב הפיגועים (82) היו במתווה של השלכת בקבוקי תבערה[1]. 21 פיגועים היו במתווה של הנחת מטען, שני פיגועי ירי, שני פיגועי דקירה ופיגוע הצתה. בפיגועים נפצעו שני ישראלים אזרח ישראלי בפיגוע דקירה ביבנה ואזרח ישראלי בפיגוע דקירה בירושלים (אתר שירות הביטחון הכללי, 10 בספטמבר 2017).
פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה[2]

פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה

מעצר פעיל מנגנון הביטחון בחשד לעבירות הסתה
  • כוחות הביטחון הישראלים עצרו במהלך חודש אוגוסט 2017 את ג’לאל נאג’י מחמד אלסויטי, תושב הכפר בית עוא (אזור חברון), בחשד לביצוע עבירות הסתה ותמיכה בארגון עוין . אלסויטי נושא משרה בכירה במשרדו של ראש הביטחון המסכל הפלסטיני בג’נין. לאחרונה פרסם בדף הפייסבוק שלו תכנים הקוראים לביצוע פעולות אלימות נגד יהודים ואף דברי שבח, אהדה ותמיכה במעשיהם של מחבלים. כמו כן פרסם את תמונותיהם של אדולף היטלר ואדולף אייכמן לצד כיתוב המביע געגועים לשניים (שירות הביטחון הכללי, 5 בספטמבר 2017).
כרזה עם תמונתו של אדולף היטלר עליה נכתב: "אם תתקוף אותי אסיר את כובעי כאות כבוד לך ולגבורתך, אולם תדע, כי לא אוריד אותו אלא רק על קברך". אלסויטי הגיב: אנו זקוקים להיטלר... ולא זקוקים לאביר ערבי (הבגידה תכונתם של הערבים) הישארו בטוב" (דף הפייסבוק של ג'לאל אלסויטי, 19 באפריל 2017).    פוסט עם תמונתו של אדולף אייכמן עליה כתב: מי מכיר אותו... היכן אתה אייכמן אבו עטואן (לא ברור למי הכוונה)" (דף הפייסבוק של ג'לאל אלסויטי, 8 ביולי 2017)
פוסטים שהעלה ג’לאל אלסויטי בדף הפיייסבוק שלו. מימין: כרזה עם תמונתו של אדולף היטלר עליה נכתב: “אם תתקוף אותי אסיר את כובעי כאות כבוד לך ולגבורתך, אולם תדע, כי לא אוריד אותו אלא רק על קברך”. אלסויטי הגיב: אנו זקוקים להיטלר… ולא זקוקים לאביר ערבי (הבגידה תכונתם של הערבים) הישארו בטוב” (דף הפייסבוק של ג’לאל אלסויטי, 19 באפריל 2017). משמאל: פוסט עם תמונתו של אדולף אייכמן עליה כתב: מי מכיר אותו… היכן אתה אייכמן אבו עטואן (לא ברור למי הכוונה)” (דף הפייסבוק של ג’לאל אלסויטי, 8 ביולי 2017)
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות של רקטות בשטח ישראל.
נפילות רקטות בחתך חודשי

נפילות רקטות בחתך חודשי

המצב ההומניטארי ברצועה
  • ב-8 בספטמבר 2017 נפתח מעבר רפיח למעבר 500 עולי רגל ששבו לרצועת עזה לאחר שיצאו למלא את מצוות החאג’ במכה, שבסעודיה. כמו כן אפשרה מצרים להכניס לרצועה דרך המעבר הפתוח 1,200 טונות מלט ועשרים משאיות סוכר. דווח כי המעבר יפתח בשבוע הבא ליומיים נוספים כדי לאפשר כניסתם של שאר עולי הרגל (מען, 7 בספטמבר 2017).
  • חברת חשמל ברצועת עזה הודיעה ב-7 בספטמבר 2017, כי היא מגדילה את שעות אספקת החשמל לתושבים לשש שעות ולאחר מכן 12 שעות הפסקה, וחוזר חלילה (זאת לעומת ארבע שעות). השינוי נעשה בעקבות הפעלת כל שלושת קווי החשמל לרצועה מתחנת הכוח באלעריש (קדסנט, 7 בספטמבר 2017). משרד הבריאות של חמאס ברצועה התריע כי מצב התרופות בבתי החולים הגיע לרמה קריטית. לדבריו עומד המחסור היום על 40% מהמלאי (אלאקצא, 10 בספטמבר 2017) .
  • עדנאן אבו חסנה, דובר אונר”א ברצועת עזה, דחה טענות, שנשמעו, בין היתר, מפיו של עצאם עדואן, ראש המחלקה לענייני פליטים בחמאס, לפיהן אונר”א מתכוונת לשנות את הקריטריונים לקבלת זכאות לסיוע, מה שיגרום למשפחות פליטים רבות להפסיק לקבל את הסיוע. לדבריו, נוהגת אונר”א לבצע הערכה של מצב המשפחות הנזקקות בכל שנתיים, וכי למרות הגרעון בתקציב, העומד על 125 מיליון דולר, מעניקה הסוכנות סיוע לקרוב למיליון פליטים פלסטינים וממשיכה להעניק שירותים לכל הפליטים הפלסטינים ברצועה (אלרסאלה.נט, 10 בספטמבר 2017; מען, 10 בספטמבר 2017).
ביקור משלחת חמאס במצרים
  • אסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, יצא ב-9 בספטמבר 2017 בראש משלחת בכירי חמאס מרצועת עזה למצרים. זהו ביקור ראשון שעורך הניה מחוץ לרצועה, מאז היבחרו ליו”ר הלשכה המדינית במאי 2017. יחד עמו יצאו עוד כעשרים בכירי חמאס ביניהם יחיא סנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, סגנו ח’ליל אלחיה ורוחי משתהא, חברי הלשכה המדינית. במצרים חברו למשלחת שישה פעילי חמאס שהגיעו מתורכיה ביניהם מוסא אבו מרזוק וצאלח אלעארורי (מען, 10 בספטמבר 2017).
  • בהודעה רשמית, שפרסמה חמאס נאמר, כי המשלחת תדון ביחסים עם מצרים ובדרכים להדק אותם, בביסוס ההבנות שהושגו במהלך הביקורים הקודמים של משלחות חמאס, בדרכים להקל על “המצור” על הרצועה, ובדרכים להשגת הפיוס הבין-פלסטיני (אתר תנועת חמאס, 9 בספטמבר 2017). אסאמה חמדאן, אחראי יחסי החוץ של חמאס, אמר כי ביקור המשלחת בקהיר הוא חלק ממדיניות חמאס ליצור יחסים טובים ויציבים עם שכנותיה הערביות והאסלאמיות. לדבריו הביקור מייצג התפתחות חשובה ביחסי חמאס מצרים. יחד עם זאת ציין חמדאן, כי למרות שהיחסים עם מצרים התקדמו משמעותית הם טרם הגיעו לרמה הדרושה (קדס.פרס, 10 בספטמבר 2017).
  • חברי המשלחת נועדו עם ראש המודיעין הכללי המצרי, לואא’ ח’אלד פוזי. לדברי מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, נושא מעבר רפיח עמד בראש סדר היום של השיחות וחמאס קיבלה הבטחה ממצרים להפעיל את המעבר לאחר סיום השיפוצים, כמו גם להעניק הקלות למעבר אזרחים, הכנסת סחורות ואספקת חשמל. מוסא אבו מרזוק ציין, כי חלה התקדמות ביחסים עם מצרים וכן התקדמות ממשית בנושא הביטחוני. לדבריו חמאס מחויבת לכל מה שקשור לצרכי בטחון הגבול בציינו את כל הפעולות בהן נקטה חמאס כדי לפקח עליו (אלחיאת, 12 בספטמבר 2017).
  • בהודעה שפרסמה חמאס לאחר הפגישה נאמר, כי במהלך הפגישה הדגישו חברי משלחת חמאס את הדאגה לביטחונה ויציבותה של מצרים וכי הם לא יאפשרו לעשות שימוש ברצועת עזה כדי לפגוע בביטחונה. כמו כן הביעו חברי המשלחת את נכונות חמאס לפזר את הוועדה המנהלית שהקימה ברצועה, לאפשר לממשלת ההסכמה הלאומית למלא את תפקידיה ולערוך בחירות. זאת, בתנאי שבעקבות זאת תיערך ועידה רבת משתתפים של הארגונים הפלסטינים בקהיר ותוקם ממשלת אחדות לאומית שתישא באחריות לעם הפלסטיני בגדה, ברצועה ובירושלים (אתר תנועת חמאס, 11 בספטמבר 2017).

קריקטורה של עלאא' אללקטה המתריעה מפני רף הציפיות הגבוה מפגישת משלחת חמאס עם גורמים מצריים:"רף הציפיות !..." (דף הפייסבוק של עלאא' אללקטה, 11 בספטמבר 2017)
קריקטורה של עלאא’ אללקטה המתריעה מפני רף הציפיות הגבוה מפגישת משלחת חמאס עם גורמים מצריים:”רף הציפיות !…” (דף הפייסבוק של עלאא’ אללקטה, 11 בספטמבר 2017)

  • על פי מספר דיווחים, לאחר הביקור במצרים תצא משלחת חמאס לביקור במספר מדינות ערביות נוספות (אנטוליה, 9 בספטמבר 2017). לדברי פוזי ברהום, דובר חמאס, סידורי הביקור של הניה מוגבלים עתה למצרים והם כוללים פגישות עם הצמרת המצרית. אם תהיה כוונה לצאת למדינות נוספת, תפורסם על כך הודעה בהמשך. יחיא מוסא, חבר המועצה המחוקקת מטעם חמאס, אמר גם הוא כי מוקדם עדיין לדבר על הנושא, אך אם הביקור לא ישיג את מטרותיו, יצאו חלק מחברי המשלחת לביקור בקטר, תורכיה ואיראן. מקורות בחמאס מסרו בהקשר זה כי חמאס ביקשה ממצרים לאפשר למנהיגיה לצאת לאחר הביקור לסיור במספר מדינות, אך לא קיבלה תשובה חד משמעית בנושא (אתר ערוץ הטלוויזיה אלע’ד, 9 בספטמבר 2017; ערבי21, 11 בספטמבר 2017; אלאח’באר הלבנוני, 11 בספטמבר 2017).
בניית קיר המגן בין ישראל לרצועת עזה
  • בכתבה, שהתפרסמה באתר הרשמי של הזרוע הצבאית של חמאס מטיל כותבה ספק ביעילותו של הקיר שבונה ישראל לאורך הגבול עם ישראל אשר נועד למנוע חפירת מנהרות לשטח מדינת ישראל. בכתבה מתואר הקיר “כאשליה” אשר גורמים רבים, כולל בישראל, מביעים ספק באשר ליעילותו או מתייחסים אליו כאל “בלון תקשורתי של הממשלה” שתכליתו להרגיע את הציבור הישראלי. עבד אללטיף אלקאנוע, דובר חמאס, אמר בהקשר זה, כי האצת הקמת הגדר על ידי ישראל מהווה “הגברת המצור” על רצועת עזה וחניקת התושבים. הוא ציין בדבריו, כי המנהרות נחשבות לאחד מאמצעי הלחימה של “ההתנגדות” בהגנה על העם הפלסטיני והדגיש, כי “ההתנגדות” היא זכות שהוענקה להם במסגרת החוקים הבינלאומיים. אלקאנוע איים על ישראל, כי תסבול מחוסר ביטחון ומחוסר יציבות כל עוד היא מטילה “מצור” על הרצועה, ממשיכה בתוקפנותה ומתכחשת לזכויות הפלסטינים (אלקדס, 8 בספטמבר 2017).
כינוס העצרת הכללית של האו”ם
  • ערב כינוס העצרת הכללית של האו”ם בניו יורק אמר ריאצ’ מנצור, נציג הרשות הפלסטינית באו”ם, כי בכוונת הפלסטינים להעלות בפני העצרת הכללית עשרים הצעות החלטה המתייחסות, בין השאר, לנושאים הבאים: ירושלים, בעיית הפליטים, החלטה 194, ה”מצור” על רצועת עזה, הפתרון המדיני, ההתנחלויות. לדבריו, אבו מאזן יתייחס בנאומו באו”ם למצב המדיני בשנה הקרובה, האפשרויות להחייאת תהליך מדיני יעיל ומצב העם הפלסטיני (ופא, 10 בספטמבר 2017).
  • צאלח ראפת, חבר הועד הפועל של אש”ף, אמר כי נאומו של אבו מאזן יכלול בעיקר הצגת ההיסטוריה של הסוגיה הפלסטינית. לדבריו, במקביל תמשיך ההנהגה הפלסטינית לפעול בכל המישורים הבינלאומיים ובמועצת הביטחון להשגת החלטות המחייבות את ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות (דניא אלוטן, 7 בספטמבר 2017).
  • דלאל סלאמה, חברת הועדה המרכזית של פתח, אמרה כי נאום אבו מאזן יכלול נתונים אודות המצב הקיים וכי הוא יקרא לבאי העצרת לקבל את פלסטין כחברה מלאה באו”ם ולהגדיר גבולות ברורים למדינה פלסטינית . סלאמה הדגישה כי הפלסטינים מקווים שהאו”ם יקבל החלטה מפורטת נגד מדיניות ההתנחלויות הישראליות (דניא אלוטן, 6 בספטמבר 2017).
  • על פי מספר דיווחים אמורה להתקיים בשולי העצרת פגישה משולשת בין נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ואבו מאזן. נביל שעת’, יועץ אבו מאזן לענייני חוץ ויחסים בינלאומיים, שלל את האפשרות לקיום הפגישה (דניא אלוטן, 10 בספטמבר 2017). אחמד אלמג’דלאני, חבר הועד הפועל של אש”ף, אמר אף הוא, כי לא מתוכננת פגישה שכזאת. לדבריו, השיח אודות פגישה משולשת בין הנשיא טראמפ ראש ממשלת ישראל ואבו מאזן הוא ספקולציה של אמצעי התקשורת הישראליים והדגיש כי הצד הפלסטיני לא הודיע על קיומה (דניא אלוטן, 7 בספטמבר 2017).
פעילות אבו מאזן נגד מועדון האסיר
  • על פי מקורות במועדון האסיר הפלסטיני[3] נמסר כי אבו מאזן, הורה לאחרונה להקפיא את הסיוע למועדון. בין הסנקציות שהחליט לאבו מאזן הטיל על המועדון: עצירת התקציב, הפסקת הקצאת עובדי מדינה, הפקעת מכללת אבו ג’האד להכשרות והעברתה למשרד התחבורה. כמו כן, קרא להגדיר מחדש את מהות המועדון ותפקידיו (פראס, 9 בספטמבר 2017). בכך למעשה מימש אבו מאזן איום אותו העלה בכינוס הוועד המרכזי של פתח (אתר QUDSN, 8 בספטמבר 2017).
  • היומון אלערבי אלג’דיד, היוצא לאור בלונדון, דיווח, כי הנהגת הרשות הפלסטינית מנהלת מלחמה סמויה וחסרת תקדים נגד מועדון האסיר הפלסטיני, אשר הגיעה לשיאה בהחלטה להקפאת התקציב הניתן לארגון. לטענת אותם הגורמים הסיבות לכך הן בעיקר הרצון בהצהרת כוונות כלפי הממשל בארה”ב, אשר דרש מהרשות להפסיק את קצבאות האסירים הפלסטינים, כמו גם צעדי ענישה נגד הארגון שהוביל את שביתת האסירים האחרונה בבתי הכלא בישראל (אלערבי אלג’דיד, 9 בספטמבר 2017).
טוגו דחתה את ועידת הפסגה המתוכננת עם ראש ממשלת ישראל
  • כינוס הפסגה בין ראש ממשלת ישראל וראשי מדינות באפריקה שהיה מתוכנן להתקיים באוקטובר 2017 בטוגו נדחה למועד לא ידוע. ההחלטה על הדחיה נעשתה בעקבות בקשת נשיא טוגו בשל בעיות פנימיות בטוגו שלא מאפשרות היערכות לקיום מפגש הפסגה בזמן (משרד החוץ, 11 בספטמבר 2017). גורמים המעורים בארגון מפגש הפסגה אמרו, כי הסיבה לביטול הם הלחצים, שהופעלו על טוגו לבטל את הכינוס מצד מדינות ערביות ומצד הפלסטינים (נענע 10, 11 בספטמבר 2017).
  • הפלסטינים אשר עשו מאמצים לטרפד את מפגש הפסגה רואים בהחלטה על הדחיה הישג. משרד החוץ הפלסטיני פרסם הודעה בה זקף את ההישג לזכות המדיניות אותה הוביל אבו מאזן וההנחיות שנתן לריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ של הרשות פלסטינית, להשתמש בכל האמצעים כדי לסכל פסגה זו. בסיום ההודעה הודגש, כי המערכה טרם תמה וכי מדובר בדחייה ולא בביטול הפסגה, דבר המצריך המשך מאמץ כדי להביא לביטולה (ופא, 11 בספטמבר 2017).
  • מצטפא אלברע’ות’י, מזכ”ל תנועת היוזמה הלאומית הפלסטינית, ציין, כי דחיית הכינוס בטוגו הינו ניצחון של פלסטין ושל קמפיין החרם נגד ישראל, ותבוסה לדיפלומטיה של ישראל וראש הממשלה נתניהו. לדבריו יש לפעול עתה לביטול מוחלט של הפסגה ולסיכול כל נרמול ביחסים של מדינות אפריקה עם ישראל (מען, 11 בספטמבר 2017). עזת אלרשק, בכיר חמאס, בירך אף הוא באומרו, כי המדובר בניצחון המאבקים האפריקאים לאורך השנים נגד כל “משטרי הגזענות, הפאשיזם והאפרטהייד, שישראל מייצגת אותם” (חשבון הטוויטר של עזת אלרשק, 11 בספטמבר 2017).

"דחיית הפסגה הישראלית –האפריקאית למועד לא ידוע.." (Arabi21, 11 בספטמבר 2017)
“דחיית הפסגה הישראלית –האפריקאית למועד לא ידוע..” (Arabi21, 11 בספטמבר 2017)

הכנות לכינוס ועידה באירופה נגד הבנייה בהתנחלויות
  • תיסיר ח’אלד, ראש המחלקה לענייני הפלסטינים בפזורה באש”ף, הודיע כי נעשות הכנות, בשיתוף עם המשרד הלאומי להגנה על האדמה ולמאבק התנחלויות באש”ף ( שהוא עומד גם בראשו), לכנס וועידה אירופאית ראשונה בנושא ההתנחלויות. הוועידה אמורה להתכנס ב-6 בנובמבר 2017 בבריסל בחסות שורה של מוסדות וארגונים אירופאיים התומכים בנושא הפלסטיני. לדברי ח’אלד, מטרת הוועידה היא להאיץ במוסדות החברה האזרחית באירופה, חברי פרלמנט, אנשי תקשורת, אקדמאים ותנועות החרם, לפעול לבינאום נושא ההתנחלויות על בסיס החלטות האו”ם וההחלטות האירופאיות בנושא. כמו כן, הוא נועד להקים לובי אירופאי שיפעיל לחץ על הממשלות באירופה לעבור מגינויים לישראל בנושא ההתנחלויות לנקיטה בצעדים של ממש נגדן. ח’אלד פנה לקהילות הפלסטיניות ולמוסדות הפלסטיניים באירופה בבקשה להשקיע מאמצים לשכנע פעילים באירופה לקחת חלק בוועידה (קדס פרס, 10 בספטמבר 2017; אתר fatehmedia.eu הפועל מדנמרק, 10 בספטמבר 2017).

 [1] בדו"ח לא נכללו כמה עשרות פיגועי יידוי אבנים.
[2] "פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.
[3] מועדון האסיר הפלסטיני הוא אחד מאחד מארגוני האסירים הפלסטינים הגדולים. מועדון האסיר נוסד בשנת 1993 , טרם כינון הרשות הפלסטינית. בראשו עומד כיום קדורה פארס, איש פתח, הנמנה עם מחנה מרואן אלברע'ות'י. הארגון הוביל את שביתת הרעב האחרונה בבתי הכלא בישראל, אשר נמשכה 41 יום.