חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (27 בספטמבר- 2 באוקטובר 2017)

משלחת של אנשי מנגנוני הביטחון מהרשות הפלסטינית, בראשותו של שר השיכון מפיד חסאינה, נפגשת עם אנשי ביטחון של חמאס ברצועה (חשבון הטוויטר PALINFO, 29 בספטמבר 2017).

משלחת של אנשי מנגנוני הביטחון מהרשות הפלסטינית, בראשותו של שר השיכון מפיד חסאינה, נפגשת עם אנשי ביטחון של חמאס ברצועה (חשבון הטוויטר PALINFO, 29 בספטמבר 2017).

אסמאעיל הניה ויחיא אלסנואר בפגישה עם חברי המשלחת המצרית (דף הפייסבוק שהאב, 1 באוקטובר 2017)

אסמאעיל הניה ויחיא אלסנואר בפגישה עם חברי המשלחת המצרית (דף הפייסבוק שהאב, 1 באוקטובר 2017)

הכנות לקראת ישיבת הממשלה הפלסטינית בביתו של אבו מאזן בעזה (חשבון הטוויטר PALINFO, 1 באוקטובר 2017)

הכנות לקראת ישיבת הממשלה הפלסטינית בביתו של אבו מאזן בעזה (חשבון הטוויטר PALINFO, 1 באוקטובר 2017)

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, מקיים מסיבת עיתונאים בצדו הפלסטיני של מעבר ארז עם הגעתו לרצועה (דף הפייסבוק שהאב, 2 באוקטובר 2017)

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, מקיים מסיבת עיתונאים בצדו הפלסטיני של מעבר ארז עם הגעתו לרצועה (דף הפייסבוק שהאב, 2 באוקטובר 2017)

יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, נפגש במלון קומודור בעזה עם צעירים פלסטינים (יוטיוב, 29 בספטמבר 2017)

יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, נפגש במלון קומודור בעזה עם צעירים פלסטינים (יוטיוב, 29 בספטמבר 2017)

  • השבוע לא בוצעו פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון. בגבול רצועת עזה עם ישראל שרר שקט.
  • כוחות הביטחון הישראליים עצרו שלושה אזרחים ערבים ישראליים תושבי אם אלפחם, בחשד שתכננו לבצע פיגוע ירי נוסף בהר הבית. בחקירתם עלה, כי הם תומכים באידיאולוגיה של דאעש. ברשותם נמצאו שני אקדחים ותחמושת.
  • ב-2 באוקטובר 2017 הגיעו לרצועת עזה, דרך מעבר ארז, חברי ממשלת ההסכמה בראשות ראמי חמדאללה. המשלחת תעסוק בהעברת הסמכויות השלטוניות לידיה ובכלל זה הסמכויות במעברים והשליטה על מנגנוני הביטחון .
  • דוברי חמאס שבים ומדגישים את תמיכתם במהלך אך בו בזמן מבהירים, כי לא יתירו שום פגיעה בנשקם (“נשק ההתנגדות”). התבטאויותיהם מצביעות על כך שהכוח הממשי ברצועה יוותר בידי חמאס גם אם למראית עין יושבו הסמכויות הממשליות לידי ממשלת ההסכמה.
  • הרשות הפלסטינית התקבלה כחברה מלאה באינטרפול. ברשות ברכו על ההחלטה והציגו אותה כ”ניצחון גדול”. גורמים פלסטינים אמרו, כי ההצטרפות תאפשר לפלסטינים “לרדוף” אחר פושעי מלחמה ואחר בכירים ישראליים.

הפגנות, עימותים והפרות סדר

  • במהלך השבוע נמשכו הפרות הסדר וההפגנות ביהודה ושומרון. כמו כן נמשכו יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה. בפעילות סיכול ומנע, שביצעו כוחות הביטחון הישראליים ברחבי יהודה ושומרון נעצרו חשודים בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה וכספים שנועדו למימון פעולות טרור. להלן אירועים בולטים:
    • 1 באוקטובר 2017 – בפעילות שביצעו כוחות הביטחון הישראליים בבני נעים (אזור חברון) איתרו הכוחות ארבעה רובים, אמצעים אופטיים, מכשיר לגילוי מתכות ותחמושת (דף הפייסבוק צבע אדום, 1 באוקטובר 2017).
    • 30 בספטמבר 2017 – בקבוק תבערה הושלך לעבר עמדת צה”ל בהר חברון. לא היו נפגעים. בוצעו סריקות לאיתור המחבלים (דף הפייסבוק צבע אדום, 30 בספטמבר 2017).
    • 29 בספטמבר 2017 – ירי מנשק קל בוצע לעבר עמדת צה”ל בבית אל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 29 בספטמבר 2017).
    • 29 בספטמבר 2017 – פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צה”ל, שפעלו באזור אלערוב שבגוש עציון. חייל צה”ל נפצע באורח קל (דף הפייסבוק צבע אדום, 29 בספטמבר 2017).
    • 28 בספטמבר 2017 –פלסטינים הניחו שני מטענים בין בית פאג’ר לפארק התעשייה עציון. במהלך הפעילות נעצרו השניים על ידי כוחות הביטחון הישראליים והועברו להמשך חקירה (דף הפייסבוק צבע אדום, 28 בספטמבר 2017).
    • 28 בספטמבר 2017 – פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, נעצר על ידי משטרת ישראל באתר בנייה בתל אביב. בחקירתו סיפר, כי תכנן לבצע פיגוע דקירה באמצעות סכין שעמד לרכוש (דף הפייסבוק צבע אדום, 28 בספטמבר 2017).
פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה[2]

פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה

מעצר תושבי אם אלפחם בחשד שתכננו פיגוע ירי בהר הבית
  • בפעילות כוחות הביטחון הישראליים נעצרו שלושה תושבי אם אלפחם. השלושה אזרחים ערביים ישראליים, ביניהם קטין בן 16, נעצרו בחשד, שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית במתווה דומה לפיגוע הירי שבוצע ב-14 ביולי 2017 בו נהרגו שני שוטרים (שגם בביצועו היו מעורבים תושבי אם אלפחם). על פי ממצאי החקירה זמן קצר לאחר ביצוע הפיגוע בהר הבית תכננו שנים מהעצורים, ביניהם הקטין בן ה-16, לבצע פיגוע ירי בהר הבית. במהלך החקירה הסגירו העצורים שני אקדחים ותחמושת, שהיו אמורים לשמש אותם לביצוע הפיגוע. בחקירת עלה, כי הם תומכים באידיאולוגיה של דאעש וכי על רקע זה התכוונו לבצע את הפיגוע. בביתו של העצור השלישי, התומך אף הוא בדאעש, נמצא תת מקלע מסוג קארל גוסטב (אתר שרות הביטחון הכללי).
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות של רקטות בשטח ישראל.

נפילות רקטות בחתך חודשי
נפילות רקטות בחתך חודשי
* שש מהרקטות שנפלו בחודש פברואר היו רקטות ששוגרו מחצי האי סיני לעבר ישראל, ככל הנראה על ידי פעילי מחוז סיני של דאעש. 
** בחודש אפריל שוגרה רקטה אחת מחצי האי סיני שנפלה בשטח ישראל. הרקטה שוגרה על ידי פעילי מחוז סיני של דאעש.
נפילת רקטות בחתך שנתי

נפילת רקטות בחתך שנתי

המצב ההומניטארי ברצועת עזה

אספקת החשמל

  • חברת החשמל מסרה, כי אספקת החשמל ברצועת עזה היא עתה במתכונת של ארבע שעות חשמל ו-12 שעות הפסקה. זאת, לאחר שאחד הקווים המספק חשמל לאזור ח’אן יונס ורפיח מושבת (דניא אלוטן, 27 בספטמבר 2017).

אונר”א

  • אונר”א מסרה, כי קיבלה תרומה מיפן בשווי של 10.2 מיליון דולרים עבור מחנות הפליטים הפלסטינים. לדברי הסוכנות מסכום זה יוקצו 3.7 מיליון דולרים לטובת הפליטים ברצועת עזה (קדס.נט, 27 בספטמבר 2017).
פיטורי צלאח אלברדויל
  • בתקשורת הפלסטינית נמסר כי צלאח אלברדויל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, המשמש גם כדובר חמאס ובעליו של ערוץ אלאקצא סיים את תפקידו כמנהל הערוץ. דווח כי מחליפו יהיה וסאם עפיפה, המשמש כיום כעורך הראשי של אלרסאלה.נט (אלקדס, 30 בספטמבר 2017). לפי שעה לא ברור מה הרקע לסיום תפקידו. אפשר שהוא מועמד להתמנות לראש מחלקת ההסברה של חמאס (מדאר ניוז, צות פתח, 30 בספטמבר 2017).


צלאח אלברדויל (חשבון הטוויטר של צלאח אלברדויל, 1 באוקטובר 2017)

מעצר פעילי חמאס בלוב
  • אלצאדק אלצור, ראש מדור חקירות בלשכת התובע הכללי של לוב, מסר כי בלוב נתפסו ארבעה פעילי חמאס, שהיו אחראים להברחות אמצעי לחימה למצרים ולמסירת מידע ביטחוני. הארבעה פעלו בתחילה בעיר בנע’אזי ולאחר מכן הועברו לטריפולי שם גם נתפסו (אלוטן, 28 בספטמבר 2017). פוזי ברהום, דובר חמאס, הכחיש את דברי ראש מדור החקירות. לדבריו מדיניות חמאס הבלתי מעורערת היא שחמאס איננה מתערבת בענייניהן של מדינות ערב או מדינות אחרות. לדבריו תשומת הלב של חמאס מופנית עתה כלפי “פלסטין” בלבד וכלפי המאבק שלה בישראל. הוא קרא להפסיק להפיץ את השקרים הללו (אתר חמאס, 29 בספטמבר 2017).
משט לרצועת עזה
  • נמסר, כי “קואליציה צי החירות” החלה להכין משט חדש של מספר ספינות שעתיד לצאת מקפריסין ולהגיע לרצועת עזה בניסיון לשבור את “המצור” המוטל עליה. לדבריו ההכנות החלו לפני כשבעה חודשים והמשט עתיד לצאת לדרכו בתחילת שנת 2018 (שהאב, 28 בספטמבר 2017).
  • יוזכר, כי לאחרונה העניק זאהר ביראוי, פעיל פלסטיני בבריטניה, המזוהה עם תנועת האחים המוסלמים וחמאס, ראיון לעיתון פלסטין של חמאס. בראיון פרט ביראוי, את הקשיים הרבים הניצבים כיום בפני שיגור ספינות לרצועה. זאת, למרות שניסה למעט ממשמעותם ומחשיבותם. ביראוי ציין שהמטרה העיקרית של המשטים הינה תודעתית: השארת נושא הפלסטינים ברצועה ו”המצור” המוטל עליה כנושאים “חיים” בקרב דעת הקהל הבינלאומית. כמו כן נועדו המשטים להכפיש את ישראל, ולתת תהודה לקמפיינים מדיניים והתקשורתיים המתלווים לשיגור הספינות[3].

היערכות ברצועת עזה

  • חמאס והרשות הפלסטינית מביעות אופטימיות זהירה בנוגע להסכם הפיוס. במסגרת ההכנות לבואם של חברי ממשלת ההסכמה לרצועה הגיעה לרצועה משלחת מטעם משמר הנשיאות. המשלחת נועדה עם נציגי משרד הפנים של חמאס, השר לעבודות ציבוריות וקצינים ממנגנוני הביטחון השונים. במהלך הפגישה דנו חברי המשלחות בהכנות לביקור ובעיקר הצעדים שינקטו לאבטחת חברי הממשלה. איאד אלבזם, דובר משרד הפנים ברצועה, אמר כי מנגנוני הביטחון ברצועה סיימו את ההכנות לאבטחת ממשלת ההסכמה. במסגרת זו, נפרסו אנשי ביטחון ברחובות ובצמתים הראשיים וסמוך למתקני ממשל, כדי להבטיח את הגעתם למקומות המיועדים (אלרסאלה נט, 1 באוקטובר 2017).
 משלחת של אנשי מנגנוני הביטחון מהרשות הפלסטינית, בראשותו של שר השיכון מפיד חסאינה, נפגשת עם אנשי ביטחון של חמאס ברצועה (חשבון הטוויטר PALINFO, 29 בספטמבר 2017).   אנשי ביטחון נפרסים כדי לאבטח את הגעת משלחת ממשלת ההסכמה הלאומית לרצועה (דף הפייסבוק שהאב, 1 באוקטובר 2017)
מימין: משלחת של אנשי מנגנוני הביטחון מהרשות הפלסטינית, בראשותו של שר השיכון מפיד חסאינה, נפגשת עם אנשי ביטחון של חמאס ברצועה (חשבון הטוויטר PALINFO, 29 בספטמבר 2017).משמאל: אנשי ביטחון נפרסים כדי לאבטח את הגעת משלחת ממשלת ההסכמה הלאומית לרצועה (דף הפייסבוק שהאב, 1 באוקטובר 2017)
  • במקביל הגיעה לרצועת עזה משלחת מצרית בכירה, הכוללת את שגריר מצרים בישראל, חאזם ח’ירת, ואנשי המודיעין הכללי (פלסטין אליום, 1 באוקטובר 2017) . חברי המשלחת, שנכנסו דרך מעבר ארז, אמורים לפקח על תהליך מסירת משרדי הממשלה לידי שרי ממשלת ההסכמה הלאומית (דף הפייסבוק שהאב, 1 באוקטובר 2017). בתקשורת הפלסטינית דווח, כי שר המודיעין המצרי, ח’אלד פוזי, יגיע לרצועה ב-3 באוקטובר 2017 יחד עם מושל מחוז סיני (מען, 2 באוקטובר 2017). חברי המשלחת נועדו עם אסמאעיל הניה ואחמד אלסנואר (דניא אלוטן, 2 באוקטובר 2017).
  • יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, נפגש עם הוועדה המנהלית ועם תתי השרים ועדכן את הנוכחים בהחלטות שננקטו במגמה לקדם את תהליך הפיוס. אלסנואר דחק במשתתפים שלא להתערב בשום צורה בפעילות המשרדים (אלקדס, 27 בספטמבר 2017). במסגרת תהליך הפיוס וההבנות שהושגו, הודיע משרד הפנים ברצועת עזה על שחרורם של כמה אסירים חברי פתח (פאל אינפו, 1 באוקטובר 2017).
הכנות הרשות הפלסטינית
  • במהלך ישיבת הממשלה השבועית שנערכה בראמאללה אמר ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה הלאומית, כי הוקמו כמה ועדות מיניסטריאליות שתפקידן יהיה להעביר לידי הממשלה את השליטה במעברי הגבול, בכוחות הביטחון ובגופי הממשלה וכן המשרדים המטפלים בסוגיות האזרחיות, המנהלתיות והמשפטיות. כמו כן נמסר כי הוקם צוות לאומי ליישום הפיוס ברצועה. בצוות חברים מספר שרים בממשלת הסכמה ביניהם שר האוצר והתכנון, שר השלטון המקומי ,ראש רשות המקרקעין וראש רשות הקרקעות והמים (ופא, 26 בספטמבר 2017). ב- 1 באוקטובר 2017 התכנסה בראמאללה ממשלת ההסכמה לישיבה מיוחדת לקראת צאתה לרצועת עזה (קדסץנט, 1 באוקטובר 2017).
  • על-פי היומון אלחיאת, היוצא לאור בלבנון, העמיד אבו מאזן שלושה תנאים לפיוס: הפסקת מעורבות קטר, מדינות וגורמים נוספים בנעשה ברצועה; שלילת “מודל חזבאללה” בלבנון כלומר- שממשלת ההסכמה תשלוט רק למראית עין בעוד בפועל תהיה חמאס זו שתשלוט; התנאי השלישי הוא שכל סיוע ותרומה לרצועה יתקבלו אך ורק באמצעות ממשלת ההסכמה (אלחיאת, 29 בספטמבר 2017).
  • בצהרי 3 באוקטובר 2017 הגיעו דרך מעבר ארז חברי ממשלת ההסכמה בראשות ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה.
תגובות נוספות של חמאס
  • בכירי חמאס שבים ו מדגישים כי יש להם עניין רב בהעברת הסמכויות לממשלת ההסכמה הלאומית וקידום הפיוס:
  • טאהר אלנונו, דובר חמאס, ציין כי בפני חמאס עומדות שלוש מטרות: להביא לאמון הציבור בממשלה שמייצגת אותו, להסיר את כל הסנקציות המוטלות על הרצועה וליצור שוויון בין כל בני העם הפלסטיני ללא קשר לשיוכם הפוליטי (אלאקצא, 1 באוקטובר 2017).
  • במסר שהפנה אסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, לתושבי הרצועה הביע הניה את כוונתה של חמאס לפיוס שיתבסס על איחוד הגדה והרצועה. הוא טען, כי חמאס הציבה את נושא הפיוס הפנים פלסטיני בראש סדר העדיפויות שלה. לדבריו הוא מצפה שפתח תשתף פעולה בתהליך ושממשלת ההסכמה תשוב לעבוד ברצועה (אתר חמאס, 30 בספטמבר 2017).
  • בפגישה שערך יחיא אלסנואר עם צעירים בעיר עזה אמר כי חמאס מוכנה לוויתורים “משמעותיים ומפתיעים” כדי לסיים את הפילוג ולהשיג פיוס. הוא ציין כי מדובר ב”בחירה אסטרטגית” שלא ניתן לסגת ממנה וכי הוא “ישבור את צווארו” של כל מי שלא יסכים. הוא גם ציין, כי מחמד צ’יף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, תומך בפיוס (שהאב, 28 בספטמבר 2017).
  • משיר אלמצרי, בכיר חמאס, אמר כי העם הפלסטיני נכנס לעידן חדש וכי חמאס מגישה את ליבה ואת ידה לממשלת ההסכמה כדי שזו תעשה כל שניתן לסייע לעם הפלסטיני . הוא הוסיף כי תחת חסות מצרית יש לקיים שיח מקיף עם כל הארגונים לא רק בין חמאס לפתח. עוד ציין אלמצרי, כי ממשלת ההסכמה היא ממשלה זמנית עד שתוקם ממשלה (אלאקצא, 1 באוקטובר 2017).

במקביל, מדגישים ראשי חמאס, כי במסגרת הפיוס לא יערך שום דיון בכל הקשור לנשק “ההתנגדות”. ח’ליל אלחיה, סגן ראש הלשכה המדינית ברצועה, אמר כי לא תהיה התערבות של שום גורם בפעילות ממשלת ההסכמה ברצועה אך חמאס לא תאפשר פגיעה בנשק “ההתנגדות” (אלג’זירה 27 בספטמבר 2017). מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית, הדגיש כי נשק “ההתנגדות” לא יעלה לשולחן הדיונים מכיוון שמדובר בסוגיה שאינה ניתנת לדיון לא בעבר ולא בעתיד (אנטוליה, 27 בספטמבר 2017). התבטאויות אלה מצביעות על כך שהכוח הממשי ברצועה יוותר בידי חמאס גם אם למראית עין יושבו הסמכויות לידי ממשלת ההסכמה.

 

קריקטורה שפרסמה חמאס לפיה היא לא ויתרה על נשק "ההתנגדות". מתחת לרובה נכתב:"נשק ההתנגדות" (חשבון הטוויטר PALINFO, 30 בספטמבר 2017).
קריקטורה שפרסמה חמאס לפיה היא לא ויתרה על נשק “ההתנגדות”. מתחת לרובה נכתב: “נשק ההתנגדות”  (חשבון הטוויטר PALINFO, 30 בספטמבר 2017).

גינוי רפה של הרשות הפלסטינית לפיגוע בהר אדר
  • שלושה ימים לאחר ביצוע הפיגוע בהר אדר בו נהרגו שלושה ישראלים יצאה הרשות הפלסטינית בגינוי רפה, שאינו מתייחס רק לפיגוע בהר אדר אלא ל”כל מעשי האלימות” (טקטיקה הסברתית שגורה של הרשות). הגינוי לא נאמר על ידי אבו מאזן אלא על ידי נביל אבו רדינה, דובר לשכת יו”ר הרשות הפלסטינית, שציין כי “עמדת היו”ר (מחמוד) עבאס תמיד היא גינוי של כל מעשי האלימות, בכללם הפעולה הזאת (בהר אדר), וגינויים של מעשי אלימות (ולא משנה) מה מקורם” (מען, דניא אלוטן, 29 בספטמבר 2017).
הרשות הפלסטינית התקבלה כחברה באינטרפול
  • לאחר הצבעה ברוב 76% (75 מדינות בעד ו-24 נגד) שנערכה בקרב חברות האינטרפול הוחלט לקבל את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון (מען, 27 בספטמבר 2017). ברשות הפלסטינית בירכו על ההחלטה והם רואים בה ניצחון גדול לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים מצד ישראל להכשיל את המהלך (ופא, 27 בספטמבר 2017). גורמים בפתח ואש”ף אמרו כי ההצטרפות תאפשר לפלסטינים לקדם מהלכים נגד גורמים ישראליים שביצעו “פשעי מלחמה”.
    
מימין: לוח עליו תוצאות ההצבעה לקבלת הרשות לאינטרפול (דף הפייסבוק של הפתח, 27 בספטמבר 2017). משמאל: לואא’ חאזם עטאללה, מפקד המשטרה הפלסטינית, מעניק מתנה סמלית לאבו מאזן עם הצטרפותה של הרשות כחברה באינטרפול (ופא, 27 בספטמבר 2017).
  • להלן עיקרי התגובות לקבלת הרשות כחברה באינטרפול:
    • לדברי ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה, משקף המהלך את התמיכה הבינלאומית הרחבה לקבל את “פלסטין” כמדינה עצמאית. כמו כן מעיד המהלך על כישלון מאמצי ישראל לקעקע את הפעילות מול גורמים בינלאומיים (ופא, 27 בספטמבר 2017).
    • ריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ בממשלת ההסכמה, אמר כי הצטרפותה של הרשות הפלסטינית לאינטרפול מבססת את מעמדה המשפטי. לדבריו עתה ייהנו הפלסטינים מהטבות שונות כמו היכולת לקשור יחסים עם מדינות ולהצטרף לארגונים נוספים. לדבריו יקימו הפלסטינים מנהלת מיוחדת באינטרפול הפלסטיני הקשור למשרד הפנים ולתחנות המשטרה. המנהלת תשמש גורם מתווך עם שאר העולם ועם האינטרפול הבינלאומי. אלמאלכי הבהיר, כי במקרה שבו יבקשו לעצור פושע כלשהו הם יוכלו להעלות את הבקשה באמצעות האינטרפול הפלסטיני לאינטרפול הבינלאומי כדי שהאחרון יישא באחריות לעצור את האיש ולמסור אותו לידי גורם אשר ביקש את המעצר (הטלוויזיה הפלסטינית, 30 בספטמבר 2017).
    • שעואן ג’ברין, העומד בראש ארגון אלחק, אמר כי מהלך זה מאפשר לפלסטינים לרדוף אחר פושעי מלחמה ישראלים כמו גם לרדוף אחר בכירים ישראלים בהתאם לרמת האחריות שלהם בביצוע פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני. לדבריו ההצטרפות לאינטרפול קשורה גם לתביעות הפלסטינים בבית הדין הבינלאומי בהאג (ICC) שכן, היא מאפשרת לרשות הפלסטינית לבקש הסגרת פושעים פליליים ופושעי מלחמה בין אם ביצעו את מעשיהם בשטחים פלסטינים או במדינות אחרות תוך שהוא רומז לפעולות שבוצעו נגד הפלסטינים בלבנון (מדאר ניוז, 27 בספטמבר 2017).
  • גורם בלשכתו של אבו מאזן שבחר להישאר בעילום שם מסר כי הרשות תעביר לאינטרפול רשימת מבוקשים בראשה יעמדו מחמד דחלאן ושניים ממקורביו. אותו גורם ציין כי אחת הסיבות שעמדו מאחורי רצון הרשות להצטרף לאינטרפול היא לרדוף מבוקשים שהורשעו על ידי מערכת המשפט הפלסטינית ונמלטו למדינות זרות (Middle East Eye, 29 בספטמבר 2017). בהקשר זה אמר ג’מאל אלטיראוי, בכיר פתח, כי על פי החוק הפלסטיני אסור לפנות בעניינו של דחלאן לאינטרפול שכן הארגון לא יתערב בחילוקי דעות פנימיים (אלע’ד, 1 באוקטובר 2017).
  • משרד החוץ התורכי בירך על הצטרפותה של הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באינטרפול וציין כי תורכיה תמשיך לתמוך בתהליך של הפלסטינים לקבל מקום ראוי בין הארגונים הבינלאומיים (אנטוליה, 30 בספטמבר 2017).

* בשל חופשת חג הסוכות לא יופיע הפרסום בשבוע הבא. אנו מאחלים לקוראינו חג שמח ושנה טובה.
[2] "פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.
[3] פירוט ראו פרסום מרכז המידע מ-17 בספטמבר 2017:" פעיל פלסטיני בבריטניה, המזוהה עם חמאס, מודה, כי פרויקט המשטים לרצועת עזה לא נועד "לשבור את המצור" ולהעביר סיוע הומניטארי לרצוע הומניטארי לרצועה אלא לקדם את המאבק התודעתי נגד ישראל"