המלחמה על התודעה: שימוש במסמך “צוות המידע” במאמר בעמוד הראשון ב”ניו יורק טיימס” התוקף את העברת הכספים מסעודיה ל-“חמא”ס”

  1. ב-17 בספטמבר 2003 פרסם ה-“New York Times” מאמר בעמוד הראשון שכותרתו: “Flow of Saudi Cash to Hamas is Scrutinized”. המאמר עוסק בתופעת העברת הכספים מסעודיה לידי ה-“חמא”ס”.
  2. המאמר מסתמך על פרסום של “צוות המידע” (רצ”ב העמוד הראשון שלו) העוסק בביקור משלחת של ה-“חמא”ס” בראשות ח’אלד משעל בסעודיה ובמצרים. פרסום “צוות המידע” מבוסס על מסמך פנימי של ה-“חמא”ס” שנמצא בין תיקי “הביטחון המסכל” במבצע “שומרי המבצר”. הפרסום הינו מדצמבר 2002 (מה שמראה שלפרסומים מעין אלו אורך חיות משלהם…).
  3. המאמר נכתב במשותף ע”י כתב העיתון בריאד Don Van Natta וכתב “הניו יורק טיימס” הסוקר את מימון הטרור Timothy L. O’brien והמתלווה עתה לשר האוצר האמריקאי בביקורו במזה”ת. א’ובריין קיבל את המסמך מידי דורי גולד בתום עדותו של גולד בפני ועדת הסנט, שבפניה הציג את המסמך (31.7.03).
  4. לדברי גולד ביקשה ועדת הסנט הערכת גורמי ממשל אמריקאים לגבי המסמך והללו אישרו את האוטנטיות שלו. גם כתב ועורכי “הניו יורק טיימס” (שלדברי דורי גולד גילו בהתחלה סקפטיות) קיבלו אישור מגורמי ממשל לגבי האוטנטיות של המסמך, כנכתב במאמר. הסעודים, לעומת זאת, שבפניהם הוצג המסמך (מן הסתם ע”י כתב העיתון בריאד) טענו (לפי המאמר) כי זהו “זבל” המבטא דעות של אנשי “חמא”ס” אולם אין בו הוכחה כי הממשל הסעודי תרם כספים ל-“חמא”ס”. עם זאת, גורמי ממשל סעודים אישרו בפני כתב “הניו יורק טיימס” כי אזרחים סעודים עשירים אכן העבירו תרומות ל-“חמא”ס” אולם טענו כי ממשלת סעודיה פועלת לעצור את העברת התרומות.
  5. תשומת ליבי למאמר הופנתה ע”י דורי גולד. אין זאת הפעם הראשונה שיכולתנו לקבל משובים מחו”ל לפרסומי “צוות המידע” מתבססת על הכרויות אישיות או דיווחים מקריים ולא על מעקב ודיווח שיטתיים של משרד החוץ שבידיו הכלים לכך. למרות שפנינו כמה פעמים לגורמי משרד החוץ בעניין זה (כמו גם בנושאים אחרים הקשורים ל”שיווק” מסמכי “צוות המידע”) עדיין לא נמצא פתרון יסודי לבעיה.
  6. רצ”ב המאמר ב”ניו יורק טיימס” כפי שהופיע באתר האינטרנט של העיתון. הקטעים המסומנים בצהוב מתייחסים למסמך “צוות המידע”. הקטע המסומן בכתום מקורו בתדרוך שנתן רע”ן כלכלי לדורי גולד בעת פגישתו איתנו לפני כשבועיים. בינתיים התקשר אלי דורי גולד וביקש (וקיבל) רשותי להעביר את מסמך “צוות המידע” לסוכנות P המתכוונת להפיצו ברחבי העולם…