דאעש קורא לבצע פיגועים נגד יהודים ונוצרים באירופה על רקע המלחמה ברצועת עזה

הכתבה על הפיגוע בגרמניה (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)

הכתבה על הפיגוע בגרמניה (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)

שניים מהתוקפים בבית הכלא בוולגוגרד, כשמאחוריהם דגל מאולתר של דאעש (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)

שניים מהתוקפים בבית הכלא בוולגוגרד, כשמאחוריהם דגל מאולתר של דאעש (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)

עיקרים
  • ב-29 באוגוסט 2024, פורסם מאמר מערכת בשבועון אלנבא’ של דאעש, בו נקראו מוסלמים באירופה לבצע פיגועים במתווה של “זאבים בודדים” נגד יהודים ונוצרים כנקמה על המלחמה ברצועת עזה ועל תמיכת הממשלות בישראל.
  • המאמר פורסם בעקבות שני פיגועים בגרמניה וברוסיה, עליהם קיבל דאעש אחריות בטענה כי הם בוצעו “כנקמה עבור המוסלמים בפלסטין”.
מאמר מערכת לעידוד פיגועים באירופה
  • ב-29 באוגוסט 2024, התפרסם בגיליון 458 של השבועון אלנבא’ של דאעש מאמר מערכת תחת הכותרת “ג’האד באירופה”, שכלל קריאה לבצע פיגועים נגד יהודים ונוצרים באירופה במתווה של “זאבים בודדים”. המאמר התפרסם בעקבות שני פיגועים בגרמניה וברוסיה ב-23 באוגוסט 2024, עליהם קיבל דאעש אחריות וקשר אותם למלחמה ברצועת עזה (להרחבה על שני הפיגועים, ראו נספח א’ וב’ של המסמך. להלן עיקרי המאמר: (אלנבא’, 29 באוגוסט 2024):
  • המחאות וההפגנות באירופה נגד ממשלות המערב התומכות בישראל אינן יעילות. על כן, הדרך היעילה ביותר לפעול היא באמצעות ביצוע פיגועים נגד היהודים והנוצרים (“הצלבנים”) במתווה של “זאבים בודדים” במסגרת “ג’האד”, במיוחד עבור מוסלמים שאינם מסוגלים לקיים “ג’האד” ב”פלסטין”.
  • הפיגועים בגרמניה וברוסיה בוצעו כנקמה על פגיעה במוסלמים ב”פלסטין”, עיראק, סוריה, בוסניה ומקומות נוספים, והם מוכיחים שהמוסלמים מאוחדים ונחושים לנקום את נקמת אחיהם לדת ללא כל הבדלים לאומיים או אחרים.
  • קריאה למוסלמים לתקוף את השכונות של היהודים, בתי הכנסת שלהם והפאבים שלהם, להרוג את היהודים ולשרוף אותם. המחבר המליץ לבצע פיגועים נגד יהודים ונוצרים באירופה באמצעים “פשוטים”, כדוגמת סכין ופטיש, מאחר שלטענתו אנשי הביטחון המקומיים מתקשים לזהות ולחקור פיגועים מסוג זה.
  • ביקורת על המשטרים הערביים, שלטענת מחבר המאמר מגנים על היהודים והנוצרים.
המאמר "ג'האד באירופה" (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)
המאמר “ג’האד באירופה” (אלנבא’, 29 באוגוסט 2024)
נספח א’: פיגוע דקירה בגרמניה
  • ב-23 באוגוסט 2024, בשעות הערב המאוחרות, בוצע פיגוע דקירה בעיר זולינגן (Solingen) במדינת נורדריין-וסטפאליה (North Rhine-Westphalia) שבצפון-מערב גרמניה. הפיגוע ארע במהלך פסטיבל לציון 650 שנה להיווסדה של העיר זולינגן. התוקף דקר משתתפים בפסטיבל בעיר באופן אקראי ולאחר מכן נמלט. שלושה בני-אדם נרצחו ושמונה נפצעו, ארבעה מהם באורח קשה (רויטרס, 24 באוגוסט 2024).
  • מספר שעות לאחר הפיגוע, הסגיר עצמו התוקף לידי השוטרים. הוא זוהה בשם עיסא אלחסן, בן 26, אזרח סורי שהגיע לגרמניה בדצמבר 2022 והגיש בקשת מקלט במדינה. הוא היה אמור להיות מגורש לבולגריה, אך רשויות ההגירה בגרמניה לא הצליחו לאתר אותו במרכז לפליטים שבו התגורר (רויטרס, DW ו-AFP, 26 באוגוסט 2024).
  • סוכנות הידיעות אעמאק של דאעש פרסמה הודעת קבלת אחריות לפיגוע. נאמר בה שמבצע הפיגוע הוא פעיל הארגון, שביצע את הפיגוע “כנקמה עבור המוסלמים בפלסטין ובכל מקום” (אעמאק, טלגרם, 24 באוגוסט 2024).
הודעת קבלת האחריות של סוכנות אעמאק (טלגרם, 24 באוגוסט 2024)
הודעת קבלת האחריות של סוכנות אעמאק (טלגרם, 24 באוגוסט 2024)
  • בכתבה על הפיגוע, שפורסמה בגיליון 458 של השבועון אלנבא’, נכתב כי הוא בוצע נגד “הנוצרים של אירופה הצלבנית כנקמה עבור המוסלמים בפלסטין”. בכתבה צוין כי סוכנות אעמאק פרסמה סרטון, בו נשמע מבצע הפיגוע כשהוא אומר כי “הפעולה היא נקמה עבור המוסלמים, במיוחד לאחר מעשי הטבח האחרונים בפלסטין, שבוצעו בסיוע צלבני”. המבצע גם פנה למדינות אירופה ואמר: “ביצעתם פשעים [נגד המוסלמים] בבוסניה, בפלסטין, בסוריה ובעיראק. אתם חושבים שתינצלו [מנקמה]? בחיי אללה, אקטע את אבריכם בעזרת אללה, יתרומם ויתעלה”. הוא הוסיף: “אני יצאתי לפעולה זו כדי לרצות את אללה, יתרומם ויתעלה, כדי לנקום עבור אנשינו בפלסטין, אשר נגדם מבוצעים מעשי טבח על-ידי היהודים. אני אקטע את אבריהם כנקמה עבור אנשינו בפלסטין ואנשינו בסוריה, עיראק, בוסניה ואפגניסטאן”. בכתבה צוין כי גרמניה היא מהמדינות התומכות ביותר בישראל ויש לה חלק מרכזי בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש (אלנבא’, 29 באוגוסט 2024).
הכתבה על הפיגוע בגרמניה (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)
הכתבה על הפיגוע בגרמניה (אלנבא’, 29 באוגוסט 2024)
נספח ב’: פיגוע בבית כלא ברוסיה
  • ב-23 באוגוסט 2024, תקפו ארבעה אסירים, המזוהים עם דאעש, אנשי צוות של בית הכלא בוולגוגרד, בדרום-מערב רוסיה, באמצעות סכינים, החזיקו בהם כבני ערובה והרגו ארבעה מהם. התוקפים, אזרחי אוזבקיסטן וטג’יקיסטן, נורו למוות בידי צלפים של כוחות הביטחון הרוסיים. דווח כי אחד מהתוקפים עטה חגורת נפץ, אולם לא הספיק להפעיל אותה (רויטרס, טאס ו-NBC, 23 באוגוסט 2024).
  • דאעש קיבל אחריות על התקיפה וטען כי בני הערובה נהרגו בדקירות סכינים שהוברחו למתחם הכלא וכי אחד מהרוגים הוא קצין בכיר. בכתבה על הפיגוע באלנבא’ נאמר כי הארבעה קיבלו שיעורי דת בין כותלי הכלא ש”חיזקו את אמונתם”. עוד נכתב כי השבועון קיבל סרטון ממתכנן הפיגוע, בו הוא קרא למוסלמים לנקום ביהודים על מעשי הטבח שהם מבצעים בפלסטין”, והוסיף כי “אנו רואים איך היהודים, אויבי אללה, הורגים את נשות המוסלמים ואת ילדיהם” ואת “פשעי רוסיה הצלבנית נגד המוסלמים בסוריה, ובמיוחד נגד הנשים החסודות [של פעילי דאעש] בבתי הכלא” (אלנבא’ , 29 באוגוסט 2024).
שניים מהתוקפים בבית הכלא בוולגוגרד, כשמאחוריהם דגל מאולתר של דאעש (אלנבא', 29 באוגוסט 2024)
שניים מהתוקפים בבית הכלא בוולגוגרד, כשמאחוריהם דגל מאולתר של דאעש (אלנבא’, 29 באוגוסט 2024)