אבו מאזן ותנועת פתח ערכו טקסים חגיגיים לכבודו של פעיל פתח שרצח ישראלי ברחוב הגיא בירושלים לפני כעשרים שנה ושוחרר לאחרונה לאחר ריצוי עונשו

כללי
  • ב-14 במרץ 2018, ימים ספורים לפני ביצוע פיגוע הדקירה הקטלני ברחוב הגיא בירושלים (ראו נספח), אירח אבו מאזן בטקס חגיגי בלשכתו בראמאללה, את רג’אא’י עבד אלכרים חדאד. המדובר בפעיל פתח שסיים לרצות עשרים שנות מאסר בשל פיגוע ירי, שבו השתתף בשנת 1997 ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. בפגישה, שזכתה לסיקור נרחב בתקשורת הפלסטינית, בירך אבו מאזן את המחבל על שחרורו והדגיש, כי סוגיית האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל עומדת בראש סדרי העדיפויות של ההנהגה הפלסטינית.
  • גבריאל הירשברג ז”ל היה הישראלי, שנהרג ב- 20 בנובמבר 1997 ברחוב הגיא המוליך משער שכם לרחבת הכותל המערבי. גבריאל הירשברג עשה את דרכו יחד עם חברו לישיבת עטרת כוהנים. לעבר השניים נפתחה אש מנשק אוטומטי מאזור שער שכם. גבריאל נרצח במקום וחברו נפצע באורח קשה.
   הרוצח, פעיל פתח, רג'אא'י חדאד, מקבל חיבוק מאבו מאזן בטקס שנערך לכבוד שחרורו בלשכת אבו מאזן בראמאללה (ופא, 14 במרץ 2018).
מימין: גבריאל הירשברג ז”ל (כיכר השבת, 18 במרץ 2018) משמאל: הרוצח, פעיל פתח, רג’אא’י חדאד, מקבל חיבוק מאבו מאזן בטקס שנערך לכבוד שחרורו בלשכת אבו מאזן בראמאללה (ופא, 14 במרץ 2018).

במסגרת התמיכה בטרור העממי (“ההתנגדות העממית”) נוהגים אבו מאזן ובכירי הרשות והפתח להיפגש עם אסירים משוחררים ועם בני משפחות מחבלים. פגישות אלה וגילויי תמיכה נוספים של הרשות ושל פתח זוכים לסיקור תקשורתי נרחב התורם להאדרתם של מבצעי פיגועים נגד ישראל בקרב הציבור הפלסטיני ולהפיכתם למודל לחיקוי. הפגישות מעבירות מסר לחברה הפלסטינית לפיו ביצוע פעולות טרור, גם כאלה שבהם נהרגו אזרחים, הינו מעשה לגיטימי, אשר מזכה את מבצעו ואת בני משפחתו לכיבודים ממלכתיים ובכלל זה פגישה עם אבו מאזן. אבו מאזן מצידו חוזר ומעלה את טענת הכזב כי “ההתנגדות העממית” מתבצעת בדרכי שלום ללא אלימות.

הטקס בלשכת אבו מאזן לכבודו של האסיר המשוחרר מבצע פיגוע הירי ברחוב הגיא
  • ב-14 במרץ 2018, אירח אבו מאזן בלשכתו בראמאללה, את פעיל הפתח רג’אא’י עבד אלכרים חדאד, אסיר משוחרר, בן 40, אשר השתחרר מהכלא הישראלי לאחר שריצה עשרים שנות מאסר. רג’אא’י חדאד, תושב העיר העתיקה בירושלים, היה חבר בחוליה שביצעה פיגוע ירי בשנת 1997 בו נהרג תלמיד הישיבה גבריאל הירשברג ז”ל. חברו לישיבה נפצע באורח קשה. פיגוע הירי בוצע ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים.
  •   בטקס שנערך בלשכת אבו מאזן השתתפו בכירים בלשכת אבו מאזן, בפתח, ובאש”ף: טייב עבד אלרחים, מזכ”ל משרד יו”ר הרשות; צאלח ראפת, חבר הוועד הפועל של אש”ף; אנתצאר אבו עמארה, ראש לשכת אבו מאזן; עדנאן ע’ית’, חבר המועצה המהפכנית של פתח; מעתצם תים, מנהל מחלקת ירושלים בלשכת אבו מאזן; ונאצר קוס, מנהל מועדון האסיר בירושלים. אבו מאזן בירך את רג’ואא’י חדאד על שחרורו והדגיש, כי סוגיית האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל עומדת בראש סדרי העדיפויות של ההנהגה הפלסטינית (ופא, 14 במרץ 2018) . הטקס זכה לתהודה בתקשורת הפלסטינית ואבו מאזן אף העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו, שתיעד את קבלת הפנים.
אבו מאזן נועד עם פעיל פתח רג'אא'י חדאד עם שחרורו מהכלא הישראלי בטקס שנערך בלשכתו בראמאללה (ופא, 14 במרץ 2018).   פוסט שעלה בדף הפייסבוק של אבו מאזן ובו תמונה מהטקס עם המחבל המשוחרר רג'אא'י חדאד. בפוסט בו מצוטט חדאד באומרו כי מיד עם שחרורו מהכלא הישראלי נסע להיפגש עם אבו מאזן כדי להעביר לו את ברכות האסירים הפלסטינים ותמיכתם בהנהגה הפלסטינית. הפוסט זכה ל-636 לייקים של גולשים (דף הפייסבוק הרשמי של אבו מאזן, 14 במרץ 2018).
מימין: אבו מאזן נועד עם פעיל פתח רג’אא’י חדאד עם שחרורו מהכלא הישראלי בטקס שנערך בלשכתו בראמאללה (ופא, 14 במרץ 2018). משמאל: פוסט שעלה בדף הפייסבוק של אבו מאזן ובו תמונה מהטקס עם המחבל המשוחרר רג’אא’י חדאד. בפוסט בו מצוטט חדאד באומרו כי מיד עם שחרורו מהכלא הישראלי נסע להיפגש עם אבו מאזן כדי להעביר לו את ברכות האסירים הפלסטינים ותמיכתם בהנהגה הפלסטינית. הפוסט זכה ל-636 לייקים של גולשים (דף הפייסבוק הרשמי של אבו מאזן, 14 במרץ 2018).
  • לאחר הפגישה עם אבו מאזן בראמאללה נערך באלראם (שמצפון לירושלים) טקס קבלת פנים למחבל המשוחרר בחסות תנועת פתח. בטקס, שהשתתף בו קהל רב ואשר סוקר בהרחבה באמצעי התקשורת של פתח והרשות הפלסטינית, היה נוכח ד”ר גמ’אל מחיסן, חבר הוועד המרכזי של פתח המשמש גם כאחראי משרד הגיוס והארגון של פתח ביהודה ושומרון (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018). בראיון שהעניק מחיסן לטלוויזיה הפלסטינית, שסיקרה את האירוע בהרחבה אמר, כי הוא שמח להשתתף בקבלת הפנים ל”אביר איש פתח”, אשר ריצה עשרים שנים בכלא הישראלי בהגנה על עמו וחירותם. מחיסן בירך את המחבל על שחרורו, והדגיש, כי האירוע נועד להעביר מסר לישראל כי נושא האסירים והשהידים הינם “קו אדום” מבחינתם (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).
טקס קבלת פנים באלראם למחבל הרוצח רג'אא' חדאד עם שחרורו מהכלא הישראלי (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).    טקס קבלת פנים באלראם למחבל הרוצח רג'אא' חדאד עם שחרורו מהכלא הישראלי (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).
טקס קבלת פנים באלראם למחבל הרוצח רג’אא’ חדאד עם שחרורו מהכלא הישראלי (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).

ד"ר גמ'אל מחיסן, חבר הוועד המרכזי של פתח, המשמש גם כאחראי משרד הגיוס והארגון של פתח ביהודה ושומרון, בטקס קבלת הפנים באלראם (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018)
ד”ר גמ’אל מחיסן, חבר הוועד המרכזי של פתח, המשמש גם כאחראי משרד הגיוס והארגון של פתח ביהודה ושומרון, בטקס קבלת הפנים באלראם (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018)

שלט מטעם פתח בו נכתב: "תנועת פתח, אזור ירושלים, אזור העיר העתיקה, מקדמת בברכות חמות את האסיר המשוחרר רג'אא'י עבד אלכרים יוסף חדאד לרגל שחרורו מכלא הכיבוש" (דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).
שלט מטעם פתח בו נכתב: “תנועת פתח, אזור ירושלים, אזור העיר העתיקה, מקדמת בברכות חמות את האסיר המשוחרר רג’אא’י עבד אלכרים יוסף חדאד לרגל שחרורו מכלא הכיבוש”(דף הפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית, 17 במרץ 2018).

נספח
תמיכת פתח בפיגוע הדקירה הקטלני ברחוב הגיא בעיר העתיקה
  •  ב-18 במרץ 2018, ארבעה ימים לאחר טקס קבלת הפנים למחבל המשוחרר, בוצע פיגוע דקירה ברחוב הגיא בירושלים העתיקה בו נהרג אזרח ישראלי. המחבל שביצע את פיגוע הדקירה הינו עבד אלרחמן מאהר בני פאצ’ל בן 28 מהכפר עקרבא, דרומית מזרחית לשכם. המחבל היה בעל אישור כניסה לירושלים בה שהה לצורך חיפוש עבודה.
  • דף הפייסבוק הרשמי של פתח העלה פוסט עם תמונת המחבל הדוקר. לפוסט צורפו תגובות תמיכה ועידוד של גולשים כגון: “אלוהים עמך וישמור עליך”, אלוהים ירחם עליך הוי גיבור”, “הכבוד והתהילה לשהידים” (דף הפייסבוק הרשמי של פתח , 18 במרץ 2018). הרשות הפלסטינית לא הגיבה רשמית לפיגוע. סוכנות הידיעות הפלסטינית ופא, הכפופה ישירות ללשכת יו”ר הרשות אבו מאזן, פרסמה כ- 45 דקות לאחר הפיגוע ידיעה מוטית המודיעה על “מות בחור מירי הכיבוש (קרי, ישראל) בעיר העתיקה בירושלים”. זאת מבלי לציין, שההרוג נהרג כשביצע פיגוע דקירה קטלני נגד אזרח ישראל (ופא, 18 במרץ 2018).