בדיקה שערך מרכז המידע העלתה, כי איש תקשורת פלסטיני נוסף, שנהרג ברצועת עזה היה חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין

כרזת אבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין, אשר נתלתה במהלך הלווית אבו חסין. בכרזה נכתב:

כרזת אבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין, אשר נתלתה במהלך הלווית אבו חסין. בכרזה נכתב: "החזית העממית לשחרור פלסטין מבכה בגאווה ובעוז את השהיד שלה החבר [רפיק] העיתונאי אחמד אבו חסין" (אלוטניה, 26 באפריל 2018)

טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, שערכה עבורו החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג'באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ

טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, שערכה עבורו החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג'באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ"ל הארגון כיום אחמד סעדאת, ומזכ"ל הארגון שקדם לו אבו עלי מצטפא (חשבון הטוויטר PALINFO, 28 באפריל 2018)

טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, שערכה עבורו החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג'באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ

טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, שערכה עבורו החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג'באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ"ל הארגון כיום אחמד סעדאת, ומזכ"ל הארגון שקדם לו אבו עלי מצטפא (חשבון הטוויטר PALINFO, 28 באפריל 2018)

עיקרי תמונת המצב
  • ב-25 באפריל 2018 דווח על מותו של איש התקשורת אחמד אבו חסין. הוא נפצע באורח קשה באירועי “צעדת השיבה הגדולה” ביום שישי 13 באפריל 2018, במהלך סיקור הפגנה בקרבת גדר הגבול באזור ג’באליא. בשל מורכבות הפציעה הוא הועבר לטיפול בבית חולים בראמאללה ומשם הועבר לטיפול נמרץ בבית החולים תל השומר בישראל (מען, 26 באפריל 2018). בבית החולים תל השומר הוא מת מפצעיו.
  • ממצאי בדיקת זהותו של אחמד אבו חסין הראו, כי בנוסף להיותו איש תקשורת, הוא היה גם חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין.[1] החזית העממית והזרוע הצבאית שלה פרסמו הודעות אבל רשמיות על מותו באתרי האינטרנט שלהם. בהלווייתו התנוססו דגלי החזית העממית ודף הפייסבוק שלו עסק בהאדרת החזית, מנהיגיה ופעילות הטרור שלה.

אחמד אבו חסין הוא איש התקשורת השני שנהרג במהלך החיכוכים האלימים בין המפגינים הפלסטינים לבין כוחות צה”ל בקרבת גדר הגבול. קדם לו צלם העיתונות יאסר מרתג’א, שנהרג ב-6 באפריל 2018 בעת שסיקר את אירועי הצעדה.[2] בדומה לאחמד אבו חסן, מעבר להיותו צלם עיתונות ואיש תקשורת היה מרתג’א פעיל בארגון טרור (במנגנון הביטחון של חמאס). “הכובע הכפול” של אחמד אבו חסין ויאסר מרתג’א, כאנשי תקשורת וחברים בארגוני הטרור הפועלים ברצועה, מבטא תופעה מוכרת, שנחשפה בהיקף נרחב לאחר מבצע “צוק איתן”.

פרטים אישיים על אחמד אבו חסין
  • אחמד אבו חסין הינו רווק, בן 25 (או 26), יליד מחנה הפליטים ג’באליא המתגורר בעזה. הוא למד תקשורת ויחסי ציבור באוניברסיטת אלאזהר בעזה. עבד עם כמה כלי תקשורת ברצועה ביניהם סוכנות הידיעות ביסאן ו”רדיו קול העם”, המזוהה עם החזית העממית לשחרור פלסטין (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, אתר החזית העממית לשחרור פלסטין, 26 באפריל 2018).
  • אחמד אבו חסין נפצע באורח קשה בבטנו ב-13 באפריל 2018, במהלך סיקור הפגנה סמוך לגדר הגבול, מזרחית לג’באליא. תחילה הועבר ליפול בבית החולים האינדונזי בבית לאהיא. לאחר מכן הועבר לראמאללה ומשם לטיפול נמרץ בבית החולים תל השומר בישראל (מען, 26 באפריל 2018). בבית החולים בתל השומר הוא מת מפצעיו.
מרכז המידע,אחמד אבו חסין,תקשורת,צעדת השיבה הגדולה,יום שישי,החזית העממית,שחרור,פלסטין,גדר הגבול,טרור,צוק איתו,עזה,החזית העממית לשחרור פלסטין   מרכז המידע,אחמד אבו חסין,תקשורת,צעדת השיבה הגדולה,יום שישי,החזית העממית,שחרור,פלסטין,גדר הגבול,טרור,צוק איתו,עזה,החזית העממית לשחרור פלסטין
תמונות של אחמד אבו חסין שהופיעו בדף הפייסבוק שלו (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 8,5 באפריל 2018)
הקשר של אחמד אבו חסין לחזית העממית כפי שנחשף בלוויה ובטקסי האבל לזכרו
הלוויה והודעות אבל
  • ב-26 באפריל 2018 נקבר אחמד אבו חסין בעזה. במהלך הלווייתו הונפה כרזת אבל רשמית מטעם החזית העממית בה נכתב כי החזית העממית מבכה את מות “חבר” הארגון (רפיק) . כמו כן הונפו דגלים אדומים של החזית העממית לשחרור פלסטין.
דגלים אדומים של החזית העממית לשחרור פלסטין, שהונפו במהלך הלוויה של אחמד אבו חסין (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באפריל 2018).     כרזת אבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין, אשר נתלתה במהלך הלווית אבו חסין. בכרזה נכתב: "החזית העממית לשחרור פלסטין מבכה בגאווה ובעוז את השהיד שלה החבר [רפיק] העיתונאי אחמד אבו חסין" (אלוטניה, 26 באפריל 2018)
מימין: דגלים אדומים של החזית העממית לשחרור פלסטין, שהונפו במהלך הלוויה של אחמד אבו חסין (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באפריל 2018). משמאל: כרזת אבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין, אשר נתלתה במהלך הלווית אבו חסין. בכרזה נכתב: “החזית העממית לשחרור פלסטין מבכה בגאווה ובעוז את השהיד שלה החבר [רפיק] העיתונאי אחמד אבו חסין” (אלוטניה, 26 באפריל 2018)
  • באתר החזית העממית פורסמה הודעת אבל רשמית המבכה “בגאווה ובעוז” את מותו של העיתונאי השהיד אחמד אבו חסין. בהודעה נכתב, כי אחמד אבו חסן שימש בין היתר גם ככתב רדיו קול העם בעזה המזוהה עם החזית העממית לשחרור פלסטין. הארגון קרא לאמצעי התקשורת ולאגודת העיתונאים לשאת באחריות ולתעד את פעולות ישראל נגד עיתונאים במטרה להגיש תביעות בבית הדין הפלילי הבינלאומי ((ICC נגד בכירים ישראלים (אתר החזית העממית לשחרור פלסטין, 26 באפריל 2018).

הודעת האבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין (אתר החזית העממית לשחרור פלסטין, 26 באפריל 2018)

הודעת האבל רשמית של החזית העממית לשחרור פלסטין (אתר החזית העממית לשחרור פלסטין, 26 באפריל 2018)

 

  • גם גדודי אבו עלי מצטפא, הזרוע הצבאית החזית העממית לשחרור פלסטין, פרסמה באתר האינטרנט שלה הודעת אבל רשמית על מותו של “השהיד הגיבור העיתונאי אחמד אבו חסין”. הזרוע הצבאית הבטיחה לרדוף אחר “הפושעים הציונים אשר ישלמו את המחיר על פשעם” (גדודי אבו עלי מצטפא, 26 באפריל 2018).
טקס אזכרה
  • ב-28 באפריל 2018 קיימה החזית העממית לשחרור פלסטין, טקס אזכרה רשמי לזכרו של אחמד אבו חסין , במחנה הפליטים ג’באליא. הבמה המרכזית עוטרה בכרזה גדולה של הארגון לצד תמונות של מזכ”ל הארגון אחמד סעדאת, ומזכ”ל הארגון בעבר אבו עלי מצטפא, (חשבון הטוויטר PALINFO, 28 באפריל 2018). להלן פרטים על השניים:
  • אבו עלי מצטפא: היה בין מקימי החזית העממית לשחרור פלסטין. שימש כמזכ”ל הארגון החל מיולי 2000 לאחר שג’ורג’ חבש פרש מתפקידו. בשנת 2001 נהרג בסיכול ממוקד כאשר שהה במשרדו בראמאללה. היה אחראי למעשי רצח ופיגועים רבים נגד אזרחים ישראליים.
  • אחמד סעדאת: מונה כמזכ”ל החזית העממית לשחרור פלסטין לאחר הריגתו של אבו עלי מצטפא. אחמד סעדאת היה זה שתכנן את רצח השר רחבעם זאבי (17 באוקטובר 2001). לאחר הרצח נמלט למתחם המוקטאעה בראמאללה. יאסר ערפאת סירב להסגירו. לאחר שצה”ל צר על בנין המוקטאעה הושג הסדר לפיו הוא ירצה את עונשו בכלא ביריחו בפיקוח סוהרים בריטיים ואמריקאים. לאחר ניצחונה בבחירות בשנת 2006 הכריזה חמאס על כוונתה לשחרר את רוצחי השר רחבעם זאבי. כוחות צה”ל צרו על בית הכלא והוא נלכד והובא לכלא בישראל שם הוא מרצה את עונשו.

טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, אשר ערכה החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג'באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ"ל הארגון כיום אחמד סעדאת, ומזכ"ל הארגון בעבר אבו עלי מצטפא (חשבון הטוויטר PALINFO, 28 באפריל 2018) 
טקס אזכרה לזכרו של הצלם אחמד אבו חסין, אשר ערכה החזית העממית לשחרור פלסטין במחנה הפליטים ג’באליא. על הבמה המרכזית וסביבה שלט גדול של הארגון לצד תמונות של מזכ”ל הארגון כיום אחמד סעדאת, ומזכ”ל הארגון בעבר אבו עלי מצטפא (חשבון הטוויטר PALINFO, 28 באפריל 2018) 

צילומים מדף הפייסבוק של אחמד אבו חסין
אחמד אבו חסין שיתף הודעה של משרד ההסברה של החזית העממית בעזה, שהזהירה נגד פרסום ידיעות מפוברקות בשם החזית (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 8 באפריל 2018).   כרזה המעודדת אלימות והשלכת בקבוקי תבערה. בכרזה נכתב: "התקומם ! הסופה בידך..". בפוסט של אבו חסין נכתב: "בירושלים איש [אף אחד], מלבדך" (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 30 באוקטובר 2014)
מימין: אחמד אבו חסין שיתף הודעה של משרד ההסברה של החזית העממית בעזה, שהזהירה נגד פרסום ידיעות מפוברקות בשם החזית (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 8 באפריל 2018). משמאל: כרזה המעודדת אלימות והשלכת בקבוקי תבערה. בכרזה נכתב: “התקומם ! הסופה בידך..”. בפוסט של אבו חסין נכתב: “בירושלים איש [אף אחד], מלבדך” (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 30 באוקטובר 2014)
 פוסט שפרסם אחמד אבו חסין לרגל יום השנה לרצח השר רחבעם זאבי ז"ל. הפוסט מאדיר את החזית העממית, אשר פעיליו ביצעו את הרצח: "נזקוף את הניצחון לחזיתנו (קרי, החזית העממית). מהפכתנו תישאר אדומה... כל שנה והחזית שלנו [קרי, החזית העממית לשחרור פלסטין] [הינה] כמזלג בגרונם של הכובשים" (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 17 באוקטובר 2014).   פוסט המשבח את החזית העממית ואת המזכ"ל שלה, אחמד סעדאת, על ההתנקשות בחייו של השר רחבעם זאבי ז"ל (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 17 באוקטובר 2014)
מימין: פוסט שפרסם אחמד אבו חסין לרגל יום השנה לרצח השר רחבעם זאבי ז”ל. הפוסט מאדיר את החזית העממית, אשר פעיליו ביצעו את הרצח: “נזקוף את הניצחון לחזיתנו (קרי, החזית העממית). מהפכתנו תישאר אדומה… כל שנה והחזית שלנו [קרי, החזית העממית לשחרור פלסטין] [הינה] כמזלג בגרונם של הכובשים” (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 17 באוקטובר 2014). משמאל: פוסט המשבח את פעילי החזית העממית, על ההתנקשות בחייו של השר רחבעם זאבי ז”ל (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 17 באוקטובר 2014)

פוסט שהופיע בדף הפייסבוק של אחמד אבו חסין לרגל יום השנה להריגתו של מזכ”ל החזית העממית, אבו עלי מצטפא. הפוסט מאדיר את זכרו של אבו עלי מצטפא (דף הפייסבוק של אחמד אבו חסין, 27 באוגוסט 2014)

[1] על ממצאי בדיקת זהותם של הפלסטינים, שנהרגו באירועי "צעדת השיבה הגדולה", ראו פרסום מרכז המידע מ-25 באפריל 2018: "עדכון ממצאי זהות ההרוגים באירועי 'צעדת השיבה הגדולה'".
[2]
על מותו של יאסר מרתג'א ראו פרסום מרכז המידע מ-10 באפריל 2018: "מותו של צלם העיתונות הפלסטיני יאסר מרתג'א מירי צה"ל במהלך אירועי "צעדת השיבה הגדולה" הציף תופעה, שמצאה ביטוייה במבצע "צוק איתן", של פעילי חמאס (ארגוני טרור אחרים) המועסקים כאנשי תקשורת"