המענה ההסברתי של דאעש לתבוסה ההולכת ומתקרבת בעיירה אלבאע’וז

בעוד הלחימה באלבאע’וז הולכת ומתקרבת לסיומה פרסם דאעש סרטון שכותרתו “משמעות העמידה האיתנה באלבאע’וז”. הסרטון מנסה להתמודד עם המכה (הנוספת) שספג הארגון באמצעות העברת המסר לפיו ההפסד בקרב אינו מעיד על ההפסד במערכה, שעדיין לא הסתיימה, ועדיין מוקדם להספיד את הארגון (סרטון שפורסם ע”י מחוז אלברכה של דאעש באמצעות שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).

 

תמונה שהופיעה בסרטון של "כיס" דאעש באלבאע'וז פוקאני (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019)     שם הסרטון: "משמעויות העמידה האיתנה באלבאע'וז" (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019).
מימין: תמונה שהופיעה בסרטון של “כיס” דאעש באלבאע’וז פוקאני (שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019) משמאל: שם הסרטון: “משמעויות העמידה האיתנה באלבאע’וז” (שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).
  • בסרטון הופיעו כמה פעילי דאעש שהשמיעו שורה של מסרים המכוונים לפעילי דאעש הנלחמים ולתומכיהם בסוריה, בעיראק וברחבי העולם. להלן שני המסרים המרכזיים:
  • ההפסד באלבאע’וז הינו הפסד בקרב, אך לא במערכה. אחד הפעילים, שהופיע בסרטון ציין, כי גם ראשוני המוסלמים בראשית דרכו של האסלאם הפסידו בקרבות אך בסופו של דבר האסלאם הצליח להתבסס ולהכות שורשים. אותו פעיל מסיים דבריו במילים “המלחמה הפכפכה, פעם מנצחים בקרב ופעם מפסידים בקרב אחר, אך המלחמה עדיין לא הסתיימה”. דובר אחר ציין, כי כשהאויבים תוקפים את המוסלמים המאמינים הדרך היחידה שהינה ניצחון או מוות קדושים.
  • פעילי דאעש באלבאע’וז נלחמים כדי ליישם את השריעה (ההלכה האסלאמית) ולכן הם יזכו לגן עדן, שהינו “הניצחון הגדול והנצחי”. פעיל דאעש המופיע בסרטון מציין: “…אם ניהרג [למען דתנו] משמעות הדבר שניצחנו בסופו של דבר]”. לעומת זאת עונשם של הכופרים הינו גיהינום נצחי. השליט היחיד בעולם שפועל על פי חוקי אללה הינו אבו בכר אלבע’דאדי והמקום היחידי בו מיושמת השריעה (ההלכה האסלאמית) הינו באזור השליטה של המדינה האסלאמית.

פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלעט'ים: "על פי הפרמטר של העולם הזה...הפסדנו, אך לא לפי הפרמטר של העולם הבא" (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019).
פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלעט’ים: “על פי הפרמטר של העולם הזה…הפסדנו, אך לא לפי הפרמטר של העולם הבא” (שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).

פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלעזיז: "הכופרים יענשו בגיהנום וישרי הדרך יזכו לגן עדן"
 (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019).
פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלעזיז: “הכופרים יענשו בגיהנום וישרי הדרך יזכו לגן עדן”
(שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).

פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלרחמן: "אומות העולם תוקפות את פעילי דאעש בשל דבקותם בחוקי אללה" (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019).
פעיל דאעש המכונה אבו עבד אלרחמן: “אומות העולם תוקפות את פעילי דאעש בשל דבקותם בחוקי אללה” (שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).

פעיל דאעש המכונה אבו עבדאללה: "הדרך של המאמינים הינה ניצחון או מוות קדושים"
 (שבכת שמוח', 11 במרץ 2019).
פעיל דאעש המכונה אבו עבדאללה: “הדרך של המאמינים הינה ניצחון או מוות קדושים”
(שבכת שמוח’, 11 במרץ 2019).