הארגון הצרפתי האנטי-ישראלי EuroPalestine, הנוטל חלק במתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל, שיגר משלחת מטעמו, שנכנסה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

חברי משלחת EuroPalestine במופע התרסה בקרבת גדר הגבול (שהאב, 31 בדצמבר 2012)

חברי משלחת EuroPalestine במופע התרסה בקרבת גדר הגבול (שהאב, 31 בדצמבר 2012)

חברי משלחת EuroPalestine במופע התרסה בקרבת גדר הגבול (שהאב, 31 בדצמבר 2012)

חברי משלחת EuroPalestine במופע התרסה בקרבת גדר הגבול (שהאב, 31 בדצמבר 2012)

אולביה זמור מנהיגת EuroPalestine, שעמדה בראש משלחת של הארגון לרצועת עזה   (קדס נט, 28 בדצמבר 2012)

אולביה זמור מנהיגת EuroPalestine, שעמדה בראש משלחת של הארגון לרצועת עזה (קדס נט, 28 בדצמבר 2012)

הכרזה שפורסמה ע''י הארגון הקוראת להגיע לנמל התעופה בן-גוריון ב-8 ביולי 2011

הכרזה שפורסמה ע''י הארגון הקוראת להגיע לנמל התעופה בן-גוריון ב-8 ביולי 2011

האירוע בטולוז עם פעיל החזית העממית לשחרור פלסטין  במרכז הבימה סמל החזית העממית לשחרור פלסטין

האירוע בטולוז עם פעיל החזית העממית לשחרור פלסטין במרכז הבימה סמל החזית העממית לשחרור פלסטין

אוליבה זמור

אוליבה זמור

הספרייה שמנהלים אוליביה זמור ובעלה

הספרייה שמנהלים אוליביה זמור ובעלה


כללי

1.   הינו ארגון צרפתי אנטי-ישראלי, בראשות אוליביה זמור, פעילה צרפתייה יהודיה המזוהה עם השמאל הקיצוני. ארגון זה עמד בראש שלושה ניסיונות לשגר אלפי פעילים בו-זמנית לישראל דרך נמל התעופה בן-גוריון (יולי 2011, אפריל 2012) ודרך גשר אלנבי (אוגוסט 2012). שלושת האירועים הללו, שנועדו לעורר פרובוקציה תקשורתית במעברי הגבול ולהביך את ישראל, לא זכו לתהודה לה ציפו המארגנים. האירוע האחרון מסוג זה בגשר אלנבי נכשל לחלוטין ולא זכה להד תקשורתי. כמו כן עוסק הארגון בשגרה בפעילות להחרמת ישראל במסגרת קמפיין ה-BDS.

2.    לאחרונה שיגר הארגון משלחת סיוע לרצועת עזה, שמנתה כמאה פעילים. משלחת זאת התקבלה על ידי אנשי ממשל של חמאס, קיימה מופע התרסה בקרבת הגבול (בפרופיל נמוך וללא פרובוקציות), והבטיחה לקדם את מסרי התעמולה של חמאס בפני דעת הקהל הצרפתית ובפני פורומים משפטיים צרפתיים ובינלאומיים. למשלחת התלוו גם חברי התארגנויות נוספות הקשורות למתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל ובכלל זה תשעה פעילי התארגנות אנטי-ישראלית בשם Freedom Flotilla Italia, המפגינה מעורבות בפרויקט שיגור המשטים לרצועת עזה. פעילי ההתארגנות נועדו ברצועה עם בכירים בחזית העממית לשחרור פלסטין ועם נציגי ארגוני טרור נוספים[1].

ביקור המשלחת ברצועת עזה

3.    משלחת פעילים, שאורגנה מטעם  קמפיין "ברוכים הבאים לפלסטין" של ארגון EuroPalestine, נכנסה ב-27 בדצמבר 2012 לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.  לדברי חברי המשלחת, שכיוונו את הגעתם ליום השנה הרביעי למבצע "עופרת יצוקה", מטרת בואם היא בעיקר "לשבור את המצור הלא חוקי על רצועת עזה". חברי המשלחת שהו ברצועה כחמישה ימים. קדם ליציאת המשלחת קמפיין, שנערך במספר ערים בצרפת,  שעסק בעיקר באיסוף תרומות וסיוע לפלסטינים ברצועה. כמו נאספו במהלך הקמפיין עשרות אגרות המופנות לנשיא צרפת הולנד בהן דרישה להפעיל סנקציות על ישראל (אתר הארגון, 17 בדצמבר 2012). 

4.    בראש המשלחת, עומדת אוליביה זמור, פעילה יהודיה צרפתייה מהשמאל הרדיקאלי, המשמשת כנשיאת הארגון (קווים לדמותה ראו נספח ג'). עם הגעתם לרצועת עזה אמרה אוליביה זמור כי היא מתרגשת ושמחה מאד מכיוון שזוהי הפעם הראשונה בה הצליחה משלחת של הארגון להיכנס לשטחים פלסטינים  (פרס טי וי, 27 בדצמבר 2012) (הערה: כזכור שלושת הניסיונות להיכנס ליהודה ושומרון דרך נמל התעופה בן-גוריון ודרך גשר אלנבי כשלו).

אולביה זמור מנהיגת EuroPalestine, שעמדה בראש משלחת של הארגון לרצועת עזה   (קדס נט, 28 בדצמבר 2012)
אולביה זמור מנהיגת EuroPalestine, שעמדה בראש משלחת של הארגון לרצועת עזה
 (קדס נט, 28 בדצמבר 2012)

5.    רוב חברי המשלחת (כ-60 מתוך קרוב למאה) הםמצרפת כמו כן נמצאים במשלחת פעילים מבלגיה, ארה"ב אירלנד וכן כ-25 פעילים ממצרים. חברי המשלחת הביאו עמם תרופות, מזון (בעיקר ממתקים) וספרי לימוד בצרפתית. את המשלחת ארח נביל אבו שמאלה, מנכ"ל התכנון והמדיניות במשרד החקלאות של ממשל חמאס. במסיבת עיתונאים שערך לרגל הביקור אמר אבו שמאלה, כי הוא רואה חשיבות רבה בביקורים מעין אלה מבחינה הסברתית, משפטית ומדינית. לדבריו פעילי סולידאריות מעין אלה מהווים "קבוצות לחץ" מול מדינותיהם וכלי ישיר להעברת מסרים אודות המצב ברצועת עזה (קדס נט, 28 בדצמבר, ערוץ אלאקצא, 30 בדצמבר 2012).   

6.    לדברי אוליביה זמור נועד הביקור להעביר את המסר לקהילה הבינלאומית, כי ה"מצור" המוטל ע"י ישראל על רצועת עזה ועל הגדה המערבית אינו חוקי ויש להסירו (הערה: ועדת פאלמר, שמונתה ע"י מזכ"ל האו"מ לאחר העימות על ה"מרמרה" קבעה, כי הסגר הביטחוני שמטילה ישראל על רצועת עזה הינו "אמצעי ביטחוני לגיטימי", וכי הוא מוטל ממניעים ביטחוניים בלבד). אוליביה זמור הביעה גם נכונותה לפעול בצרפת בעניין דייגי רצועת עזה וזכויות האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל (ראיון לערוץ אלאקצא של חמאס, 31 בדצמבר 2012). זאת ועוד, פעילים חברי המשלחת ציינו כי בדעתם לתעד את סבלם של התושבים הפלסטינים ברצועת עזה ולהעביר את ממצאי התיעוד לגורמים משפטיים בצרפת ובעולם (סוכנות הידיעות שהאב, 31 בדצמבר 2012).

מימין: חברי המשלחת מבקרים ברצועת עזה. משמאל: חברי המשלחת מבקרים בבית חולים שפאא בעזה
מימין: חברי המשלחת מבקרים ברצועת עזה. משמאל: חברי המשלחת מבקרים בבית חולים שפאא בעזה (28 בדצמבר 2012, http://bienvenuepalestine.com)

7.    למשלחת חברו בקהיר תשעה פעילים המשתייכים להתארגנות Freedom Flotilla Italiaהללו נועדו במהלך שהותם ברצועת עזה עם בכירים מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין ועם נציגי ארגונים נוספים. המדובר בארגון איטלקי, שכאמור מפגין מעורבות בארגון משטים לרצועת עזה. בימים אלה אוסף הארגון תרומות לפרויקט בשם ,Gaza's Ark שבמסגרתו מתוכננת בניית ספינה ברצועת עזה והוצאתה שהיא עמוסת סחורות, כצעד התרסה מול ה"מצור" הישראלי. לצד זאת, בכוונת הארגון להקים גן על שם העיתונאי האיטלקי , פעיל ISM ויטוריו אריגוני, אשר נחטף ונרצח ברצועה ע"י התארגנות ג'האדית-סלפית ב-15 באפריל 2011 .

סיורים ברצועה ומופע התרסה בקרבת גדר הביטחון

8.    במהלך שהותם ברצועת עזה ערכו חברי המשלחת סיורים, שאורגנו ע"י חמאס,  ביניהם בבית החולים אלשפאא' ובאתרים שונים ברחבי הרצועה, אשר נפגעו ע"י צה"ל במהלך מבצע "עמוד ענן". חברי המשלחת חזרו על מוטיב התעמולה של חמאס לפיו ההרס מצביע על "רצון ישראל לפגוע בתשתית אזרחית" ובמיוחד מתחו הפעילים ביקורת על הפגיעה באצטדיון המקומי (אתר הארגון, 28 בדצמבר 2012) (הערה: צה"ל תקף אמצעי לחימה שהיו ממוקמים באצטדיון, אשר שימש כבסיס לשיגור רקטות לעבר ישראל). כמו כן ביקרו חברי המשלחת באוניברסיטה האסלאמית (מעוז של חמאס), בנמל עזה ובאנדרטה שהוקמה לציון משט ה"מאוי מרמרה" (ערוץ אלאקצא, 30 בדצמבר 2012).

9.    חברי המשלחת של EuroPalestine, וחברי הארגון האיטלקי בתוכם, קיימו ב-31 בדצמבר בשעות הצהריים ביקור בקרבת גדר הביטחון עם ישראל (כנראה במרכז הרצועה ואו בצפונה). הפעילים, לדבריהם, צפו בנזקים, שצה"ל הותיר, והביעו הזדהותם עם החקלאים והתושבים המקומיים המתגוררים בקרבת גדר הביטחון. הפעילים קיימו מופע התרסה (בפרופיל נמוך וללא פרובוקציות) מול חיילי צה"ל ("כוחות הכיבוש"), ופרסמו מספר תמונות שלהם בקרבת גדר הגבול (סוכנות הידיעות שהאב, 31 בדצמבר 2012; ראו גם 31 בדצמבר 2012, Freedom Flotilla Italia).

[1]לדעתנו הפגישה של הפעילים הללו עם נציגי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין אינה מקרית. אינדיקציה נוספת לזיקה שבין EuroPalestineלבין גורמים בחזית העממית ניתן למצוא באתר Europalestine, אשר דווח על פגישה, שנערכה ב-8 בדצמבר בין כמאה פעילים פרו-פלסטינים מהעיר טולוז לבין בכיר בחזית העממית לשחרור פלסטין. גורמי שמאל רדיקאליים, אשר ארגנו את הפגישה הודו, לארגון ,EuroPalestineאשר תמך בפגישה (ראו נספח ב'). החזית העממית מוגדרת כארגון טרור ע"י ארה"ב והאיחוד האירופי.