פעילי “הוועדות העממיות” ביהודה ושומרון, פרצו את גדר הביטחון באזור אבו דיס, כביטוי בשטח של מה, שהם מכנים “טקטיקות יצירתיות” במסגרת “ההתנגדות העממית” *


פעילי "ההתנגדות העממית" פוערים פרצות בגדר הביטחון באבו דיס (בוכרה נט, 9 ביולי 2013)
פעילי "ההתנגדות העממית" פוערים פרצות בגדר הביטחון באבו דיס (בוכרה נט, 9 ביולי 2013)

כללי

1.   ב-9 ביולי 2013 כמה פעילי "הוועדות העממיות למלחמה לגדר ובהתנחלויות", פערו חור באמצעות פטישים כבדים בצידה הפלסטיני של גדר הביטחון שהוקמה באזור אבו דיס (מזרחית לירושלים) . המפגינים ניסו לעבור לצידה הישראלי של הגדר. כוחות הביטחון הישראליים פיזרו את המפגינים.

2.   בראיון שהעניק צלאח אלח'ואג'א, פעיל בולט ב"וועדות העממיות" לרדיו אג'יאל (תחנת רדיו מקומית פופולארית המשדרת מראמאללה) אמר, כי עשרות פעילים השתתפו בפריצת הגדר בשיטת "פגע וברח". הוא סיפר, כי בתחילה פורסמה הודעה לפיה תתקיים הפעילות בכפר אלח'צ'ר (סמוך לבית לחם)  אולם ברגע האחרון שינו את מיקום הפעילות לאבו דיס גם בשל "סימליות המקום" וגם כדי להטעות את כוחות צה"ל. הוא הוסיף, כי גם באלח'צ'ר מתוכננת פעילות דומה בקרוב. לדבריו יתקיימו פעולות נוספות לאורך כל ימי הרמצ'אן לאחר ארוחת שבירת הצום (רדיו אג'יאל, אתר הנא אלקדס, 9 ביולי 2013).

3.   בראיון שהעניק עבדאללה אבו רחמה, מתאם ועדת "ההתנגדות העממית" בבלעין אמר, כי פריצת הגדר באבו דיס נעשתה במסגרת קמפיין, שהחל לפני עשרה ימים. המדובר לדבריו בקמפיין של פעולות שנועד "לקחת את החוק בידיים". הוא קרא לציבור הפלסטיני להגיע בימים הבאים בהמוניהם לירושלים  כדי ליצור לחץ על מחסומים  (קול פלסטין, 10 ביולי 2013).

4.   פריצת הגדר באבו דיס מהווה, איפוא, ביטוי בשטח של מימוש הצהרות פעילי "הוועדות העממיות" בדבר הצורך ליזום פעילויות חדשות נגד ישראל "בדרכים יצירתיות". על פי הצהרות הפעילים גדר הביטחון , מחסומי צה"ל והתנחלויות ישראליות צפויים להוות  מטרות של "פעילות עממית " זאת.

[*]בהמשך לפרסום מרכז המידע: "התבטאויות של פעילי "הוועדות העממיות" ביהודה ושומרון, משקפות עניין להעניק תנופה מחודשת לפעילות "ההתנגדות העממית" נגד ישראל תוך גיבוש "טקטיקות יצירתיות" חדשות"