מסיבת סיום בגן ילדים ברצועת עזה, המופעל על-ידי אגודת צדקה המזוהה עם ארגון הג’האד האסלאמי בפלסטין, שימשה הזדמנות נוספת להטמעת מסרי שנאה ואלימות כלפי ישראל באמצעות מופע של הילדים



ילדי גן אלהדא האסלאמי בעזה במופע סיום השנה מדמים חטיפת חייל צה"ל (יוטיוב, 29 במאי 2016)

כללי

1.   ב-26 במאי 2016התקיים בגן הילדים בשם גן אלהדא האסלאמי, הממוקם בשכונת זיתון בעזה, מופע לרגל סיום שנת הלימודים. מחזור ילדי הגן, שסיים את השנה, נקרא "פוג' ירושלים"[1]. גן הילדים  שייך לאגודת הצדקה האסלאמית דאר אלהדא המזוהה עם ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין. אגודת הצדקה דאר אלהדא הנתמכת בתרומות, כולל מטעם גופים בחו"ל, מפעילה ברצועת עזה מערכת חינוך אסלאמית עצמאית המונה כיום 12 גני ילדים ושני בתי ספר (ראו נספח ב').

2.   מופע הסיום, כמו מופעים אחרים מסוגו, היווה הזדמנות נוספת להטמעת ערכי אלימות ושנאה נגד ישראל בקרב ילדי הגן. במהלך המופע הועלה על ידי הילדים מיצג בעל אופי צבאי, מושקע היטב. המיצג דימה כיבוש מוצב צה"ל ע"י ילדי הגן כשהם לבושים מדים של פלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין. במיצג הודגמו פעולות צבאיות, שננקטו במהלך כיבוש המוצב: תדרוך ואימון הפעילים, יציאה לפעולה של כיבוש המוצב, הרג וחטיפת חיילים. במיצג הודגמו אמצעי לחימה שונים (משגרי רקטות, כלי טיס לא מאויש) והוא לווה בפירוטכניקה של אש, עשן וקולות נפץ וירי (פירוט ראו נספח א').


מימין: במת מופע סיום שנת הלימודים בגן הילדים אלהדא. על הבמה ניתן לראות דגמים של טנק צה"ל, עמדת צה"ל  ולידה חיילים המאבטחים אותה (דף הפייסבוק של גן אלהדא האסלאמי בעזה, 30 במאי 2016) משמאל: ילדי גן אלהדא לבושי מדים וחמושים ברובים מופיעים על הבמה בסיום המופע (דף הפייסבוק של גן אלהדא האסלאמי בעזה, 30 במאי 2016)

3.   טקס הסיום נערך במעמד הורי הילדים ונכחו בו בכירי ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין ברצועה. בין השאר נכחו שיח' חצ'ר חביב ושיח' עמר אלפורה, המשמש יו"ר אגודת דאר אלהדא (דף הפייסבוק של גן אלהדא האסלאמי בעזה, 30 במאי 2016). שיח' חצ'ר חביב, מבכירי ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין ברצועת עזה נשא נאום במהלך המופע. בנאומו הוא ברך את ילדי הגן ואת הצוות ואמר כי באמצעות המופע העבירו הילדים לעולם "מסר של אחווה". חביב גם תקף בנאומו את "האויב הציוני", הנושא באחריות לכל מה שנעשה נגד הפלסטינים וגורם להם לשאת נשק כדי להגן על עצמם. בסיום דבריו קרא לישראל להסתלק מאדמות הפלסטינים (יוטיוב, 30 במאי 2016).


שיח' חצ'ר חביב, מבכירי הג'האד האסלאמי בפלסטין, נושא דברים בפני  משתתפי מופע הסיום של גן הילדים אלהדא בעזה (יוטיוב, 29 במאי 2016).

4.   יצוין כי גם בשנה שעברה קיים גן הילדים אלהדא מופע לרגל סיום שנת הלימודים, שכלל מסרים מיליטאנטיים המעודדים אלימות ושנאה כלפי ישראל. במופע הדגימו ילדי הגן לבושי מדים של הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין תרגילים צבאיים שונים. על הבמה הוצג גם דגם של משגר רקטות מוסווה (יוטיוב, 18 ביוני 2015(.


מפגן צבאי של ילדי גן אלהדא במופע סיום שנת הלימודים בשנת 2015 (יוטיוב, 18 ביוני 2015).

5.   מופעי סוף השנה בגן הילדים, שעורך גן אלהדא, מהווים דוגמא נוספת לתכני השנאה והאלימות המוטמעים בקרב ילדי הגנים ברצועת עזה, בעיקר אלו המזוהים עם חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין. ארגוני הטרור רואים בדור הפלסטיני הצעיר קהל יעד חשוב, אותו יש להכשיר בהדרגה מהבחינה האידיאולוגית והצבאית לשם הצטרפות לשורותיהם בעתיד. על כן הם חותרים להטמיע את השנאה לישראל ותודעת המאבק האלים נגדה באמצעות מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית המתחילה בגיל הגן ומסתיימת באוניברסיטה.

 

[1]פוג' הינו כינוי בערבית ליחידה צבאית על-גדודית.