שיווק הטרור

תשתית אתרי האינטרנט של “הג’האד האסלאמי בפלסטין” וס

להמשך קריאה...

שיווק” הטרור באמצעות האינטרנט: בפסגת “חברת המידע” בתוניס, שנועדה לקבוע כללים להסדרת השימוש באינטרנט, הסתמך שה”ח סילבן שלום, בין השאר, על לקט מידע של “מרכז המידע למודיעין ולטרור” אודות אתרי האינטרנט של תנועת ה”חמא”ס”

בפסגת תוניס נחלה ישראל ניצחון דיפלומטי כאשר סוגיות המאבק בטרור באתרי האינטרנט נכללה בהודעה המסכמת של הפיסגה. תנועת ה”חמא”ס”, מצידה, דיווחה על כך באתרי האינטרנט שלה ואף ציינה כי השר שלום הסתמך בדבריו על לקט שהתפרסם באתר האינטרנט של “המרכז למורשת מודיעין”.
להמשך קריאה...

נציג תנועת ה”חמא”ס” בלבנון הגיב על לקט המידע בדבר “שיווק” מסרי טרור באמצעות תשתית האינטרנט של ה”חמא”ס”

בתגובתו העלה טענה שקרית כי המדובר באתר אינטרנט “פרטי” ולא באתר רשמי. לטענת ה”חמא”ס” פרסום הלקט הינו חלק מ”מסע הסתה ציוני” נגד סוריה בעיתוי בו ישראל תוקפת את ה”חמא”ס”
להמשך קריאה...

“קואליציית הצדקה” כמקרה מבחן של התארגנות בינלאומית למימון הטרור הפלסטיני: ארגון גג של למעלה מ-50 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם המנתב כספים למוסדות “חמא”ס” ב”שטחים”

"קואליציית הצדקה" הוקמה - במעורבות הנהגת ה-"חמא"ס" - מיד לאחר פרוץ העימות האלים (אוקטובר 2000), כארגון גג לשם מבצע "אד הוק" של גיוס כספים אסלאמי כלל עולמי לטובת הפלסטינים ב"שטחים". ה"קואליציה" התמסדה והיא ממשיכה בפעילותה עד עצם היום הזה. בראשה עומד איש הדת הקטרי הפופולרי השיח' הד"ר יוסף אלקרצ'אוי, שהוציא פסק הלכה המתיר פיגועי התאבדות נגד ישראל.
להמשך קריאה...

המאבק נגד מימון הטרור: ארה”ב הכלילה את אגודת הצדקה “אלאחסאן”, הנדבך המרכזי בתשתית האזרחית של “הג’האד האסלאמי בפלסטין” ב”שטחים”, בצו הנשיאותי 13224, המורה על הקפאת נכסיה.

משמעות צעד תקדימי זה הינה שלראשונה נכללת “אגודת צדקה” פלסטינית הפועלת ב”שטחים” בצו הנשיאותי האמריקאי, המשמש כלי מרכזי במאבק נגד מימון הטרור.
להמשך קריאה...

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם,”גוגל”, העניק שרותי פרסום לזרוע המבצעית של ה”חמא”ס”

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם,”גוגל”, העניק שרותי פרסום לזרוע המבצעית של ה-“חמא”ס”
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.