שיווק הטרור

האינטרנט בשימוש ארגוני הטרור: תשתית אתרי האינטרנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין וספקיות השירותים בהן מסתייע הארגון

הג’האד האסלאמי בפלסטין (להלן: ה-גא”פ) הינו ארגון טרור קטן יחסית בעל אידיאולוגיה אסלאמית רדיקלית הנתמך ע”י איראן וסוריה ומופעל ע”י מפקדתו הנמצאת בדמשק. ה-גא”פ הינו הארגון הבולט כיום בירי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מאז שנת 2005 הוא נטל מהחמא”ס את ההובלה בביצוע פיגועי הרג בשטח ישראל באמצעות מחבלים מתאבדים וביצע שורה של פיגועים קטלניים
להמשך קריאה...

אינדוקטרינציה לקראת פתיחת שנת הלימודים: במסגרת התוכנית ה”מצטיינים”, ששודרה בטלוויזית אלאקצא של החמא”ס, הוצג ילד שתחום הצטיינותו ג’האד (מלחמת קודש).

אינדוקטרינציה לקראת פתיחת שנת הלימודים: במסגרת התוכנית ה”מצטיינים”, ששודרה בטלוויזית אלאקצא של החמא”ס, הוצג ילד שתחום הצטיינותו ג’האד (מלחמת קודש). זאת במסגרת המאמץ שעושה החמא”ס להטמיע בקרב בני נוער את האידיאולוגיה האסלאמית-רדיקאלית שלה ואת תרבות המאבק והטרור נגד ישראל, שהג’האד מהווה בה מרכיב מרכזי.
להמשך קריאה...

לאחרונה קיימה מפלגת השחרור האסלאמית, שהינה בעלת אופי אסלאמי רדיקלי, מפגן כוח מרשים באלבירה ובערים נוספות בשטחי הרשות הפלסטינית.

לאחרונה קיימה מפלגת השחרור האסלאמית, שהינה בעלת אופי אסלאמי רדיקלי, מפגן כוח מרשים באלבירה ובערים נוספות בשטחי הרשות הפלסטינית. מפלגה זו אומנם אינה נוטלת חלק בפעילות טרור, אך האידיאולוגיה הרדיקלית שלה ופריסתה הרחבה הופכים אותה למאתר פוטנציאלי לגיוס פעילים עבור ארגוני טרור אסלאמיים קיצוניים בשטחי הרשות הפלסטינית וברחבי העולם
להמשך קריאה...

האינטרנט כזירת מאבק עם ארגוני הטרור: השימוש שעושים חזבאללה וחמאס באינטרנט במלחמה על התודעה ודרכי ההתמודדות עם התופעה

חזבאללה וחמאס מהווים דוגמא בולטת לארגוני טרור אסלאמיים, שהשכילו לנצל לצרכיהם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון.
להמשך קריאה...

“תעשיית השנאה”:החמא”ס מפיץ באמצעות האינטרנט קריקטורות אנטישמיות לקהלי יעד של דוברי השפה הרוסית.

“תעשיית השנאה”:החמא”ס מפיץ באמצעות האינטרנט קריקטורות אנטישמיות לקהלי יעד של דוברי השפה הרוסית. בקריקטורות הללו בולט המסר שישראל והיהודים, המוצגים כצמאי דם, מבצעים שואה נגד העם הפלסטיני
להמשך קריאה...

תנועת חמא”ס הודיעה על כוונתה להשיק בקרוב גרסה נוספת בשפה התורכית לאתר האינטרנט הראשי שלה

תנועת חמא”ס הודיעה על כוונתה להשיק בקרוב גרסה נוספת בשפה התורכית לאתר האינטרנט הראשי שלה, המופיע כיום בשבע שפות. הוספת הגרסה בשפה התורכית הנה חלק מהמאמץ של חמא”ס לשדרג את תשתית אתרי האינטרנט שלה, כמכשיר מרכזי במלחמה על התודעה
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.