שיווק הטרור

יצוא המהפכה האיראנית ללבנון

איראן וחזבאללה מפעילות בלבנון, בעיקר בקרב בני העדה השיעית, תשתית ענפה של מוסדות דת ותרבות ושל הוצאות ספרים. תשתית זאת נועדה להטמיע את האידיאולוגיה של המהפכה האסלאמית האיראנית, לבסס את פולחן האישיות של עלי ח’אמנא’י ושל ח’מיני ולטפח את תרבות ה”התנגדות” (הטרור) בחברה הלבנונית.
להמשך קריאה...

המאבק הבינלאומי נגד שידורי הטלוויזיה של חזבאללה

משרד הפנים של גרמניה הודיע על החרמת ערוץ שידורי הטלוויזיה אלמנאר. בכך, מצטרפת גרמניה לארה”ב, צרפת, ספרד ומדינות נוספות אשר מחרימות שידורי הערוץ. לוויני התקשורת הערביים ולוויין התקשורת האינדונזי ממשיכים להפיץ את שידורי אלמנאר
להמשך קריאה...

הכרזת מלחמה דיגיטאלית ע”י איראן וחמאס: לאחרונה התקיימה בטהראן תערוכה לתקשורת דיגיטאלית בה השתתפה תנועת חמאס. במהלך התערוכה הוקם בביתן חמאס ארגון בשם האנתיפאדה הדיגיטאלית.

מטרת הארגון לפתח אתרי אינטרנט הנאבקים בישראל ולעודד האקרים לפגוע באתרי אינטרנט ישראליים, ממשלתיים ובלתי ממשלתיים, פעילות בעלת אופי פלילי מובהק
להמשך קריאה...

אלקדס, ערוץ הטלוויזיה הלוויני השני של חמאס, החל לשדר ב-11 בנובמבר.

הערוץ מהווה נדבך נוסף ב”אימפריית התקשורת” של חמאס ההולכת ומתרחבת. נכונותה של חמאס להשקיע משאבים רבים בכלי התקשורת שלו, גם לנוכח מצוקה כספית, משקפת את החשיבות שהיא מייחסת למלחמה על התודעה
להמשך קריאה...

חברה ופוליטיקה ברצועת עזה: מערך ה”דעוה”, תשתית המוסדות האזרחיים של תנועת חמאס, מהווה מקור תמיכה חשוב לשליטתה הפוליטית של התנועה ברצועת עזה.

פעילותם הענפה של מוסדות חמאס בחודש הרמצ’אן האחרון המחישה כי תחת ממשל חמאס הם הפכו לזרוע שלטונית המסייעת לחמאס לבסס שלטונה ברצועת עזה.
להמשך קריאה...

טרור ואינטרנט: שבוע לאחר שהורד אתר אקצא טיוב של חמאס מהרשת, חזר האתר לפעול במתכונת דומה תוך שהוא נעזר בחברה רוסית

בבדיקה שערך מרכז המידע למודיעין ולטרור הסתבר כי אתר אקצא טיוב של חמאס שב ועלה לרשת (22 באוקטובר), לאחר שבוע במהלכו היה מושבת.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.