שיווק הטרור

ח’אלד משעל מבהיר כי חמאס נחושה להמשיך בדרך ה”התנגדות” (קרי, הטרור) וכי “דיבורים אחרים הם בגדר תמרון פוליטי” וקובע, כי חמאס מפנה את רוב משאביה הכספיים ברצועת עזה להכנות צבאיות, ולא לשיקום ולבנייה

ח’אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חשף לאחרונה את עמדותיה המדיניות של חמאס במהלך כינוס של המפלגות הערביות בדמשק.
להמשך קריאה...

חיל הים הישראלי תפס ספינה, שנשאה משלוח רחב היקף של אמצעי לחימה מאיראן

חיל הים הישראלי תפס ספינה, שנשאה משלוח רחב היקף של אמצעי לחימה מאיראן, (כולל רקטות, פצצות מרגמה ונשק נ”ט). משלוח זה נועד ככל הנראה עבור חזבאללה בלבנון
להמשך קריאה...

תימן הודיעה כי עצרה ספינת נשק איראנית ובה אמצעי לחימה עבור המורדים השיעים בצפון המדינה

ב-26 אוקטובר 2009 הודיעה תימן כי עצרה ספינה איראנית בשם “מאהאן 1”, שנשאה אמצעי לחימה, בעיקר נשק נגד טנקים. הנשק נועד עבור המורדים השיעים החות’ים המנהלים לחימה נגד צבא תימן בצפון המדינה על גבול תימן סעודיה. ספינה זו הגיעה ליעדה מנמל בנדר עבאס באיראן. ציוותה, כלל חמישה איראנים והודי, הועברו לחקירה בצנעאא’.
להמשך קריאה...

שר הפנים בממשל חמאס ברצועת עזה תאר את הסיוע, שמשרדו מגיש לארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה.

תיאורו עומד בסתירה לטענה, שהעלה ממשל חמאס בפני ועדת גולדסטון, לפיה אין לו קשר ישיר או עקיף עם גדודי עז אלדין אלקסאם ושאר הארגונים החמושים הפועלים ברצועה
להמשך קריאה...

“תעשיית השנאה”: חמאס ממשיכה להטמיע מסרים של שנאה ואלימות כלפי ישראל בקרב ילדי רצועת עזה.

זאת בניגוד מוחלט לדימוי המתון אותו היא מנסה לשוות לעצמה באמצעות “מתקפת החיוכים”, המכוונת כלפי ארה”ב והמערב
להמשך קריאה...

גם השנה נוצלו אירועי יום ירושלים, שיזם המשטר האיראני, למסע הסתה נגד ארה”ב, ישראל והעם היהודי.

האירועים התקיימו באיראן, במדינות ערביותמוסלמיות ומערב אירופה. בשונה מהשנים הקודמות נוצלו האירועים באיראן ע”י המחנה הרפורמיסטי למפגן מחאה ירוק נגד המשטר
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.