שיווק הטרור

הביטאון המרכזי של האחים המוסלמים בערבית, היוצא לאור בלונדון, קורא לג’האד נגד ישראל, מעודד פיגועי טרור נגדה, וכולל ביטויי הסתה קשים נגד ארה”ב והמשטרים הערביים המתונים.

לעומת זאת, בשיח עם פעילי שמאל וזכויות אדם, השותפים לקואליציה נגד ישראל, שמים האחים המוסלמים את הדגש על זכויות הפלסטינים ומנסים לעמעם את אופיים האסלאמי קיצוני.
להמשך קריאה...

ארגון הקמפיין האירופאי להסרת המצור מעל עזה (ECESG): מסגרת-על, אנטי-ישראלית ופרו-חמאסית, המשתייכת לקואליציה שהייתה שותפה למשט האחרון.

ECESG מעורבת עתה בארגון משט משודרג ובשורה של פרויקטים נוספים, שמטרתם להעמיק את בידודה של ישראל כחלק ממערכת הדה-לגיטימציה המתנהלת נגדה.
להמשך קריאה...

מספר חברות לווייני תקשורת, כולל מערביות, ממשיכות לספק שירותים לערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו של חמאס ושל חזבאללה.

מספר חברות לווייני תקשורת, כולל מערביות, ממשיכות לספק שירותים לערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו של חמאס ושל חזבאללה. זאת, למרות שעל שידורי שני ארגונים הוטלו מגבלות באירופה ובארה”ב; ההסתייעות בחברות לוויין זרות מאפשרת לחמאס וחזבאללה להרחיב את טווח הקליטה של שידוריהם, כולל בקרב קהילות מוסלמיות ברחבי העולם
להמשך קריאה...

חמאס וחזבאללה הביעו את הזדהותם עם נשיא סודאן בעקבות הוצאת צו מעצר שני נגדו על ידי בית הדין הבינלאומי לפלילים (ICC) באשמת רצח-עם.

ב-12 ביולי 2010 הוציא בית הדין הבין לאומי לפלילים (ICC) צו מעצר שני במספר נגד נשיא סודאן עומר אלבשיר, באשמת שלושה סעיפים של רצח עם.
להמשך קריאה...

ערוץ אלאקצא של חמאס עקף את האיסור הצרפתי על שידוריו באמצעות הסכם עם חברת לוויני התקשורת Golfsat מכווית; אולם, גם חברה זאת עושה שימוש בלווייני תקשורת של חברת Eutelsat הצרפתית, שהונחתה ע”י ממשלת צרפת להפסיק את שידורי ההסתה של ערוץ אלאקצא

ב-7 ביוני 2010, הורתה ממשלת צרפת לרשות השידור להפסיק את שידורי ערוץ אלאקצא, ערוץ הטלוויזיה של חמאס, העושה שימוש בלווייני חברת התקשורת הצרפתית,Eutelsat שבסיסה בפריס.
להמשך קריאה...

ממשלת צרפת הורתה להפסיק את שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס בשל תכני השנאה ועידוד הטרור.

ממשלת צרפת הורתה להפסיק את שידורי ערוץ אלאקצא של חמאס בשל תכני השנאה ועידוד הטרור. חמאס הגיבה בהתקפה נגד ממשלת צרפת בהציגה את הפסקת שידורי הערוץ כפגיעה בחופש הביטוי.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.