שיווק הטרור

צאלח אלעארורי, בכיר חמאס המפעיל מתורכיה תשתיות צבאיות ביהודה ושומרון, הודה, כי חמאס היא שעומדת מאחורי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון

1. צאלח מחמד סלימאן אלעארורי הינו בכיר חמאס הפועל בתורכיה. ב-20 באוגוסט 2014, התבטא בפני באי הוועידה הרביעית של האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, המתקיימת בתורכיה, כי הזרוע הצבאית של חמאס היא זו שעמדה מאחורי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון (12 ביוני 2014).
להמשך קריאה...

כבכל שנה, מחנות קיץ לילדים ולנוער, שהתקיימו ברצועת עזה, נוצלו להטמעת האידיאולוגיה של חמאס ולאימונים סמי-צבאיים

כבכל שנה התקיימו ברחבי רצועת עזה, בעת החופשה מלימודים בבתי הספר, מחנות קיץ, המאורגנים ברובם ע”י חמאס (מקצתם מאורגנים ע”י ארגוני טרור אחרים ואגודות אסלאמיות).
להמשך קריאה...

תופעת המתנדבים הזרים ממדינות ומחבלי ארץ שונים באסיה, הלוחמים נגד המשטר הסורי, רובם פועלים בשרות ארגונים המזוהים עם אלקאעדה והג’האד העולמי.

עבודה זאת נועדה לבחון את המתנדבים הזרים בסוריה הלוחמים נגד המשטר הסורי, שמוצאם ממדינות ומחבלי ארץ שונים באסיה. מהעבודה עולה, כי רובם של המתנדבים מאסיה לוחמים בשורות ארגונים המזוהים עם אלקאעדה והג’האד העולמי ומקצתם בשורות ארגוני מורדים אחרים.
להמשך קריאה...

שיח’ סאמי אלערידי: דיוקנו של איש דת ירדני המשמש סמכות הלכתית בכירה עבור ג’בהת אלנצרה, השלוחה הסורית של אלקאעדה.

שיח’ סאמי אלערידי: דיוקנו של איש דת ירדני המשמש סמכות הלכתית בכירה עבור ג’בהת אלנצרה, השלוחה הסורית של אלקאעדה. השיח’ מטיף להקים בסוריה מדינה אסלאמית באמצעות הג’האד תוך הבעת נכונות לגילויי פרגמאטיות לצורך השגת המטרה
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.