שיווק הטרור

קמפיין הסתה של דאעש הקורא לרצח יהודים, כשברקע גל הטרור הפלסטיני

גל הטרור הפלסטיני הפוקד את ישראל הביא לקמפיין הסברתי של דאעש, שבו משולבים פעילי הארגון והתשתית ההסברתית שלו. מטרת הקמפיין, המלווה בהסתה אנטישמית קשה, הינה לעודד ולהרחיב את גל פיגועי הטרור הפלסטיני.
להמשך קריאה...

שימוש ברשת הטוויטר בשפה הערבית לשם הסתה קשה לרצח יהודים במסגרת קמפיין הסתה של דאעש

גל הטרור הפלסטיני, הפוקד את ישראל רתם את דאעש לקמפיין בו הוא קורא לרצח יהודים. הקמפיין, המלווה בהסתה אנטישמית, מכוון להמשיך ולעודד את גל פיגועי הטרור תוך הצגתו כעימות בין היהודים (“צאצאי הקופים והחזירים”) לבין האסלאם . על אף ההקשר הפלסטיני של הקמפיין הוא עלול להסית גורמים ג’האדיסטים לפעול נגד ישראל ונגד יהודים במזרח התיכון
להמשך קריאה...

פעילות חמאס במלזיה: הזרוע הצבאית של חמאס מגייסת לשורותיה סטודנטים מיהודה ושומרון הלומדים במלזיה. לפני מבצע “צוק איתן” נשלחו למלזיה פעילים צבאיים מרצועת עזה לאימון בהטסת מצנחי רחיפה לשם פיגוע בישראל

בשנה האחרונה נחשפו שני מקרים בהם אותרה פעילות הזרוע הצבאית של חמאס במלזיה: לאחרונה נחשף, בעקבות הגשת כתב אישום נגד וסים קואסמה, תושב חברון, כי הוא גויס ע”י הזרוע הצבאית של חמאס במלזיה יחד עם סטודנטים פלסטינים נוספים מיהודה ושומרון הלומדים שם.
להמשך קריאה...

מיהו טרוריסט ומיהו עיתונאי? המקרה של פעיל חמאס עבדאללה מרתג’א, שנהרג במבצע “צוק איתן”, מצביע על סוגיית פעילי הטרור, הממלאים משימות הסברה, שהפלסטינים מנסים להקנות להם מעמד של עיתונאים לגיטימיים

כשבוע לאחר תום מבצע “צוק איתן” פרסמה אגודת העיתונאים הפלסטינים רשימה של 17 הרוגים, שעל פי טענתה היו עיתונאים, שנהרגו במהלך המבצע. רשימה זאת הופצה ע”י סוכנות הידיעות הפלסטינית (ופא) מטעמה של הלשכה הממשלתית של משרד ההסברה בעזה, הנשלטת ע”י חמאס. מרכז המידע ניתח את 17 השמות ומצא, כי כמחציתם (שמונה) היו פעילים, שהשתייכו לחמאס
להמשך קריאה...

מיהו טרוריסט ומיהו עיתונאי? המקרה של פעיל חמאס עבדאללה מרתג’א, שנהרג במבצע “צוק איתן”, מצביע על סוגיית פעילי הטרור, הממלאים משימות הסברה, שהפלסטינים מנסים להקנות להם מעמד של עיתונאים לגיטימיים

כשבוע לאחר תום מבצע “צוק איתן” פרסמה אגודת העיתונאים הפלסטינים רשימה של 17 הרוגים, שעל פי טענתה היו עיתונאים, שנהרגו במהלך המבצע. רשימה זאת הופצה ע”י סוכנות הידיעות הפלסטינית (ופא) מטעמה של הלשכה הממשלתית של משרד ההסברה בעזה, הנשלטת ע”י חמאס. מרכז המידע ניתח את 17 השמות ומצא, כי כמחציתם (שמונה) היו פעילים, שהשתייכו לחמאס
להמשך קריאה...

מבט לג’האד העולמי (12 – 18 פברואר 2015)

במרכז אירועי השבוע עמדו שני פיגועי ירי בקופנהגן, שבוצעו ע”י אותו מחבל. בלוב ממשיך דאעש להעמיק את אחיזתו. בתחום התודעתי “מחוז טריפולי” של המדינה האסלאמית בלוב הוציא להורג 21 מהגרי עבודה מצרים קופטים, שנחטפו בלוב. בסוריה ובעיראק לא חלו התפתחויות משמעותיות בשטח. בסוריה נמשכת נסיגת דאעש מהאזור הכפרי של קובאנה
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.