שיווק הטרור

מבט לג’האד העולמי (15-9 ביוני 2016)

גם השבוע נמשכו ההתקפות על מעוזי דאעש בסוריה, בעיראק ובלוב, ללא שינויים משמעותיים בשטח: בארה”ב בוצע פיגוע הרג, החמור מסוגו בתולדותיה (49 הרוגים). הפיגוע בוצע ע”י אזרח אמריקאי ממוצא אפגאני, שפעל ככל הנראה בהשראת דאעש; בצרפת נרצחו בביתם קצין משטרה בכיר ובת זוגו ע”י פעיל אסלאמי קיצוני, שפעל גם הוא בהשראת דאעש.
להמשך קריאה...

הטמעת שנאה ואלימות כלפי ישראל: באירוע לילדי הגן ובתי הספר היסודיים, שנערך ברצועת עזה, הציגו ילדים לבושי מדים מיצג המדמה שחרור אסירים ותקיפת חיילי צה”ל באמצעות סכין

בכל שנה ב-5 באפריל מצוין ברצועת עזה יום הילד הפלסטיני במסגרתו מתקיימים אירועים שונים ברחבי הרצועה. באירועים משתתפים ילדים בגילאי הגן והכיתות הראשונות של בתי הספר היסודיים. במסגרת יום הילד השנה התקיים במשך כמה ימים פסטיבל פלסטין לילדים ולחינוך.
להמשך קריאה...

חינוך לשנאה ולאלימות במערכת החינוך הפלסטינית: בית הספר על שם רודולף וולטר בדיר אלבלח כמקרה מבחן*

בסוף מרץ 2016 הפיצה סוכנות הידיעות שהאב, המזוהה עם חמאס, סרטון, שבו נראה מורה פלסטיני מטמיע בקרב תלמידיו אידיאולוגיה של שנאה לישראל ותמיכה במאבק המזויין נגדה. המורה משתמש באותיות האלף-בית הערבי כאמצעי דידקטי. הוא מציין בפני תלמידיו, כי קודם כל יש להכיר את “עקרונות היסוד הפלסטינים” ורק אחר כך ללמוד את אותיות האלף-בית
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.