שיווק הטרור

פעילות אלימה בשטח במסגרת הועידה הבינלאומית השמינית לעידוד “ההתנגדות העממית” *

ב-4-2 באוקטובר 2013 התקיימה “ועידת בלעין השמינית הבינלאומית להתנגדות העממית”. הועידה התקיימה השנה תחת הסיסמא “חיזוק, הרחבה ופיתוח של ההתנגדות העממית בפלסטין”.
להמשך קריאה...

דיפלומטים זרים, בעיקר אירופים, נוטלים חלק בפעילויות שונות במסגרת “ההתנגדות העממית” ביהודה ושומרון

בפעולות המתבצעות ביהודה ושומרון במסגרת “ההתנגדות העממית” משולבים גם נציגים זרים.
להמשך קריאה...

התבטאויות של פעילי “הוועדות העממיות” ביהודה ושומרון, משקפות עניין להעניק תנופה מחודשת לפעילות “ההתנגדות העממית” נגד ישראל תוך גיבוש “טקטיקות יצירתיות” חדשות *

התבטאויות של פעילים בולטים ב”וועדות העממיות להתנגדות לגדר ולהתנחלויות” משקפות רצון להעניק תנופה מחודשת לפעולות ההתרסה נגד ישראל במסגרת “ההתנגדות העממית”, אשר לאחרונה נכנסו לשגרה מסוימת ומעוררות פחות עניין תקשורתי ובינלאומי.
להמשך קריאה...

מעורבות חזבאללה בטרור עולמי: בניגריה נחשף לאחרונה מצבור אמצעי לחימה של חזבאללה, שנועד לדברי כוחות הביטחון המקומיים, לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים ומערביים

ב- 28 במאי 2013, לאחר חקירה שנמשכה כחודש, חשפו כוחות הביטחון של ניגריה מצבור אמצעי לחימה בעיר קאנו, שבצפון מזרח המדינה.
להמשך קריאה...

ברצועת עזה נפתחו גם השנה מחנות הקיץ לילדים ולנוער המופעלים ברובם על ידי ארגוני הטרור.

ברצועת עזה נפתחו גם השנה מחנות הקיץ לילדים ולנוער המופעלים ברובם על ידי ארגוני הטרור. כבכל שנה מתקיים במחנות הללו שילוב של פעילות חברתית, אינדוקטרינציה אסלאמית ואימונים סמי-צבאיים
להמשך קריאה...

טרור ואינטרנט: תשתית אתרי האינטרנט של חזבאללה והחברות התומכות בה *

ארגון חזבאללה מייחס חשיבות רבה לפיתוח תשתית האינטרנט שלו, הנתפסת על ידו ועל ידי איראן, נותנת החסות שלו, ככלי חשוב למלחמה על התודעה.
להמשך קריאה...

שיווק הטרור

ארגוני הטרור בעולם השכילו לנצל לטובתם את המהפכה התקשורתית של העשור האחרון. הם נעזרים בטכנולוגיות תקשורתיות מתקדמות כדי לשווק את הטרור לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם, להפיץ את איומיהם, לקדם את פעולותיהם ולגייס אוהדים ותומכים. באמצעות שיווק הטרור הם מנסים לעצב את תודעת דעת הקהל ולהשפיע על “סדר היום” הפוליטי והתקשורתי העולמי.

אחד הכלים בהם נעשה שימוש מאסיבי לשיווק הטרור הוא האינטרנט. רשת האינטרנט היא אמצעי אידאלי לשיווק הטרור: היא מבוזרת, אינה ניתנה לשליטה או להגבלה, אינה מצונזרת ומאפשרת לכל הרוצה בכך גישה אליה. המבנה המיוחד של ארגוני הטרור הופך מבחינתם את התקשורת באמצעות האינטרנט לחשובה ושימושית עוד יותר. הרשת הרופפת והנזילה של תאים, יחידות ותת-קבוצות, האופיינית לארגוני הטרור המודרניים, הופכת את האינטרנט למכשיר אידאלי והכרחי לשיווק הטרור ולתקשורת בין הקבוצות ובתוכן.

שימוש באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות לשיווק הטרור מאפשר לארגונים שיווק הטרור ומסריו ללא מגבלות צנזורה, תוך שימוש בחוק חופש הביטוי, לדלג מעל מחסומים גיאוגרפיים ולחמוק מקשיים שמערימות בפניהם ממשלות שונות. שיווק הטרור באמצעות האינטרנט מאפשר להשיג כמה מטרות, בהן: לתת הסבר והצדקה לפעולות הטרור; לבצע איסוף והעברה של מידע; להעצים את יכולות הארגון ולעצב את דמותו; לגייס ולהדריך פעילים ועוד.

ארגוני הג’האד העולמי, חזבאללה וחמאס הם דוגמאות בולטות לארגוני טרור שהשכילו לנצל את המהפכה התקשורתית לצרכי שיווק הטרור. ארגונים אלה עושים שימוש נרחב בכלי התקשורת לצורכי שיווק הטרור במקביל לפעילות הטרור בשטח.