בחודשים מאי-יולי 2011 התמודדה מדינת ישראל עם ארבעה אירועים תודעתיים, המהווים להערכתנו חלק מהמסגרת הרחבה של מתקפת הדה-לגיטימציה המתקיימת נגדה. האירועים נוהלו בשיטות מגוונות, בדרך הים, האוויר והיבשה. מאחורי האירועים עמדו ארגונים ופעילים אנטי-ישראלים, מהמזרח התיכון ומרחבי העולם, הנוטלים חלק באופן שוטף במתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל. להמשך קריאה...
גם ארגונים בדרום אפריקה, המשתייכים ל”קואליציית הצדקה” (ארגון-גג של קרנות אסלאמיות המסייעת לחמאס), מעורבים בשיגור השיירות. להערכתנו, שיירות אלו, המוצגות כמיזם הומניטארי, משמשות גם כערוץ להעברת כספים עבור חמאס. להמשך קריאה...
המופע צפוי להתבצע ע”י מאות פעיליםנוסעים שיגיעו לנמל התעופה בטיסות מסחריות רגילות. בעקבותיו מתוכננות פעילויות ביהודה ושומרון ובישראל (עד ה-16 ביולי). שותפים לתכנון האירועים עשרות ארגונים, רובם פלסטינים ומקצתם מערביים, שהבולט שבהם הינו ISM (ארגון שמאל קיצוני, שבסיסו בארה”ב המתמחה בשיגור פעילים למוקדי חיכוך ב”שטחים”). להמשך קריאה...
מארגני המשט “צי החירות 2” ניצבים בפני שורה של קשיים טכניים, לוגיסטיים, בירוקרטיים ומדיניים. למרות זאת הם נערכים, בשלב זה, להוציא לפועל את המשט, ולו בהיקף קטן. זאת תוך קיומו של פער הולך וגובר בין התכנונים והציפיות של מארגני המשט לבין המציאות הבעייתית שנוצרה בראיית המארגנים. בינתיים הצטברו עדויות נוספות להימצאותם של גורמים אלימים בקרב להמשך קריאה...
משתתפי המשט מקנדה ומארה”ב עברו סדנת אימונים קצרה ביוון בכמה נושאים, שבמרכזם “התנגדות פאסיבית” לחיילי צה”ל, קודם צאתם למשט. כמה ממארגני המשט הצהירו כי האימונים נועדו למנוע השתלטות ישראלית על הספינות “באופן לא אלים”, אולם “גרעין קשה” בקרב הנוסעים, בין היתר במסגרת קבוצה ערבית המשתתפת במשט, עלול לנקוט בטקטיקות אלימות. נראה גם כי תורגל תיעוד להמשך קריאה...